FNRS Zitcompetitie 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:40

Ik moet in de 2de groep. Ben de enige van onze manege, wordt dus een heeeeele lange dag...

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:41

_Linn_ schreef:
Woow ik moet meteen de eerste ronde! Zit ik dus vervolgens de heeeeleeee dag te wachten!!

neem je badpak mee, ga naar het Bosbad

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:45

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:46

_Linn_ schreef:
Woow ik moet meteen de eerste ronde! Zit ik dus vervolgens de heeeeleeee dag te wachten!!

Heb je het maar vast gehad joh!

Kun je de rest van de dag lekker je ding doen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 13:50

_Nikkii schreef:
_Linn_ schreef:
Nou dat heb ik liever dan meteen om 10 uur, ik zit vervolgens vet lang niks te doen!!!

Das ook weer waar. :P
Je hebt wel een voordeel dat je paard nog lekker fris is.

Moet er alsnog vroeg zijn, nog iemand anders van mn manege moet om 10.20 uur rijden.
Is er misschien koopzondag in Emmeloord? :) Anders duik ik mooi even de winkels in.

Ja dat me paard nog fris is is zeker een voordeel! Het paard waar ik met de regiofinale op zat was bij mij al niet heel voorwaarts (zat er als eerste op) maar 's middags al helemaal niet meer!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:55

moet pas om drie uur -O- , hoop dat het niet ahterlijk warm is

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:57

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:10

_Nikkii schreef:
Dat had ik vorig jaar ook met de kwartfinale, in Ravenswaaij. Ik zat op Ilgar en hij was bijna niet meer vooruit te krijgen. Ik reed ergens aan het einde van de dag en hij had al een paar proeven gelopen en na mij moest hij nog een proef lopen. Vond het zo zielig voor hem met die hitte.

Hopelijk wordt het zondag niet zo warm.

Ik moest dus ook op Ilgar met de regiofinale. Dus je snapt dat ik wel blij was dat ik als eerste op hem zat. Want een andere meisje van mijn manege moest ook op hem en toen ging die echt sloom, liep de hele tijd een halve ronde achter!
Zondag wordt het volgens mij regenachtig en ong. 20 graden.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:14

THANKS voor de startlijst! Ik vind het absoluut niet erg om in de eerst groep te rijden is mn paard/pony nog lekker fris en mocht het warm weer worden dan is het om 10.00 nog te doen! Zie alleen dat ik als eerste ruiter moet nou dat wordt wat nog maar eens extra de proef doornemen :o
MarloesNatje schreef:
wie heeft er allemaal bij pothoven de regiofinale gehad? ik rijd daar en was hulpje ;D

Ikke!!! op Wanda

_Linn_ schreef:

Ik rij in dezelfde groep :+
Laatst bijgewerkt door lucky84 op 28-06-11 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:17

Citaat:
Ik rij in dezelfde groep

Oh jaa meteen als eerste zie ik!! Zo meet je ook nog eens mensen van bokt hea!! :P

_Linn_

Re: FNRS Zitcompetitie 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:19

Ik en meisje uit me les dat ook door is gaan vrijdag nog even samen een priveles rijden, dan 's avonds de gewone groepsles en dan ben ik er klaar voor!! We hebben voorkeur voor paarden doorgegeven voor de priveles, maar we laten onze instructrice kiezen, die weet dat het best! Ik heb ook een moeilijk zittend paard doorgegeven (Sylvester), die vind ik namelijk wel heel leuk, hij is echt heeel moeilijk door te zitten, maar dat is nog wel even goed om te oefenen. Dus ik denk dat me instructrice me wel op hem zet! :P

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:19

_Linn_ schreef:
Citaat:
Ik rij in dezelfde groep

Oh jaa meteen als eerste zie ik!! Zo meet je ook nog eens mensen van bokt hea!! :P

Ja idd wel leuk :D

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:21

_Linn_ schreef:
Ik en meisje uit me les dat ook door is gaan vrijdag nog even samen een priveles rijden, dan 's avonds de gewone groepsles en dan ben ik er klaar voor!! We hebben voorkeur voor paarden doorgegeven voor de priveles, maar we laten onze instructrice kiezen, die weet dat het best! Ik heb ook een moeilijk zittend paard doorgegeven (Sylvester), die vind ik namelijk wel heel leuk, hij is echt heeel moeilijk door te zitten, maar dat is nog wel even goed om te oefenen. Dus ik denk dat me instructrice me wel op hem zet! :P

Ik heb morgen nog mn gewone groepsles en donderdag extra prive les... We zullen zien ik was voor de regiofinale erg zenuwachtig, maar eenmaal daar op t terein waren ze weg, maar denk dat dat a.s. zondag wel anders is :Y) ook al ga ik echt voor mn plezier en zie wel waar t schip strand *\o/*

