'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:40

Ixie

Re: 'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:42

dit zijn stallen (+ weide foto) op mijn manege;

Afbeelding ik zal binnekort nog wat foto's posten alleen had geen zin om ze allemaal kleiner te maken :P.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:43

pluklief dat is idd wel klein....

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:44

ik hoop dat ze veel weidegang hebben dan!

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:45

IsabelvS schreef:
@ Stabledoor, sommige stallen zijn echt wel klein, iig niet dat ze kunnen liggen.. als jij dit als 'streven' voor je eigen manege ziet wil ik wel eens weten hoe ze er bij jou bij staan... :n

moet je eens bij mij in de buurt bij de manege kijken , daar staan ze gewoon dag en nacht in stands, dat is pas zielig

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:45

Ja ik weet het.. het is echt niet eerlijk :n .

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:49

IsabelvS schreef:
@ melody, ik zal is voor jullie even een filmpje (laten) maken tijdens een andere les ;) misschien was dit filmpje niet zo goed gekozen.

Ik heb wel genoeg gezien hoor, als ze bij de beginners zo lesgeven is het voor mij genoeg, want juist daar moet goed lesgegeven worden... Niet aanvallend op jou bedoeld hoor, maar zo kijk je er gewoon tegenaan van buitenaf ;) Tuurlijk wil je je eigen manege hoog houden, maar het gaat nu niet alleen om jou manege, over de maneges in het algemeen. Want er zitten ook heus wel beteren tussen :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:51

Afbeelding

Afbeelding

Zo dus. Bij ons staan ze alleen s'nachts er in, of tussen de lessen door. Anders in de paddock.
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 10-11-09 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:51

Ik ken verschillende maneges en zeker ook goeien. Maar de meeste staan de pony's op stands, Geen weidegang, Plas loopt naar de midden van de stand en er wordt niet gecotroleerd welk paard hoeveel uur EN ze rijden bijna allemaal met men bit en dan de teugels op het onderste gaatje, dus een enorme hefboom. Wat mij betreft mogen ze een regeling bedenken dat paarden maar 5 jaar in hun leven op een manege mogen staan.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:52

melody93 schreef:
IsabelvS schreef:
@ melody, ik zal is voor jullie even een filmpje (laten) maken tijdens een andere les ;) misschien was dit filmpje niet zo goed gekozen.

Ik heb wel genoeg gezien hoor, als ze bij de beginners zo lesgeven is het voor mij genoeg, want juist daar moet goed lesgegeven worden... Niet aanvallend op jou bedoeld hoor, maar zo kijk je er gewoon tegenaan van buitenaf ;) Tuurlijk wil je je eigen manege hoog houden, maar het gaat nu niet alleen om jou manege, over de maneges in het algemeen. Want er zitten ook heus wel beteren tussen :)

nou ik vind niet dat je op één filmpje af kan gaan.

EDIT; ik heb liever een paardvriendelijke manege waar ik misschien niet extreem veel leer dan een niet paardvriendelijke manege waar ik super veel leer ;) ik merk overigens wel dat ik na lessen over het algemeen vooruit ga hoor.
Laatst bijgewerkt door Ixie op 10-11-09 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:53

terwijl stands verboden zijn... veel mensen weten dat niet...

op de manege waar ik 3 jaar geleden heb gereden waren de stallen best wel ruim. 3,5 bij 3,5 er waren binnen en buitenstallen.

ze komen alleen nooit buiten, bealve op zondag. dan mogen ze een half uurtje buiten in de paddock...

niet ijn manier van paardfen hoeden... niet meer iig. ik dacht vroeger altijd dat het zo hoorde, tegenwoordig weet ik wel beter...

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:53

Chefke schreef:
Ik ken verschillende maneges en zeker ook goeien. Maar de meeste staan de pony's op stands, Geen weidegang, Plas loopt naar de midden van de stand en er wordt niet gecotroleerd welk paard hoeveel uur EN ze rijden bijna allemaal met men bit en dan de teugels op het onderste gaatje, dus een enorme hefboom. Wat mij betreft mogen ze een regeling bedenken dat paarden maar 5 jaar in hun leven op een manege mogen staan.

uhmm als je even bovenaan de pagina kijkt naar die foto's :Y) en wij hebben wel een overzicht en ook een gewichts limiet.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:54

Peelie schreef:

op de manege waar ik 3 jaar geleden heb gereden waren de stallen best wel ruim. 3,5 bij 3,5 er waren binnen en buitenstallen.

ze komen alleen nooit buiten, bealve op zondag. dan mogen ze een half uurtje buiten in de paddock...

niet ijn manier van paardfen hoeden... niet meer iig. ik dacht vroeger altijd dat het zo hoorde, tegenwoordig weet ik wel beter...

