Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

en de andere mogen in hun stal blijven staan. Ze houden op onze manege heel veel rekening met welk paard het is maar 4 uur per dag vind ik echt de max. !!

LDRD schreef:Ik snap niet dat er nog mensen zijn die les nemen bij een manege waar paarden meer dan 3 uur per dag moeten lopenen dat vind ik uiteindelijk nog veel hoor. Bij 2 uur zou het van mij op mogen houden. Dat is gewoon willens en wetens meedoen aan dierenkwelling hoor
.
Van elk prive paard zouden mensen schande spreken, maar een manegepaard is kennelijk een ander soort dier?
Wat hebben mijn paarden dan een luizenleven met hun sport carriere.
beantsje schreef:LDRD schreef:Ik snap niet dat er nog mensen zijn die les nemen bij een manege waar paarden meer dan 3 uur per dag moeten lopenen dat vind ik uiteindelijk nog veel hoor. Bij 2 uur zou het van mij op mogen houden. Dat is gewoon willens en wetens meedoen aan dierenkwelling hoor
.
Van elk prive paard zouden mensen schande spreken, maar een manegepaard is kennelijk een ander soort dier?
Wat hebben mijn paarden dan een luizenleven met hun sport carriere.
ik geloof er niks van dat een paard zit te wachten op een luizenleven. Een beetje paard in de wilde natuur loopt 40 km op een dag.
Juist op maneges zie je vaak paarden/pony's heel oud worden. hoe zou dat nou komen?
En dat terwijl het gemiddelde sportpaard in Nederland 8 jaar oud wordt...