Ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 20:44

Hoii allemaal,

Ik wil waarschijnlijk in 2009 in de zomervakantie op ponykamp met mijn pony.
Hebben jullie nog tips waar ik heen kan gaan??

groetjes...

Judje

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:30

Verplaatst: BRT --> MA

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:34

http://www.rosworld.nl is er leuk! Je gaat er zwemmen met de paarden, een rit zonder zadel maken, springen, dressuren en gewoon lekkere buitenritten maken. En als je je opgeeft voor het westernkamp krijg je er nog een paar extra westernlessen bij!

http://www.manegedebongerd.nl is ook erg leuk, wel wat 'normaler' dan rosworld, dus niet echt speciale dingen. Maar wel veel leuke spelletjes en buitenritten, ook erg leuk!

en http://www.reelaer.nl schijnt ook erg leuk te zijn!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:35

manege de boshoeve in soerendonk je mag daar eigen pony's stallen enz heel leuk regio noord brabant

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:37

Zoek je een trainingskamp of meer een ponykamp?
Meer dressuur of meer springen?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:17

Ini Slot (www.inislot.nl)

Heelleuk ponykamp, met super lessen, daar je ook echt iets van leert (redelijk sportgericht, maar leerzaam Ja)
Als je vragen hebt, kan je wel bij het inislot topic terecht Ja
Of anders mag jemij wel gaan pben Ja

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:52

Volgens mij zijn er talloze topics hierover en is er ook op internet een verzamelpagina Vork
Maar een aanrader is RC Het Fjordenpaard in Drenthe Ja Kom er ruim 4 jaar en het is er elk jaar weer super; je rijdt elke dag 2 uur buiten (crossen, door het water, springen etc.) en maak daarnaast nog een dagtocht van 5 uur. PB maar voor meer info Lachen

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:09

Poelenburgh is erg aan te raden! Lachen
Het is er vooral gezellig en de leiding is er aardig(:dat was op een ander kamp wel anders ).
Je rijdt iedere dag en je gaat ook een keer naar het strand! Haha!
www.poelenburgh.nl

marjoleininl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:55

Poelenburgh is erg aan te raden want je leert er veel. je gaat dresuur bos strand en springen. Je krijgt theorie en het is vooral gezellig. leuke begeleiding leuke kinderen in een groep.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:14

Ik zoek ook nog een kamp met veel buitenrijden, het liefst kleine groepen (tot 20 mensen), niet echt dressuur of springgericht en ook genoeg andere activiteiten naast het paardrijden. Locatie maakt niks uit Lachen

Wie heeft een leuk kamp voor mij? (PB)

xdonnaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:34

ik heb aankomende zomer een super ponykamp metd e manege pony's op een andere locatie word helemaal super

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:07

SSDesign schreef:
Ik zoek ook nog een kamp met veel buitenrijden, het liefst kleine groepen (tot 20 mensen), niet echt dressuur of springgericht en ook genoeg andere activiteiten naast het paardrijden. Locatie maakt niks uit Lachen

Wie heeft een leuk kamp voor mij? (PB)

Manege de Bongerd (die in de eerste reactie ook al genoemd werdt) is echt keileuk wat buitenritten betreft. Dressuur- en springlessen worden niet zoveel gegeven tijdens het kamp. Je gaat ook echt heeeeel veel buitenritten maken in kleine groepjes. Perfect toch?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:08

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:10

Manege de Bongerd inderdaad, ben ik ook meerdere keren geweest. Ik ga met nog een paar anderen trouwens vragen of hun niet eens een 'volwassen' kamp kunnen organiseren, ik weet in ieder geval genoeg mensen die dat wel willen, mja. Voor jongeren is het in ieder geval erg leuk!

