Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

goldylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:24

liberty schreef:
moet andersom, F draf, M stap en dan halt.

oke.. bedankt.

Flurk

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:14

Liberty heeft het goed geantwoordt maar dat wist je inmiddels al.
De FNRS gaat deze tikfout verbeteren.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:22

Toch nuttig, dat Bokt :)

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:51

Ik had even een vraagje. Ik vertelde een vriendin dat je vanaf de F9 verplicht minimaal 3 punten nodig hebt om te promoveren. Volgens haar was dat niet zo. Toen ik het vervolgens liet zien zei ze dat het vroeger niet zo was? Weet iemand hier hoe dit zit. Meer voor de mensen die al een aantal jaren geleden met 2 punten in de F9 zijn gepromoveerd.
Wel staat er op de site van de fnrs dat de manege eigenaar zelf mag kiezen of je bij 2, 3 of 4 punten promoveert. Is dit dan ook bij de F9?

Ik dacht, fnrs juryleden weten dat vast wel ;)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:42

Vroeger was dat niet zo, maar de FNRS blijft in ontwikkeling en vorig jaar zijn de reglementen verandert. Vanaf de F9 heb je minimaal 3 en maximaal 5 promotiepunten nodig om verder te kunnen.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:41

Dank je!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:12

Graag gedaan!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:40

Mag je met donkerblauwe cap en verder zwart (jasje, laarzen etc.) starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:41

Ik denk het wel, ik rij ook met een zwart-bruine cap :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:44

Jahoor, dat mag. :j

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:44

Oke.

horsie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:42

Ik rijd op een paard die bijna altijd verkeerd aanspringt in galop.( kan er niet aan werken want ik rijd er maar 1 keer in de week op ) Wat moet ik doen als ze in een proefje verkeerd aanspringt ?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:47

Terug nemen en opnieuw aanspringen. Dan laat je aan de jury zien dat jij als ruiter door hebt dat het de verkeerde galop was.

horsie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:48

Dankje :D

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:52

Ook 1x in de week kan daar aan gewerkt worden hoor!

horsie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:54

Het is een manege paard waar ook mensen op rijden die net zijn begonnen. Dus in 1 uur in de week helpt het me niet veel

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:05

Staat er in het fnrs juryleden boek ook hoe er precies gegroet moet worden?

Laatst was er een jury die 3en gaf aan kinderen die hun hand niet helemaal goed hielden.... :|

Maar hoe hij het dus eigenlijk wilde zien, weet niemand.
Maar je hand achter je dijbeen naar achter strekken en dan knikken... wat de kinderen allemaal deden... wat was daar dan fout aan?
Ook gaf ie onvoldoendes als kinderen niet diep genoeg knikten..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:09

Dat vind ik dus niet kunnen. :n

Als iemand met de verkeerde hand groet, met de zweep in de hand, of zwaait of gewoon totaal niet goed groet geef ik een onvoldoende. Maar er staat nergens iets in het handboek dat je een onvoldoende moet geven als iemand de hand niet ver genoeg naar achteren doet. :+

Dat is regelrechte onzin.

Wel zet ik erbij op het protocol hoe het 'goed' moet als het niet geheel correct wordt gedaan. Maar dan heb ik het over de F1/F2. Dus de echte kleintjes. Onvoldoendes geef ik daar dan niet, wel F3 en hoger want dan vind ik wel dat je correct moet groeten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:17

Ik deel volledig jouw mening.

Vond het ook ronduit belachelijk.

Ook lage punten geven voor verzorging, we kwamen erachter dat het lag aan het vlechten van de staart, dus wij de ruiters erop gewezen,en toen werden het voldoendes.

Ook het vlechten van de staart is zover ik weet niet verplicht.

Maar een onvoldoende omdat ze niet diep genoeg knikten... hij kan toch ook net zijn ogen geknipperd hebben en het gemist hebben.
Maar als je zo in je juryhok zit...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:20

Als een staart niet is ingevlochten vind ik dat ook niet erg, zeg er op het protocol ook niets van. Als een schimmel er zó uitziet dat hij niet eens gepoetst is, ja dán trek ik punten af. Als een pony slordig geknot is dan trek ik ook geen punten af, zal het kleine ruitertje vast heel trots op zijn geweest. :) Maar is een pony niet ingevlochten en de manege heeft op geen manier kenbaar gemaakt dat de pony niet ingevlochten kan worden omdat hij ...(verzin een reden) dan trek ik er wel een punt af. Mijn 7 wordt dan een 6. Geen onvoldoende maar ook geen pluspunt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:48

Nee snap ik, maar wij geven zelfs wedstrijdklaarmaak cursussen op de manege, meeste mensen doen echt hun best, als ze niet vlechten vind ik idd puntmindering heel normaal.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:50

Op sommige maneges wordt er standaard niet ingevlochten. Omdat de kinderen dan ruzie krijgen als er niet netjes is gevlochten ofzo. := Dus dan geef ik alleen puntenaftrek als een pony echt overduidelijk niet gepoetst is en/of het tuig niet schoon/in orde is.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:51

Vlechten is zowiezo niet verplicht. Staat wel netjes. Zo heb ik Fjorden in de baan gezien met de mooist gekleurde linten die er te vinden waren. Is een pony niet gevlochten, dan geef ik meestal een 6 en zet ik erachter: "vlechtjes?". Ik kijk niet eens hoe netjes er gevlochten wordt. Als 1 kind vreselijk d'r best gedaan heeft, maar het ziet er niet spik en span uit en er rijden bijv. 4 kinderen op die pony, dan vind ik het ten eerste onwijs leuk dat kind1 zo d'r best gedaan heeft en dat die andere 3 daar niet de dupe van mogen worden.
Van mij mag dat hele onderdeel er eigenlijk wel uit ;)
Ik let wel op de kledingreglementen. Daar kun je als ruiter zelf invloed op uitoefenen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:23

horsie1994 schreef:
Het is een manege paard waar ook mensen op rijden die net zijn begonnen. Dus in 1 uur in de week helpt het me niet veel

Is niet waar :n Ik geef heel veel les aan mensen die maar 1x in de week rijden van beginners tot gevorderd. En echt waar hoor, oefening baart kunst. En als je het echt graag wil leren op dat paard vraag dan eens of je instructrice erbij wil helpen.
Als het paard echt niet in de juiste galop kan aangalloperen hoort zo'n paard niet in de manege les thuis, of het dient aan de jury kenbaar gemaakt te worden zodat het je geen punten kost.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:23

_Natasja_ schreef:
horsie1994 schreef:

Is niet waar :n Ik geef heel veel les aan mensen die maar 1x in de week rijden van beginners tot gevorderd. En echt waar hoor, oefening baart kunst. En als je het echt graag wil leren op dat paard vraag dan eens of je instructrice erbij wil helpen.
Als het paard echt niet in de juiste galop kan aangalloperen hoort zo'n paard niet in de manege les thuis, en/of het dient aan de jury kenbaar gemaakt te worden zodat het je geen punten kost.