f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loes1996

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:29

Afgelopen zondag de f10 voor de eerste x officieel gereden (Daarvoor op de clubkampioenschappen), nog 2x en dan mag ik F11 starten:) Eindelijk hihi! De 23ste weer wedstrijd:DD

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:53

Laura_ schreef:
Gisteren de F12 gereden. Totaal niet fijn gereden. Paard voelde aan als een bonk spanning, wat die nooit heeft. Hij schrok ook nog eens, waardoor ik er bijna naast lag haha. Hij zit ook onwijs vast in zn nek/kaak, dus heel lastig met goed ontspannen te rijden. Losrijden had ik hem een stukje wel fijn lopen, maar eenmaal in de binnenbak was die niet ontspannen te krijgen had ik het idee.

In ieder geval, ik vroeg me af waar ik mee bezig was, maar toch de proef gehaald met 215 punten. Er was wel beetje raar gejureerd, want ik heb heel slecht gereden, zei iedereen en het voelde ook niet fijn en vriendinnetje, die had minder punten terwijl volgens veel dat er een stuk beter uit zag. Maar misschien dat zei gewoon heel slordig op de letters etc. heb gereden. Want volgens mij was het een jury die daar wel heel erg op lette. Ze had wel tegen de organisatie gezegd van ja zo slecht was het nog niet, kan gebeuren dat een paard zo doet. Alleen mn instructie was het er niet mee eens dat ik hem had gehaald haha.

Ik moet nu de F12.3 rijden. Weet nog niet of ik in feb meedoe met mn bijrijdpaardje (hetzelfde paard als nu of een manegepaard) er staat er een die ik super leuk vind om te rijden, maar zo stijf als een hark en gewoon niet nageefelijk te rijden. Maar vind dr zo leuk dat ik het nog wel leuk zou vinden misschien om gewoon voor de lol mee te doen en kijken hoever we komen. Maar eerst even kijken of het de komende tijd wat beter gaat met mn bijrijdpaardje en weer wat makkelijker te rijden wordt.

heeee, dat klinkt mij bekent in de oren Lau! :') :')

nee maar leuk topic, ik ga ook even meelezen :+

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:47

Ik heb vorige week mijn laatste PP in de F11 gehaald met 218 punten en een eerste plaats. Volgende keer (eind maart) mag ik starten in de F12 :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:58

Netjes hoor!

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:53

gisteren mijn eerste punt in de f12 gehaald :):)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:37

zondag.. 197 punten, jury kende paard waarschijnlijk niet (als wedstrijdpaard) en geeft dus al sneller slechte punten.. heb er heel wat 5-jes op staan, zelfs een 4(!!!) maar 5x een 7 eop maakt het niet beter...

btw.. proefje F6

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:54

Een 4 is echt niet zo bijzonder hoor. Wat gebeurde er allemaal dan?
Soms valt er gewoon niet meer van te maken...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:43

Bij ons kent de jury meestal geen een paard.. ligt er nog altijd aan hoe je het als ruiter oplost..

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:10

Maakt toch niet uit of je paard een wedstrijdpaard is of wel? Wij hebben ook wel paarden die maf doen tussen de hekjes maar ook daarop wordt 210 gereden en soms wel hoger. Ben net als Denise ook wel benieuwd wat er gebeurde.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:35

Dat is toch de bedoeling van de f-proefjes? Dat er meer op de ruiter en de hulpen gelet wordt en niet op de combinatie? Jammer dat je slecht gereden hebt, volgende keer beter.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:38

__denise schreef:
Een 4 is echt niet zo bijzonder hoor. Wat gebeurde er allemaal dan?
Soms valt er gewoon niet meer van te maken...

paard viel uit draf, liep v.d. hoefslag af (gebroken lijn op en wel HEEL kort stukje leek het op ;') ) en ik bleef met mn laars in de beugel hangen.. had mn voeten wat te ver er in.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:50

Ik ga 16 februari weer f9 rijden :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:07

