FNRS Zitcompetitie 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:54

Ilja000 schreef:
Zoooooooooo. Het was warm in het oosten van het land! Maar een ontzettend leuke dag gehad. Nu eerst even afkoelen...

Heb je toevallig op manege pothoven gejureerd?

_Natasja_

Re: FNRS Zitcompetitie 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:18

Punten kunen enorm verschillen per jury. Daarom word iedereen in 1 klasse door dezelfde jury beoordeeld.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:26

Dat bedoel ik dus en de pnt kunnen dus per regiofinale verschillen, maar dat zegt niets over het niveau. Zo kunnen de pnt strx in Almere misschien ook wel een stuk hoger of lager zijn dan in Emmeloord.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 06:52

Zo hee,
bij ons is volgens mij niemand hoger gekomen dan de 115 :n
Pff wat was het warm zeg, en die pony van mij ... :=

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:51

lucky84 schreef:
Ilja000 schreef:
Zoooooooooo. Het was warm in het oosten van het land! Maar een ontzettend leuke dag gehad. Nu eerst even afkoelen...

Heb je toevallig op manege pothoven gejureerd?

Nee, ik was in Zwolle.

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:21

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 10:00

Gefeliciteerd iedereen die door is!! Ik zie sommige van jullie dus ook zondag! Al weet ik natuurlijk niet wie wie is daar :P Ik ben wel reuze benieuwd waar ik nou zondag heen moet. Ik reed gister naar Drenthe vanuit Nieuwegein en toen kwamen we langs zowel Almere als Emmeloord, hoop toch dat ik naar Almere moet, dat is dichterbij :P

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:02

Ja, ik ben ook door! Categorie 3, en was eerste :D, met 133 punten. Ben benieuwd waar ik zondag heen mag. Tis beide een uur en een kwartier rijden. Meer mensen die het goed geregeld vonden in Zwolle?

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:04

ladynaomi schreef:
Ja, ik ben ook door! Categorie 3, en was eerste :D, met 133 punten. Ben benieuwd waar ik zondag heen mag. Tis beide een uur en een kwartier rijden. Meer mensen die het goed geregeld vonden in Zwolle?

Gefeliciteerd misschien moeten we a.s. zondag wel tegen elkaar rijden :D ligt er natuurlijk aan
waar we moeten rijden ben benieuwd!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:05

Ja, Zwolle was perfect geregeld!

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:18

Bij manege pothoven was alles opzich netjes geregeld vond alleen het inrijden wat ongeregeld gaan.
Vorige jaar deden we voor het eerst mee en reden regiofinale bij manege mallejan te achterveld en daar was dat echt super geregeld! Elk paard had een begeleider die allemaal erg herkenbaar waren doordat ze allemaal fel gekleurde t-shirts aanhadden met de manege naam erop en elke begeleider vertelde wat over het paard/pony en je werd super begeleid met het inrijden dat was gister wel anders. Veel mensen hadden moeite met de galop! Veel pony's en paarden moest met een flinke tik of beenhulp in de galop geholpen worden en dan druk ik het nog zacht uit denk dat het op die momenten wel wenselijk was dat de mensen in de inrijbak wat meer begeleiding gaven nu was er veel over en weer geroep van de instructeurs om hun ruiter te helpen wat in mijn ogen een beetje chaotisch over kwam. Verder hebben de pony's en paarden zich netjes gedragen en aangezien de warmte goed volgehouden dikke duim daarvoor!

Weet niet hoe ze het inrijden op andere manege's regelen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:28

Weten jullie wanneer de startlijsten voor a.s. zondag bekend worden?
Vind het vrij raar dat er dit weekend nog regiofinales waren, iedereen moet ver rijden, dus iedereen wil graag de starttijden weten..

Weet iemand van de voorgaande jaren of het smorgens of smiddags start, of de hele dag?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:30

Ik vond het inrijden bij manege ravenswaaij wel goed! De paarden stonden al netjes opgesteld op de middenlijn, ik hoefde alleen maar op te stappen. Mijn instructrice hielp me vervolgens met de beugels. Er werd duidelijk aangegeven welke kant we op moesten en of we stap, draf of galop moesten doen. Daarna werden keurig alle singels nog even nagekeken. Na de proef moesten we weer opstellen op de middenlijn en toen kwam er direct iemand naar me toe om me paard aan te pakken. Keurig geregeld dus!

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:31

Ik heb zelf geen idee, maar ik denk als gewoon de hele dag aangezien er best een groot aantal mensen door zijn naar de kwartfinales.
Wanneer de lijsten bekend worden weet ik nog niet. Weet ook nog niet waar ik moet rijden.
Almere of Emmeloord is voor ons ongeveer even ver dus maakt me nie zoveel uit! Emmeloord is wel een
super mooi complex!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:32

CM_ schreef:
Vind het vrij raar dat er dit weekend nog regiofinales waren, iedereen moet ver rijden, dus iedereen wil graag de starttijden weten..

Weet iemand van de voorgaande jaren of het smorgens of smiddags start, of de hele dag?

Mijn instructrice zei dat het weer naar de manege gemaild werd waar we heen moesten en ik hoop dat ook dinsdag de startlijsten weer naar de manege gemaild worden. Ik ben bang dat ze pas vrijdag weer op de site van de fnrs komen....

