Voor de rest is hij superlief, hoor...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gewoon opleggen. Miss moet hijgewoon weer even wennen aan het feit dat die dekens weer op gaan.
Maar ze krijgt ze toch op, want zo'n dikke vacht is helemaal niks.
Doe de deken rustig op, check of niets klem zit of dubbel, en dan gaat het vast beter 
HorseyDude schreef:Na de les leg ik steeds het warme winterdek op mijn lespaard, maar de laatste tijd krijg ik steeds een boos gezicht en doet hij hapgebaren naar me... oftewel: Bruin wil geen dekje om. Hoe ik het ook probeer, dat brave paard wil steeds zijn deken niet om. Uiteindelijk krijg ik het wel voor elkaar, maar dan krijg ik wel een blik naar me toegeworpen dat echt op half 7 staat.
gem schreef:HorseyDude schreef:Na de les leg ik steeds het warme winterdek op mijn lespaard, maar de laatste tijd krijg ik steeds een boos gezicht en doet hij hapgebaren naar me... oftewel: Bruin wil geen dekje om. Hoe ik het ook probeer, dat brave paard wil steeds zijn deken niet om. Uiteindelijk krijg ik het wel voor elkaar, maar dan krijg ik wel een blik naar me toegeworpen dat echt op half 7 staat.
Je zegt "na de les". Is hij dan erg warm en bezweet? Je kunt hem dan beter eerst lang uitstappen, zo nodig droogwrijven of half uurtje een zweetdeken of coolingdowndeken op doen, voordat hij de warme winterdeken op krijgt. Vindt hij waarschijnlijk prettiger.
Mijn (voorheen) bijrijdpaard vindt het dan alsnog niet leuk dat hij zijn winterdeken op krijgt (past goed, maar hij vindt het omdoen gewoon vervelend), maar dat is idd een kwestie van negeren.
Niemand die hier naar zijn paard luisterd?
elmootjje schreef:heb je het ook geprobeerd als je op zijn schoft kriebelt??
Of een plek waar hij het lekker vind op zijn hals, achter de oren, noem het maar op en dan doe je ondertussen zijn dek op.
Juliette86 schreef:Niemand die hier naar zijn paard luisterd?
Hij geeft toch echt duidelijk aan het er niet mee eens te zijn, oftewel het deken veroorzaakt ongemak. Een gezond paard heeft helemaal geen deken nodig (tenzij hij 24/7 buiten staat en weining vacht heeft). Het is dus puur voor ons gemak dat we ze inpakken met dekens. Lekker egoïstisch om gewoon door te gaan met dekens terwijl het paard zich hier niet prettig in voelt.
Ga dus eerst na of je paard lichamelijk hinder ondervind van het deken. Is hij te klein, knelt hij nergens, is hij niet te zwaar of te warm? Maar er zijn nu eenmaal ook gewoon paarden die echt niet van dekens houden. Aangezien het in 99% van de gevallen gaat om de luxe van het baasje vind ik dat je de mening van je paard maar te respecteren hebt.
Citaat:Aangezien het in 99% van de gevallen gaat om de luxe van het baasje vind ik dat je de mening van je paard maar te respecteren hebt
) 
HorseyDude schreef:Droogwrijven (met een oude handdoek of met stro??) kan natuurlijk wel, uitstappen doen we al in het laatste stukje van de les, maar ik weet niet of hij een zweetdeken/coolingdowndeken heeft. Ik heb 't 'm in ieder geval nog nooit zien dragen. Winterdeken heeft hij wel!
) vinden ze doorgaans heerlijk! 
scandal schreef:Juliette86 schreef:Niemand die hier naar zijn paard luisterd?
Hij geeft toch echt duidelijk aan het er niet mee eens te zijn, oftewel het deken veroorzaakt ongemak. Een gezond paard heeft helemaal geen deken nodig (tenzij hij 24/7 buiten staat en weining vacht heeft). Het is dus puur voor ons gemak dat we ze inpakken met dekens. Lekker egoïstisch om gewoon door te gaan met dekens terwijl het paard zich hier niet prettig in voelt.
Ga dus eerst na of je paard lichamelijk hinder ondervind van het deken. Is hij te klein, knelt hij nergens, is hij niet te zwaar of te warm? Maar er zijn nu eenmaal ook gewoon paarden die echt niet van dekens houden. Aangezien het in 99% van de gevallen gaat om de luxe van het baasje vind ik dat je de mening van je paard maar te respecteren hebt.
niet naar je paard luisteren
ik luister er wel, maar ik moet op mijn werk ook dingen doen die ik niet leuk vind maar ze moeten gebeuren dus als ik daar een beetje chago ga staan doen gaat mijn baas naar mij luisteren en hoef ik niet meer te doen wat ze wil laat me niet lachen.
Je hoeft niet alles toe te laten bij je paard een deken is voor het gemak ja maar zo is het zadel er ook voor het gemak want zonder zadel kun je ook rijden. een auto is ook voor het gemak lopen is even ver, het zijn maar voorbeelden van gemak maar ze zijn er in overvloed. je kan niet alles doen wat je paard leuk vind als ik dat zou doen dan gaat mijn paard echt aan de keuer met mensen.
Nou ik ben licht alergisch voor paarden haar vooral als ze ruien dus ik doe dekens om voor mij eigen gemak. mijn paard is chagerijnig met dekens op doen maar ze passen prima er is niks mis met de dekens.
. Beetje krom.