pjotrg schreef:Ja dat vermoeden heb ik ook, zeker nu het paardengebeuren in Nederland wel heel erg populair aan het worden is.
Dat laatste is het hele probleem en ook een probleem voor de opleiding.
De toename van de groei maakt al HEEL lang dat het modale niveau omlaag gaat.
Lesgeefmensen vallen zo omhoog tot train de trainers en het resultaat zie je om je heen.
Wie gaat de inhoud van het rijvaardigheidsbewijs bepalen? Ik hoop een verkeersdeskundige en geen van die omhooggevallen 'experts' uit de paardenwereld.
Het gaat nl. inderdaad om de positie van de bestuurder van een paard in wet en verkeer, niet om optoming, poetsonderhoud of weet ik veel.
Kijk naar het 'ruiterbewijs' van de stichting ruiterbewijzen. Ik heb het boek ervan en over mennen in huis en het is om te
zo onzinnig en niet terzake.Het is déze organisatie welke op dit moment met het CBR in overleg is. Sterkte.
HC
edit. de grote kennis-breuk is in NL in de jaren zestig opgetreden toen paardrijden een eerste explosieve groei meemaakte. Ook toen was vanwege de zeer dunne spoeling iemand met de minste kennis al gelijk lesgeefmens en dat is nooit meer goed gekomen.
..helaas ik zak voor dit stukje...weer dat voor een buitenstaander apart gedrag wat ik prima oplos..maar hij wil nu eenmaal geen vreemde paarden die hem volgen...resulteert in wat kort lopen met de staart tussen de benen en rillerig worden....komt goed na een tijdje maar niet binnen 1 uurtje