Maar inderdaad. Dat deken standpunt vind ik ook iets 'te overdreven.'
Je wilt het volgens mij maar vanuit 1 standpunt bekijken.
Maar moet iemand zijn pony kou laten lijden o.i.d. omdat een deken niet natuurlijk is?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Knert schreef:Ik kijk zelf niet neer op manege ruiters, ben er zelf ook een geweest...(met een droom om zelf ook ooit een eigen paard te hebben).
Knert schreef:Toevallig deze week terug geweest op mijn oude manege. Om te rijden in de binnenbak met mijn moeders paard. Maar ik schrok me dood hoe er les werd gegeven. Veel binnenteugel en op de verkeerde momenten beengebruik en vooral veel zweepgebruik. De paarden bleven hetzelfde lopen, dus ze leren niet te reageren op beenhulpen.
maar zoals ik al zei, er zit vast veel verschil tussen de ene manege en de andere. Wel is het voor kids en volwassene erg leuk om Met de dieren actief te zijn. En een heel gezellig sociaal gebeuren!
wij mogen trouwens ook (nog) niet met sporen rijden hoor, ik heb wel is een western manege gezien waar ze dat vanaf het begin deden.. en dan van die wieltjes. yek!
.
. 
Ik heb zelf ook jaren op de manege gereden. ik begon toen ik in groep 4 zat. Dus ik was 8 jaar oud. ik heb op de manege veel geleerd. Ik blijf wel eerlijk zeggen, dat je daar meer leert van het durven paardrijden dan van het echte mooie en goede paardrijden. Dit verschilt dus van manege. Ik vond het altijd harstikke leuk om daarheen te gaan. Het vervelende was dat die paarden al uren hadden gelopen en dat ik er dan nog op moest. Het beessie was best traag (wel zooo lief) en stond al opgezadeld voordat ik op de manege kwam. Dat was natuurlijk wel heel saai!
Ook was de pony waar ik op reedt te dun .. ik moest hem bijvoeren met brokken na elke les die ik had. Zo zielig , hij werd daar matig behandeld. je kon gewoon zien dat hij zich niet op zijn gemak voelde.
.
.