'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mieke1956

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:42

Nou Snoevie dan heb je mazzel, bij ons staan die niet. Toevallig hebben we sinds kort wel een paardje staan dat M is/was, maar die is zo verpest dat ze nu voor manegewerk gebruikt wordt, dus binnen de kortste keren ook is verreden.
Ze is onaardig op stal en Owee als het zadel er op moet, kortom helemaal vergald, jammer, zo'n paardje zou een half jaartje het land in moeten en dan zou je er opnieuw mee moeten beginnen, prive dan he, dan valt er mss nog wat te redden.
Maar elk leuk paard wat er door de manegehouder werd aangekocht was binnen no time in privehanden.
Er blijft voor ons dus echt alleen de brave rondjeslopers over die door jan en alleman bereden worden.
Soms heb je dan het geluk dat je daarmee de L haalt.

benniboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:04

awel ik vind da allemaal bullchit mensen die zoiet zeggen hebben een paar vijzen los zene :P
ik ben een manege ruiter en kan er ni tege als mense zoiet zeggen :(
daar kan ik me verschrikkelijk kwaad op maken zene :( :( :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:08

benniboy schreef:
awel ik vind da allemaal bullchit mensen die zoiet zeggen hebben een paar vijzen los zene :P

Ehm.

Nog een keertje?

Snoevie

Re: 'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:34

wat voor taal is dat???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:35

Vlaamse MSN-taal denk ik :D

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:35

whaha, zo he.
Waarom zou je jezelf er in hemelsnaam kwaad om maken?
Er kan hier wel een hele discussie ontstaan, met 50/50 voors en tegens... maar dat zegt niks over jouw in persoon. Dan weet je t zelf toch beter? Dus, dan hoef je je toch ook niet kwaad te maken?

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:36

Ik snap m wel... behalve.. zene?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:37

Femke16 schreef:
Ik snap m wel... behalve.. zene?

Is niet echt een Nederlands woord voor.
Meer om uit te drukken hoe gaaf iets is oid :D
Of juist stom..

'Da's echt een mooi paard zene' ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:41

Zenne is eerder een typisch vlaams stopwoordje....
Afhankelijk van het dialect wordt het anders uit gesproken. In mijn dialect is het bevoorbeeld "Zerrr" met een doffe "eu" als klank. :)
Andere dialecten zijn bv:
Zunne, zulle, zenne enz enz..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-12-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:43

whah :P oké, had echt geen idee.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:46

benniboy schreef:

Ahh..... :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:52

benniboy schreef:

"ik vind het allemaal onzin. Mensen die zo iets zeggen hebben een paar schroeven los (= hebben ze niet allemaal op een rijtje maar dan in het vlaams)
Ik ben een manege ruiter en ik kan er niet tegen als mensen zulke dingen zeggen, daar kan ik me vreselijk kwaad over maken!"

"Zenne" heeft geen enkele betekenis. Het is gewoon een stopwoord. :)

Maris1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:43

"Manegeruiters" rijden over het algemeen op verschillende paarden. Dat zijn ook nog eens paarden die vaak wat afgestompt zijn. Wil je zo'n paard toch fijn, ontspannen nageeflijk laten lopen, dan moet je toch echt wel goed kunnen rijden. Ik rijd zelf ook op manegepaarden en vind dat vaak echt ontzettend lastig. Maar..........heb het gevoel dat ik wel ontzettend veel van van deze paarden leer. Het zijn tenslotte paarden die heel goed kunnen inschatten wat voor ruiter er op hun rug zit. Kunnen ze een uurtje rustig rondsjokken zonder moe te hoeven worden of zit er een ruiter op hun rug, die toch echt verwacht dat ze aan het werk gaan. Is het een strenge ruiter of één met een vriendelijke hand. Respect voor alle manegepaarden. Topdieren zijn het!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 10:01

nou dat ben ik met je eens,manegepaarden zijn echt toppaarden.

kirstenOscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:58

Jammer, dat er mensen zijn die zo over de manegeruiters denken. Helaas zou dit ook nooit veranderen.
Ik ben zelf ook een manegeruiter.

Ik heb al verschillende pony's/paarden gereden, en leer er steeds meer van.
Wij hebben verschillende paarden en pony's , de één heeft de knopjes tot M niveau, de andere tot b niveau. Ook is de één wat makkelijker dan de andere.
Er zijn ook paarden die wat moeilijker zijn en dus wat meer voor "gevorderden".

Dus voor ieder wat wils :D

Ik huur een paard van de manege, omdat ik zelf geen geld heb om een eigen paard te betalen. Maar dat betekent niet dat ik slechter rijd dan iemand met een eigen paard ;)

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn, in mijn profiel heb ik foto's van manegepaarden/pony's die wel leuk kunnen lopen. De meesten heb ik op l1 niveau gereden. Waar ik nu op rijd kan ik wel verder mee komen. ( bandit in mijn profiel).

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:36

KirstenOscar, ik vraag me ernstig af wat de 'anti-manegeruiters' aan te merken hebben op jouw foto's! Natuurlijk zitten er kleine dingetjes in, maar die heb je ook met eigen paarden. Complimenten. Zou je met een gerust hart op mijn paarden zetten. Mag ik vragen welke manege het is? Fijne paarden die er inderdaad goed uitzien, en zo zijn er genoeg maneges....(mogen er altijd meer zijn) Het beeld van 'de manegeruiter' word hopelijk wat verbeterd..

kirstenOscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:34

Bonita_Bon schreef:
KirstenOscar, ik vraag me ernstig af wat de 'anti-manegeruiters' aan te merken hebben op jouw foto's! Natuurlijk zitten er kleine dingetjes in, maar die heb je ook met eigen paarden. Complimenten. Zou je met een gerust hart op mijn paarden zetten. Mag ik vragen welke manege het is? Fijne paarden die er inderdaad goed uitzien, en zo zijn er genoeg maneges....(mogen er altijd meer zijn) Het beeld van 'de manegeruiter' word hopelijk wat verbeterd..

