Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:58

Ik heb altijd een eigen schrijfster mee.
Vind ik heel prettig want wij zijn op elkaar ingespeeld.

Maar sommige vragen gewoon een schrijver van de manege zelf.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:01

bedankt voor het antwoord dat bitloos mag :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:10

carolina1278 schreef:
Hebben jullie een vaste schrijver of krijgen jullie er eentje toegewezen en hoe kan je schrijver worden?

ik vraag altijd iemand op het bedrijf want mijn vaste schrijver is verhuisd.
Hoe het bedrijf selectie maakt weet ik niet maar denk dat je het beste aan je wedstrijd secretariaat kunt melden dat je graag wilt schrijven.
Dit zijn ook meestal de mensen die rechtstreeks contact hebben met de juryleden

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:08

Ik heb mijn eigen schrijver gemaakt :D :D
Mijn dochter gaat altijd mee en dat is echt superfijn en gezellig. Zij weet precies hoe ik het doe en met een vreemde is dat altijd even wennen, maar dat lukt ook wel hoor!

Bij ons op de manege en vereniging kan je gewoon aangeven dat je het leuk vind om te schrijven, dan kan je het een keer proberen. Met lage proefjes beginnen en als dat goed gaat kan je moeilijkere proeven doen, die gaan namelijk sneller achter elkaar.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:29

9 van de 10x heb ik geen schrijfster.
Vind het altijd wel leuk, steeds iemand anders.
Is meestal heef gezellig en heeft als bijkomend voordeel dat er iemand van die manege aanwezig is geweest en dus weet dat je niemand bewust heb zitten afkraken oid.
:)

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:48

Ik vraag het liefst iemand die ik ken om te schrijven, ten eerste omdat ik het gezelliger vind, samen erheen. Maar als ik op korte termijn moest invallen en ik had even niemand, dan heb ik vaak ook wel een leuke schrijfster van het bedrijf zelf getroffen.

Heeft iemand overigens al uitslagen kunnen vinden van de zitcompetitie regiofinales? Ze schijnen op de site van de FNRS te staan, maar ik vind ze alleen van 2009. :o

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:10

Ja, ik heb ze gezien.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:24

Ze staan erop. Alleen kloppen ze nog niet helemaal. De telfout moet nog veranderd worden.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:46

Een heel klein vraagje.
Instructrise bij ons op de manege zei:
Tussen X en G HH -> Als je op X kan, hou dan maar halt op X,
dan ziet 't er meer uit zo van: bam, het staat.
Maar het maakt toch niet echt uit waar je hh.
Toch juist tussen (staat er niet voor niets).
Ohja, 't gaat bij mij om de F8.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:07

Denise, ik houd altijd halt tussen X en G en heb daar nog nooit commentaar op gehad (ook vandaag niet) ik rijd wel F6..

Ik heb vandaag weer wedstrijd gereden en heb weer vraagjes (ben wel lekker bezig de laatste tijd!)

-Hoe doen jullie het als de ruiter in de galop zijn beugel verliest (tijdens een grote volte) krijg je daar aftrek voor of is het niet erg zolang je maar doorrijd?
-Houden jullie eigenlijk rekening met eventuele tekortkomingen van de ruiter (bijv. gekneusde knie oid?) daar was ik wel benieuwd naar :o

dankjewel :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:13

@xdenise95. er wordt gevraagd tussen X en G, dus dan moet je daar halthouden

@CRos95, Als je je paard niet stoort e.d. is een verloren beugel bij mij geen minpunten, wel als je je paard stoort. Als het van te voren bekend is dat je last van je knie hebt kan je als jury daar rekening mee houden, maar je kan er dan bv niet mee winnen oid.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:19

Okee bedankt liberty! Volgende keer toch maar melding maken dan! Ik was dus tijdens mijn proef mijn beugel verloren, maar ik ben gewoon doorgereden en hij had er volgens mij ook niet echt last van. Ik meer omdat ik op mijn (zwaar) gekneusde knie leunde, niet zo slim dus.
Met dat je er niet mee kan winnen bedoel je toch dat je geen bonuspunten oid krijgt, maar als je goed rijd en de beste punten hebt kan je dan wel gewoon 1e/2e/3e worden? (sorry ben niet zo slim vandaag )

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 06:10

Bedoel er mee te zeggen dat als ik bv jou anders moet punten omdat ik bv rekening hou met je knie je mss wel je PP kan halen, maar diegene die alles hetzelfde doet als jou ook dezelfde soort punten krijgt.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:13

OKee heel erg bedankt liberty voor je antwoord!

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:53

Met fnrs proefjes mag je chaps dragen zonder franjes, maar wat zijn nou precies die franjes ?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:04

naomi_mickey schreef:
Met fnrs proefjes mag je chaps dragen zonder franjes, maar wat zijn nou precies die franjes ?

fladderende sliertjes welke aan sommige chaps zitten
kijk bijv deze advertentie op MP heeft franjes
Advertentie: 354363741

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:45

Bedankt ! ;D

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:48

Ik heb een vraagje

Een manege mag instellen hoeveel pp's iemand nodig heeft om over te mogen. De manege waar ik rijd hebben ze ingesteld tm F6 mag je over met 3 pp's en vanaf het F7 mag je pas over na 5 pp's

Maar als je bijvoorbeeld niet alleen op die manege F proeven start maar ook F proeven start op een manege waar tm F8 geld dat je met 2 pp's over mag en vanaf F9 met 3 pp's over mag.

