Daarom doen ze soms dom
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Spicenut schreef:Omdat manegeruiters soms jaloers zijn op mensen met een eigen paard, en omdat mensen met een eigen paard zich soms verheven voelen boven manegeruiters.
Daarom doen ze soms dom
daar staat overigens ook een foto bij waarop je ziet hoe luxe de stallen bij ons zijn en dat ze een hele grote wei hebben waar ze ook (nog letterlijk op het plaatje ook) lekker rollen.Snoevie schreef:boefje: dus een 'echt' paard is volgens jou een ongeschoren paard?
scheren is meestal wel met goede reden.
mijn pony is ook ongeschoren,maar zit fijn in haar vacht omdat ik wel met dekens werk.
een stuk prettiger in het werk met een wat dunnere vacht dan met een hele dikke.
dan nog iets; jij vind maneges bagger vanwege het scheren,wassen en op stal zetten.
is dat manege eigen?beetje rare redenatie.
dat kan een manege eigenaar met zn paarden doen,en een pensionruiter,iemand die zn paarden thuis heeft.........
) maar wél heel graag wil leren, goed luistert en lief is voor mijn paard, en daarnaast heel handig is met paarden doordat ze goed kijkt en op alle mogelijke manieren ervaring opdoet. Zo heb ik het zelf vroegah ook gedaan (ben ook gewoon als manegemeisje begonnen en via verzorgpaarden doorgegroeid en nog zou ik mezelf geen goede ruiter noemen). Zij is dan geen typische manegeruiter, maar toch zou ik het met een handige manegeruiter wel aandurven míts ze niet menen dat ze alles al weten
Dat laatste is een probleem waar zowel manegeruiters als 'eigenpaardmensen' last van hebben maar ik heb hier op stal vooral al wat meisjes op hun neus zien gaan die van de manege kwamen en dachten het wel te weten
Ik kan er als eigenaar in ieder geval érg van genieten om mijn paard fijn te zien lopen bij iemand anders met een beetje hulp van mij vanaf de grond.
Zo ben ik ook nog altijd blij als ik eens een keertje mag voelen op een paard wat verder is in zijn africhting dan ik
Uiteindelijk is niemand ooit uitgeleerd als het op rijden aankomt, manegeruiter of eigen paard hebbend. Anya schreef:Zo kijk eens aan, bokt doet het weer.
Ik (of eigenlijk mijn Lan) heeft vandaag bezoek gehad van een manegeruiter. We hebben wat filmpjes gemaakt. Het verslag laat ik aan de ruiter zelf over.
Filmpjes zal ik straks even uploaden. Eerst even wat andere dingen doen.

Snoevie schreef:boefje: dus een 'echt' paard is volgens jou een ongeschoren paard?
Hopelijk vind ik een geschikte! Ik denk er eigenlijk over om een western-achtige manege te zoeken. Anya schreef:Ga maar een uurtje galopstraining doen Boefje. Dan wil je paard wel zweten hoor..
EN is ex koerspaard, EN rijdt endurance. Veel succes als je de uitdaging aandurft
Ik ga wel mee

Ik wandel 3 kwartier uit en zijn hartslag zit weer onder de 60 
Omdat ik wel eens iemand wil meenemen van de manege een uur op 'galopstraining' in het bos. Dussuh, pb gerust en kom gerust een keertje in het weekend crossen hier
1Boefje schreef:Snoevie schreef:boefje: dus een 'echt' paard is volgens jou een ongeschoren paard?
. Een goede reden om te scheren zou ik nog een huidaandoening vinden, verder niet. Zelfde als met een deken, als je een paard een deken omdoet omwille exceem, of vliegen kan ik me ook nog voorstellen, prima!
Maar hee, laat je vrij om het wel te doen hóór! Ik mag een reden hebben toch? Ieder zijn ding.
1Boefje schreef:Anya schreef:Ga maar een uurtje galopstraining doen Boefje. Dan wil je paard wel zweten hoor..
Mijne galopeerd nietEN is ex koerspaard, EN rijdt endurance. Veel succes als je de uitdaging aandurft
![]()
![]()
![]()
Dan heb ik zeker eindelijk iemand gevonden waar ik het dan hééél goed mee kan vinden met een buitenritIk ga wel mee
![]()
![]()
Maar dan nog, geen deken nodigIk wandel 3 kwartier uit en zijn hartslag zit weer onder de 60
Duhh waarom reageer ik hier eigenlijk nog opOmdat ik wel eens iemand wil meenemen van de manege een uur op 'galopstraining' in het bos. Dussuh, pb gerust en kom gerust een keertje in het weekend crossen hier