Dank je wel *D
Ik ben al een tijd bezig om een verzorgpaard te vinden, ik wil namelijk verder in de paardensport. Alleen krijg ik vaak de opmerking: " je rijdt op een manege paard, jij kunt mijn paarden niet rijden". Terwijl ze mij nog niet eens hebben zien rijden, dat bedoel ik met mijn opmerking.

Zo krijgen manegeruiters nauwelijks de kans om zich echt te bewijzen.

De paarden en pony's zijn van Manege de Silvia Hoeve in Nieuwe Pekela. Ze zien er inderdaag goed uit, een paar pony's hebben wat overgewicht. Maar ze worden goed verzorgd.

Ik hoop inderdaad dat er meer van zulke maneges zijn en nog komen. ;)

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:57

Petje af voor manegeruiters en manegepaarden!
Gelukkig zijn we niet allemaal in het bezit van natuurlijk (paardrij)talent en je moet ergens beginnen...
Ook ik ben talentloos en heb op de manege mijn liefde voor paarden ontdekt,ik zal noooooit een Z ruiter worden maar beleef veel plezier aan mijn paarden,ook toen ik nog op de manege reed.
Ik ben geen verwend nest met een mening over manegeruiters en paarden, nooit de gelukkige omstandigheid gehad een "goed" paard tussen m`n benen te hebben , want dan kunnen we tenslotte allemaal goed rijden niet waar. Gewoon op manegepaard begonnen en nu in het waardevolle bezit van 2 eigen paarden waar ik ontzettend veel plezier aan beleef en met respect en liefde voor zorg en rijd.Respect dat is belangrijk! Voor elkaar en voor het dier!
Maakt het dan uit hoe goed je bent,was of ooit zal worden????
Een B ruiter met een Z paard laat leuke dingen zien, maar een Z ruiter met een huis, tuin en keukenknol kent geen rivaliteit en respecteerd zijn dier en eigen kunnen.
Aan wie moet wie zich bewijzen dan??
Ik vind het kinderlijk gedrag manegedieren en ruiters af te zeiken.
Jammer hoor voor degenen die "denken" dat ze geweldig zijn dat niet iedereen Anky is of ooit zal worden...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:16

mee eens,maar ik hoor jullie niet over het feit dat er net zulke kinderachtige manegeruiters zijn die over 'eigen paard ruiters' praten?
dat is net zo goed frustrerend.

en een B ruiter met Z paard laat echt niet automatisch mooie dingen zien,ook zo'n vooroordeel.
een Z paard rijden als je zelf dat niveau niet hebt is nog moeilijker als je denkt.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:29

Ik heb een Z2 paard, ben zelf talentloos,ben gewoon een simpel B ruitertje, heb ook een huis,tuin en keukenknol en blijf B ruiter, maar op mijn Z paard lijk ik fantastisch te kunnen rijden, wanneer ik m`n huis,tuin,keukenknol van stal trek is dat toch ineens stukken minder goed gesteld met mijn eigen kunnen.
Dus is dat een vooroordeel? Ik denk meer een gegeven feit.
Een Z paard rijden zonder dat niveau te bezitten is leuk omdat ze zo door de wol geverfd zijn dat ze ondanks mijn eigen foute hulpen dingen gaan doen die ze geleerd hebben.Wanneer je verder wilt in de sport is dat handig want dan hoef je de hulpen alleen te verfijnen. Maar ben je dan een goed ruiter??
Nee je hebt een goed paard, een paard waar jij van kunt leren en mee verder komt.
Doe ik datzelfde op mijn andere paard , dan kom je achter je eigen tekortkomingen....
Maar goed ieder mag zijn eigen mening daarover hebben en houden.
Iemand die wel talent heeft voor paardrijden zal verder komen , maar zoals ik al vertelde ik heb geen talent alleen wel heel veel plezier en respect voor mijn dieren en ook voor andere ruiters en andere klunzen te paard, zolang ze respect voor het dier hoog in het vaandel hebben staan.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:03

Peperplant, wijze woorden.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:04

Bonita_Bon schreef:
Peperplant, wijze woorden.

Ben ik het mee eens. :j

Ik heb pas met een manege paard een M1 proef gereden in de les. Is dat paard dan slecht, of ben ik slecht?

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:40

manegeruiters zijn beter, ze kunnen zich meer aanpassen aan elk paard, en zorgen dat de hulpen meestal duidelijker zijn, want je rijd op meer paarden dan iemand met een eigen paard of pony ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:19

Zo, daar heb je een zeeeer groot vooroordeel over eigen paarden ruiters ;)

En als je echt denkt dat je per definitie beter bent omdat je manegeruiter bent, dan nodig ik je uit om mijn merrie te komen rijden. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:38

ik ben het toch niet helemaal met je eens peperplant.
natuurlijk ziet het er heel anders uit als je op een Z paard stapt.

maar veel mensen denken dan ook maar dat dat heel makkelijk is,en ik vind van niet.
je moet zelf ook de hulpen voor Z oefeningen weten.

maargoed,ik ben ook talentloos hoor,vandaar dat ik pas na 2 jaar een keer B ga durven starten met mijn pony volgende maand :P

en annaaube,ik vind dat zeker een groot vooroordeel.
waar haal je die wijsheid vandaan?