Ik sta er ook op voor 16 feb. Laatste keer F12.. Maar twijfel nog of ik ga starten.. Krijg mn bijrijdpaardje momenteel total niet lekker aan het lopen.. Vorige keer ook niet en toen had ik ook echt een k*tgevoel over mn proef, uiteindelijk wel gehaald, maar voel me er dan toch niet helemaal lekker bij.. Aangezien ik hem momenteel nog lastiger vind, twijfel ik nog beetje.. Misschien kan ik beter dan even rustig aan thuis oefenen, ipv op wedstrijd gaan, om weer met een k*tgevoel er af te komen.. Hangt nu ook tijdelijk even een thiedeman aan, maar die mag met de wedstrijden natuurlijk ook niet...

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:11

Lastig Laura! Als je er echt geen goed gevoel over hebt zou ik gewoon een keer overslaan hoor!

De 23e start ik weer F11 met mijn leasepaard! Rijdt hem dan net een klein maandje dus ik hoop dat het nog niet te vroeg is. Gewoon maar proberen :))

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:53

Het gaat er bij de FNRS om hoe jij als ruiter omgaat met een lastig paard DeEenhoorn...

Dat de jury je paard niet kent zal je nog wel vaker meemaken...

Hoe heb je het opgelost als het paard vervelend doet... daar kijkt de jury naar.

En het kan altijd zo zijn dat je een keer lagere punten haalt... je hebt in ieder geval weer tips mee gekregen waar je aan kan werken... succes voor de volgende keer.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:03

Ik start de 23ste ook weer, met manege pony Romana. In de lessen loopt ze als een zonnestraaltje en heeerlijk te showen. Dus hoop dat ze dat ook tussen de hekkies doet!:D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:24

Besloten om toch maar te starten zondag. Ben benieuwd, vandaag ging het redelijk.

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:09

Hee allemaal!
ik heb even een vraagje, want zondag doe ik F8 met theorie, maar heb eigenlijk geen idee wat ik daarvoor moet weten.. ik heb al wat rond gezocht en zag hier ook wel wat dingetjes tussen staan, maar nog geen specifiek iets.
iemand die het weet? :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:15

Ja, ik zit nu een beetje in tweestrijd.
F8 nu voltooid, dus ik kan en mag door naar de F9, waar meer gelet word op nageeflijk rijden, wat mij nog niet goed lukt.
Het gaat steeds beter, daar niet van, maar wedstrijd rijden met het paardje waar in altijd op rijd wil ik ook niet doen. Dan word ik te gespannen.
Dus, zal ik het gewoon proberen of niet? Ik wil nu wel vragen wat meer te oefenen daarop, maar als dat niet lukt ben ik bang dat F9 hem helemaal niet word.

Of ik zoek een lekker makkelijk paard uit waar ik bijna nooit op rijd maar die wel nageeflijk loopt :+ :P

Nee, dat wil ik niet doen, voelt voor mij als "Ja zei wil alleen winnen dus gaat mooi op dat paard want dat paard doet het makkelijker"

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:16

F9 is nog niet erg streng met nageeflijkheid, dus als je het paard bijv. kleine stukjes nageeflijk kan laten lopen en de jury ziet ook echt verschil tussen wel/niet is het bijv. al goed :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:04

Nageeflijkheid wordt niet beoordeeld in de F9. Vaste verbinding echter wel.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:22

__denise schreef:
Nageeflijkheid wordt niet beoordeeld in de F9. Vaste verbinding echter wel.

Vaste verbinding? Dat lijkt me niet de bedoeling.. Je bedoelt constante verbinding. Dus dat de ruiter de beweging van de mond van het paard volgt. De teugels mogen geen boogjes hebben, maar ook zeker niet te strak gehouden worden!
Maar je pony hoeft echt niet nagefelijk te lopen hoor. Gewoon netjes rijden en laten zien dat je die aanleuning opzoekt.

@destinyjoy de theorie voor de f8 staat gewoon in het fnrs boek.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:36

Hahahaha ja dat bedoel ik :))

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:14

@tilmar; Jaa die heb ik dus niet :D

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:29

Theorie van de F8 is een samenvatting van F2 F4 F6 heb ik gelezen?