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:13

@ Myour;
Ik denk niet dat ik volgend jaar weer terug ga. Vond de leiding soms wat bot, maar kan ook aan ons hebben gelegen Tong uitsteken.
En op welke paard/pony ga je meestal als ik vragen mag? Geld, geld!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:16

Ik ben er geweest, nu al een aantal jaren niet (van m'n 13e t/m 15e ofzo). Ik vond en vind Tycoon nog steeds een geweldig paard, dus voor haar zou ik kiezen, al hoorde ik dat ze nu geleast wordt..

Wij willen ook niet nog eens heen, omdat we het net te kinderachtig vinden voor onze leeftijd (18+allemaal), vandaar ook dat we gaan vragen of er een volwassen kamp georganiseerd kan worden Lachen

soraiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 05:10

Hey leuk voor je joh...helaas heb ik geen tips voor je maar ik wens je alvast veel plezier en kijk goed rond voordat je zomaar ergens naar toe gaat!

Groetjes amanda Knipoog

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:32

Candymarilyn schreef:

Een trainingskamp maar ook wel dat je dan leuke dingen doet zoals buitenrit enzo, en dressuur, springen & Cross wil ik dan graag doen. Ik zit er ook over na te denken om dan naar de Harry's Horse instructieweken in Ermelo te gaan.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:48

XxDamelzaxX schreef:
Candymarilyn schreef:

Een trainingskamp maar ook wel dat je dan leuke dingen doet zoals buitenrit enzo, en dressuur, springen & Cross wil ik dan graag doen. Ik zit er ook over na te denken om dan naar de Harry's Horse instructieweken in Ermelo te gaan.

Wacht, ik ga even op de andere computer want daar stond een leuk trainingskamp dat ik wou doen.
Maar dat is niet doorgegaan want de wettige eigenaar van Mistral had liever niet dat Mistral weg ging voor een weekje.
Op een ander paard trainen gaat daar ook, maar dan zouden Mistral en ik er niets aan gehad hebben.
Ik ga dus eventjes op de andere computer en geef dat dan eventjes.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:05

Hoi!
Ik geef eventjes de site.
www.psc-lichtenvoorde.nl
Je klikt dan op manege
En daarna op trainingskamp.

Ik zie dat het een beetje veranderd is. Vorig jaar kon je kiezen tussen een dressuurtrainingskamp en een alround trainingskamp.
Dressuur was elke dag van de week dressuurles op eigen niveau, buitenritten, houding en zit lessen, fysiotherapie, je kon dagelijks voor jezelf rijden, bezoek aan een gerenomeerd paardenbedrijf...
Alround was dressuur, spring en crosstrainingen en buitenritten, longeren, houding en zit, fysiotherapie, dagelijks voor jezelf rijden,...

Nu is het een beetje veranderd.
Dagelijkse dressuurtraining, 2 maal in de week een springles, buitenritten, voltigeles, kennismaking met horseball, lezingen van fysiotherapeut en dierenarts en groepsactiviteiten.

Ik vind het dit jaar meer op een ponykamp lijken en vorig jaar meer op een trainingskamp.
Verder is de leeftijd 12 +, maar ik zie dat je 13 bent dus dat is geen probleem.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:17

oh oke wat leuk

Knierkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:17

Fjordenpaard beveel ik echt aan.
Leuk veel pony's
Zoon 50 kinderen van 8 tot 17 jaar.
3 uur rijden per dag ong.
eerste dag ga je gelijk al rijden!

Je gaat racen op een zandvlakte
Je krijgt niet echt springles,
Maar je gaat wel zwemmen met mooi weer! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:41

Perenschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:28

sibbe schreef:
manege de boshoeve in soerendonk je mag daar eigen pony's stallen enz heel leuk regio noord brabant

Ik rijd daar

Manege de Boschhoeve in Soerendonk

TOPMANEGE! echt war, jedoet daar zo'n leuke dingen! Pling

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:28

Ik zoek een ponykamp in Noord Brabant, welke raden juillie mij aan? ik ben al 4x bij de Tinkerboerderij geweest, maar wil iets nieuws.