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:27

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:44

lucky84 schreef:
_Linn_ schreef:

Ik heb morgen nog mn gewone groepsles en donderdag extra prive les... We zullen zien ik was voor de regiofinale erg zenuwachtig, maar eenmaal daar op t terein waren ze weg, maar denk dat dat a.s. zondag wel anders is :Y) ook al ga ik echt voor mn plezier en zie wel waar t schip strand *\o/*

Nee ik was helemaal niet zenuwwachtig eigenlijk! Hoor ook van mensen dat ik echt heel chill op me paard zat daar :P Maar denk dat ik deze zondag wel zenuwwachtig ben ja :P

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:21

Ik moet zondag om 11.40 rijden in Emmeloord.
We zitten met 26e in categorie 3 als ik het goed heb..
Weet iemand hoeveel er door gaan naar de halve finale?
Daar ben ik wel benieuwd naar!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 15:37

Even gequote, stond al eerder in dit topic.

Citaat:
§ 3.2.2 Afgevaardigden
Vanuit de regiofinale worden er afhankelijk van het aantal deelnemers per categorie 1,2,3 of 4 deelnemers doorgestuurd naar de kwartfinale.
• Bij 1 tot en met 5 deelnemers per categorie gaat er 1 ruiter door naar de kwartfinale
• Bij 6 tot en met 10 deelnemers per categorie gaan er 2 ruiters door naar de kwartfinale
• Bij 11 tot en met 15 deelnemers per categorie gaan er 3 ruiters door naar de kwartfinale
• Bij 16 ruiters of meer per categorie gaan er 4 ruiters door naar de kwartfinale
Dit betekend dat er in totaal maximaal 168 deelnemers doorgaan naar de kwartfinale.
Deze deelnemers selecteren zich voor de halve finale. Door deelname aan de regiofinale verplicht de deelnemer zich om tevens deel te nemen aan de kwartfinale, mits hij/zij daarvoor wordt geselecteerd

§ 3.3.2 Afgevaardigden
Per kwartfinale worden er per categorie 6 deelnemers afgevaardigd naar de halve finale op Horse Event. In totaal gaan er 36 deelnemers door naar de halve finale. Door deelname aan de kwartfinale verplicht de deelnemer zich om tevens deel te nemen aan de halve finale, mits hij/zij daarvoor wordt geselecteerd.

§ 3.4.2 Afgevaardigden
Vanuit de halve finale worden er 4 deelnemers per categorie geselecteerd waardoor er in totaal 12 deelnemers door gaan naar de finale.

§ 3.5 Finale

Ook de finale vindt plaats tijdens Horse Event te Deurne. Tijdens de finale wordt er per categorie één ruiter verkozen tot ´Bestzittende FNRS Manegeruiter van het jaar 2011´.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:49

Nu je het zegt stond dat inderdaad al in dit topic haha.
Er gaan er dus 6 door bij ons van de 26.. Spannend!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:08

Jaaaah spannend!! Ik moet even proberen een glimlach op te zetten dan, ik zit altijd heel geconcentreerd te kijken, waardoor ik een heel gespannen (en sowieso lekker rood, heb ik altijd :P) gezich heb :P

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:27

Ze hadden van mij best aan de indeling van de paarden mogen denken. Ze wisten dat 2 pony's niet bij elkaar konden en toch zaten ze samen in een groepje, toen deed mijne natuurlijk verschrikkelijk vervelend waardoor ik niet eens normaal kon rijden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:41

Ach, als je zoiets weer goed weet op te lossen zijn dat weer pluspunten in je beoordeling.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:45

Ilja000 schreef:
Ach, als je zoiets weer goed weet op te lossen zijn dat weer pluspunten in je beoordeling.

Blijkbaar bij mij niet. :n

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:46

Ik hoop echt dat ik weer geluk heb met me paard zondag!

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:52

Ze kijken niet naar hoe vervelend het paard doet hoor.
Ik reed op een grote pony, die pony is 4 en was dus bang voor het juryhokje. Daar kreeg ik hem dus niet netjes over de hoefslag.
Degene die voor mij reed reed echt niet door, ik heb de linkergalop dus gewoon niet kunnen doen...
Ik dacht echt van poedersuiker... daar wordt ik dan op afgerekend.
Maar helemaal niet. Ze keken er niet eens naar bij het beoordelen. Want ik was 1e met 130,5 punten.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:01

Ze kijken idd egt wel naar hoe je het oplost! Bij ons vonden er een paar paarden het doek bij de spiegel eng want die wapperde iets...dus die paarden gingen er ook niet goed langs, maar daar wordt je echt niet op afgerekend hoor want daar kan jij tog niets aan doen. Ja kijk als je dan in de teugels gaat hangen om dat paard weer op de hoefslag te krijgen, jaaah duhhh dan krijg je daar minpunten voor.