Bonita_Bon schreef:Meis, je rijd als een dijker! Ookal rij je elke dag in 2 jaar van niets naar L2, chapeau.
Als een dijker?? L1 niveau, ik neem af en toe l2 oefeningen mee..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nouja, eigenlijk niet. Want een andere manege waar ik soms kom heeft ook wel dat soort paarden. Denk dat die redenering dus niet voor alle maneges opgaat.
Niet iedereen mag op die paarden rijden. Maar voor meer gevorderde ruiters is het wel een hele leuke uitdaging altijd. Je leert er ontzettend veel van. Femke16 schreef:Eigenljik is dit zo een moeilijke discussie.
Onder manege ruiters zit vreselijk veel verschil.
Onder mensen met eigen paarden zo ook vreselijk veel verschil.
Het enige wat ik écht denk. Is dat iemand met een eigen paard veel dieper in de 'stof' kan werken. Namelijk kan hij in principe elke dag met hem bezig. En met de nodige inzet een heel hoop bereiken. Op een manege word dit lastiger. En dat is logisch. En absoluut niet erg lijkt me? Op een manege leer je vooral 'gewoon' rijden. Inderdaad op veel verschillende paardjes rijden en ze 'gewoon' netjes onder je te laten lopen. Dan ben je over het algemeen goed. Maar, zelf ben je lijkt me, lang zo erg niet met t paard bezig, dan wanneer die van jezelf is en jij t zelf meot oplossen. Wanneer hij bv. stijf is, scheef, gestresst, wat t paard dan ook mag maneker en jij moet verbeteren. SDat kan op een manege ook niet. Iedereen rijd toch weer anders. De een laat dit en dat wel toe, terwijl de ander wel consequent nee zegt.
Ik heb zelf een paard. En mijn eerste 7 jaar altijd op manege gereden. Dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb.
Snoevie schreef:dan zullen ze daar misschien ook wel specifieke ruiters voor hebben,want echt sensibele en erg hete paarden horen ook niet thuis in de gemiddelde manege les.
en voor jou kan een paard erg pittig lijken,maar is vaak al heel anders als een privepaard
maar het gaat ook niet altijd op,want mijn fjord is erg braaf,maar rijtechnisch wel moeilijk
Vjestagirl schreef:Babico3 schreef:En ook nog allebei op fjorden!
En dat vind ik dan weer beledigend. Hoezo óók nog op fjorden. Je zou kunnen kunnen zeggen, maar wel allebei op een fjord...
.
Ze hebben soms wakkere paarden maar niet heet, wild of moeilijk. Dat risico kunnen ze zich niet permiteren. Maar alsnog zijn die paarden niet te vergelijken met vb een sensibel sportpaard. Snoevie schreef:ok sorry mensen dat mijn opmerkingen niet goed geinterpreteerd worden,maar ik zal het nogmaals neerzetten zodat niemand zich aangesproken/beledigd voelt:
de meeste maneges en niet alle!
ik dacht dat dat wel begrepen zou worden
bizzybijtje,als je eerdere posts van mij had gelezen......daar schreef ik nl in dat als maneges wel een hete of erg nerveuze pony kopen voor de lessen,dat voor een stel specifieke ruiters misschien wel is
pharagirlke schreef:maneges hebben geen "hete" paarden.Ze hebben soms wakkere paarden maar niet heet, wild of moeilijk. Dat risico kunnen ze zich niet permiteren. Maar alsnog zijn die paarden niet te vergelijken met vb een sensibel sportpaard.
Heb je alle paarden van alle manege's wel eens zien lopen? Vast niet. Kun je dan zo'n conlusie trekken? Nee.
Juul schreef:pharagirlke schreef:maneges hebben geen "hete" paarden.Ze hebben soms wakkere paarden maar niet heet, wild of moeilijk. Dat risico kunnen ze zich niet permiteren. Maar alsnog zijn die paarden niet te vergelijken met vb een sensibel sportpaard.
Dan blijf jij toch lekker in je droomwereldje hangen.Heb je alle paarden van alle manege's wel eens zien lopen? Vast niet. Kun je dan zo'n conlusie trekken? Nee.
Juul schreef:pharagirlke schreef:maneges hebben geen "hete" paarden.Ze hebben soms wakkere paarden maar niet heet, wild of moeilijk. Dat risico kunnen ze zich niet permiteren. Maar alsnog zijn die paarden niet te vergelijken met vb een sensibel sportpaard.
Dan blijf jij toch lekker in je droomwereldje hangen.Heb je alle paarden van alle manege's wel eens zien lopen? Vast niet. Kun je dan zo'n conlusie trekken? Nee.
Heb bij verschillende maneges gereden en dat ging er bij allemaal zo aan toe. Nu als jij wil geloven dat jij hete, sensibele paarden rijd op een manege, vooral doen hoor.
Je wordt vanzelf wakker als je een keer op een sportpaard kruipt dat het in zijn bol krijgt.
Is gewoon niet te vergelijken.