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:34

CM_ schreef:

Ik ga er van uit dat vandaag en morgen de uitslagen verwerkt worden. Daarna zal de startlijst gemaakt worden. Ik vermoed dat het woensdag of donderdag wordt.
Als het goed is ga je weer de hele dag heen. Samen uit, samen thuis toch? Elkaar aanmoedigen etc.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:35

_Linn_ schreef:
Ik vond het inrijden bij manege ravenswaaij wel goed! De paarden stonden al netjes opgesteld op de middenlijn, ik hoefde alleen maar op te stappen. Mijn instructrice hielp me vervolgens met de beugels. Er werd duidelijk aangegeven welke kant we op moesten en of we stap, draf of galop moesten doen. Daarna werden keurig alle singels nog even nagekeken. Na de proef moesten we weer opstellen op de middenlijn en toen kwam er direct iemand naar me toe om me paard aan te pakken. Keurig geregeld dus!

Dat was daar ook wel zo geregeld zeg ook niet dat het slecht was maar kon naar mijn mening beter, maar als ik zie dat er veel mensen echt moeten meppen en schoppen om er een in galop te krijgen dan zou ik als t mijn paarden waren toch ff helpen aangezien hun de paarden wel kennen en misschien een tip hebben om te wat fijner te doen.
En ik was natuurlijk vorig jaar gewend en dacht dat het overal zo ging :+

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:36

CM_ schreef:

Het duurt de hele dag.
En net als bij de regio moet je s morgens al aanwezig zijn en blijven tot het einde.

Dus starttijden zijn leuk maar niet heel belangrijk aangezien je toch de hele dag kwijt bent.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:38

_Linn_ schreef:
Mijn instructrice zei dat het weer naar de manege gemaild werd waar we heen moesten en ik hoop dat ook dinsdag de startlijsten weer naar de manege gemaild worden. Ik ben bang dat ze pas vrijdag weer op de site van de fnrs komen....

De lijsten worden toch eerder gemailt dan dat ze op de site komen te staan?
Was bij de regiofinales wel zo ik had de lijst al een aantal dagen voordat het
op de site stond! Alle ruiters hebben een mail gekregen van de manege was
dat bij jullie niet zo dan?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:40

lucky84 schreef:
_Linn_ schreef:

De lijsten worden toch eerder gemailt dan dat ze op de site komen te staan?
Was bij de regiofinales wel zo ik had de lijst al een aantal dagen voordat het
op de site stond! Alle ruiters hebben een mail gekregen van de manege was
dat bij jullie niet zo dan?

Ja het werd op dinsdag naar de manege gemaild. Ik had toen geen mail gekregen van de manege, maar wist dinsdag wel al door een vriendin die ging rijden hoe laat ik moest. Dit keer heb ik wel gevraagd of het gemaild kan worden naar mij.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:41

De startlijst maakt me niet uit als ik maar weet waar ik heen moet :Y)
Ik ben toch wel druk bezig met 5 ruiters begeleiden.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:41

_Natasja_ schreef:
CM_ schreef:

Het duurt de hele dag.
En net als bij de regio moet je s morgens al aanwezig zijn en blijven tot het einde.

Dus starttijden zijn leuk maar niet heel belangrijk aangezien je toch de hele dag kwijt bent.

Dat is idd zo maakt mij ook geen ... uit, maar ben wel benieuwd of ik naar almere of emmeloord moet :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:42

lucky84 schreef:
_Linn_ schreef:

Dat was daar ook wel zo geregeld zeg ook niet dat het slecht was maar kon naar mijn mening beter, maar als ik zie dat er veel mensen echt moeten meppen en schoppen om er een in galop te krijgen dan zou ik als t mijn paarden waren toch ff helpen aangezien hun de paarden wel kennen en misschien een tip hebben om te wat fijner te doen.
En ik was natuurlijk vorig jaar gewend en dacht dat het overal zo ging :+

Ooh ja dat is wel echt vervelend! Nee ik vond iig het paard waar ik op zat op zich wel fijn aan de hulpen. Had met inrijden een paar keer de verkeerde galop te pakken, dus ik wist dat ik hier rekening mee moest houden. Moest me paard wel wat meer voorwaarts zien te rijden want hij was niet heel vlug, maar met de proef zelf nergens last van!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:42

_Natasja_ schreef:
De startlijst maakt me niet uit als ik maar weet waar ik heen moet :Y)
Ik ben toch wel druk bezig met 5 ruiters begeleiden.

Jah idd, ik wil ook weten waar ik heen moet. Hoe laat ik moet maakt in principe natuurlijk niks uit, je moet er toch al vroeg zijn!

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:47

De pony waar ik mee reed was opzich ook wel fijn, maar niet echt vlot en ook niet onder de indruk van mn zweepje helaas, maar heb het gewoon kalm aangedaan denk zie t tijdens de proef wel. Als ik maar netjes zit en de jury ziet dat ik wel de goede hulpen geef! Heb een keer op de rechterhand met aangaloperen mn zweepje over gepakt, omdat hij echt niet wou aangaloperen en had t zweepje nog niet overgepakt en hij ging al in galop haha de boodschap was dus duidelijk, maar eenmaal in galop was ze erg vlot dat was wel grappig! Verder zat ze wel fijn en liep ze ook wel braaf waar ik dat wou en nagevelijk dat was ook wel fijn kun je je handen toch net iets mooier plaatsen.