Stel dat je dan 2 pp's haalt op de manege waar je er 5 moet halen.
En dat je dan op een andere manege waar je met 2 pp's wel een F proef hoger mag starten, een klasse hoger start.
En dat je dan 1 pp haalt in die categorie
Dus dat je dan in principe in je paspoort een categorie hoger bent.
Mag je dan op die manege die 5 pp's hanteert gewoon in die volgende categorie starten waar je dan inmiddels al 1 pp hebt gehaald, of moet je dan op die manege eerst tm die 5 pp's halen om een volgende categorie op die manege te mogen starten?

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel
Mijn lesgeefster die wist namelijk niet of dit kon en ze zei dat ze het dan komende zondag aan het fnrs jurylid zou vragen, dus dacht ik kan ik het net zo goed zelf in dit topic vragen ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:55

Hmmm...moeilijk...Sta je bij allebei ingeschreven dan?

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:01

Heb ooit gehoord als jij op een andere manege wilt starten, als jij daar bijv een paard gereden hebt en een keertje meestart, dat dat kan met het FNRS
Dat is juist de bedoeling, althans dat staat mij bij

K kan in mijn omgeving momenteel kiezen tussen 3 maneges om een keertje mee te starten, zou dan ook met een verzorgpaard zijn, stel dat dit dus uitmaakt, ook omdat er maar een aantal wedstrijden per jaar zijn

Ben alleen bij mijn eigen lid van de vereniging, op de andere manege heb ik ooit gereden en de 3e manege ga ik begen van komend schooljaar ook met gym 8 weken lang rijden

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:31

heyhallohey schreef:
Ik heb een vraagje

Een manege mag instellen hoeveel pp's iemand nodig heeft om over te mogen. De manege waar ik rijd hebben ze ingesteld tm F6 mag je over met 3 pp's en vanaf het F7 mag je pas over na 5 pp's

Maar als je bijvoorbeeld niet alleen op die manege F proeven start maar ook F proeven start op een manege waar tm F8 geld dat je met 2 pp's over mag en vanaf F9 met 3 pp's over mag.

Stel dat je dan 2 pp's haalt op de manege waar je er 5 moet halen.
En dat je dan op een andere manege waar je met 2 pp's wel een F proef hoger mag starten, een klasse hoger start.
En dat je dan 1 pp haalt in die categorie
Dus dat je dan in principe in je paspoort een categorie hoger bent.
Mag je dan op die manege die 5 pp's hanteert gewoon in die volgende categorie starten waar je dan inmiddels al 1 pp hebt gehaald, of moet je dan op die manege eerst tm die 5 pp's halen om een volgende categorie op die manege te mogen starten?

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel
Mijn lesgeefster die wist namelijk niet of dit kon en ze zei dat ze het dan komende zondag aan het fnrs jurylid zou vragen, dus dacht ik kan ik het net zo goed zelf in dit topic vragen ;)

Volgens het reglement van de FNRS mag je naar de volgende proef met 2 pp's (vanaf F9 met 3). Het is dus aan de manege hoe zij daar mee omgaan.
Theoretisch denk ik het volgende: bedrijf A vraagt 2 pp's. Bedrijf B vraagt 5 pp's. Als je bij bedrijf A je eerste pp in bijv. de F6 haalt, dan kan bedrijf B niet anders dan daar in mee gaan. Als je 2 pp's hebt gehaald in de F6, dan is het afhankelijk bij welk bedrijf je het eerste start. Bij bedrijf A zou je F7 mogen starten, bij bedrijf B nog een keer F6. Stel je voor dat je kiest voor bedrijf A. En je haalt daar je eerste pp in de F7. Dan kan bedrijf B weer niet anders dan daar in mee gaan. Tenslotte ben je dan startgerechtigd in die klasse.

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:37

Dankjewel voor je reactie hier heb ik wel wat aan :)

Mag je dan lid zijn van 2 maneges? althans 2 verenigingen die de FNRS wedstrijden doen organiseren

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:44

Het komt wel vaker voor. Met name kinderen van gescheiden ouders. Ken een meisje dat in Noordholland en in Flevoland rijdt. Toch is het raadzaam e.e.a. in overleg met de manege te doen. Zeker als ze heel dicht bij elkaar liggen, zou er iets van concurrentie-strijd kunnen zijn.
Ieder bedrijf maakt zijn eigen regels. Bij ons bijv. kun je alleen FNRS wedstrijden rijden als je les hebt bij ons. Je zou het allemaal even moeten overleggen met de manege ;)

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:03

Okee dankjewel :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:02

vraagje;

als het zo warm is,kan de jury dan ook toestemming geven om in zomertenue te starten,net als bij de knhs?