Ze weten het wel hoor! Ze willen ook meer boxen maar er is geen ruimte.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:55

stands vind ik echt om te janken, maar ik denk dat menig ruiter het daar wel mee eens is.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:57

ik ben het er ook mee eens.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:57

Peelie schreef:

Bij die manege die ik ken weten ze het ook hoor. Toen de inspectie kwam zijn er zelfs een aantal paarden de wei in gezet (zo van die staan altijd dag en nacht buiten), en deden ze de stands voor als poetsplaatsen... Die vier sterren zijn dus eigenlijk harstikke onterecht, en dat weten ze zelf dondersgoed.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:21

Ik zal morgen een foto maken van onze stallen.
5 manegepaarden staan voorlopig in eigenaarsstallen omdat hun stallen nog aan het verbouwen zijn.

esmeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:44

Manege ruiters KUNNEN slecht zijn maar ze zijn lang niet allemaal sslecht.
ik ken heel veel mensen die nu hoog rijden en ook veel van lessen op de manege hebben geleerd.
en tja sommige rijden slecht maar er rijden ook veel mensen slecht die niet op een manege hebben gereden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:54

Melody: komt die inspectie dan niet onaangekondigd?
Er is bij ons niet eens heel veel verschil tussen de stallen van privépaarden en manegepaarden. Mijn verzorgpony'tje staat ook in een stal die voorheen privépaard's stal was :)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:30

Poeh dat weet ik niet hoor. Blijkbaar niet denk ik. Kom er ook niet vaak...

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:11

Heino schreef:
Melody: komt die inspectie dan niet onaangekondigd?
Er is bij ons niet eens heel veel verschil tussen de stallen van privépaarden en manegepaarden. Mijn verzorgpony'tje staat ook in een stal die voorheen privépaard's stal was :)

idd bij ons ook niet ;) dan zou ik nog eerder zeggen dat veel manege paarden het beter hebben aangezien zij over het algemeen meer (lichamelijk) contact hebben. Overigens zijn tussen de pension stallen ook een aantal plakken weggehaald in de tussenschoten waardoor ze wel elkaar kunnen zien en redelijk kunnen knuffelen.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:53

IsabelvS schreef:
idd bij ons ook niet ;) dan zou ik nog eerder zeggen dat veel manege paarden het beter hebben aangezien zij over het algemeen meer (lichamelijk) contact hebben. Overigens zijn tussen de pension stallen ook een aantal plakken weggehaald in de tussenschoten waardoor ze wel elkaar kunnen zien en redelijk kunnen knuffelen.

Wat is dat nou weer voor onzin, als of prive paarden nooit lichamelijk contact hebben :roll:

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:57

bij ons hebben juist de pension paarden meer lichamenlijk contact en komen ze meer buiten :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:02

StableDoor schreef:
susasan schreef:
http://staleijerkamp.hyves.nl/

Kijk iedereen ff naar die KLEINE STALLEN!!! |( |(
Dat is zo zielig!!!!!!!!!!

IEDEREEN KIJK

Paarden kunnen niet omdraaien
Paarden staan vast
Paarden kunnnen niet liggen |( |(

Dit vind ik wel erg overdrven, ik zie best tevreden paardjes en de stallen zijn best groot hoor! Wou dat de paarden bij ons op de manege die stallen hadden!

hoe het hier beschreven word,....lichtelijk overdreven maar je hebt wel gelijk hoor!
de stallen zijn idd veeeeel te klein :j

enuh...
stabledoor: dat meen je toch niet serieus?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:02

IsabelvS schreef:
dit zijn stallen (+ weide foto) op mijn manege;

Afbeelding ik zal binnekort nog wat foto's posten alleen had geen zin om ze allemaal kleiner te maken :P.

wouw, die hebben het luxe voor manege paarden!! :9