Zelf enkele spulletjes kopen voor manege pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lonneke_

Re: Zelf enkele spulletjes kopen voor manege pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:28

bij mij op de manege is de: 'wie koopt het meeste voor zijn lievelingspony'- gekte helemaal losgeslagen. Wie heeft het eerste zijn/haar nieuwe frontriem op het hoofdstel van die pony gedaan, die een week daarna weer is vervangen door een andere. En dat terwijl de manege goede spullen heeft. Okee ik snap het als de manege zelf geen goede spullen zou hebben............
En wat nou als die pony verkocht wordt.. dan zit jij mooi met die spullen
Van mij mag iedereen het zelf weten maar ik zou het nooit doen

Patriciaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:33

Noujaa..
ik heb wel een wit dekje en een halster..
maar die neem ik gewoon mee naar huis..
wit dekje is bijv. voor wedstrijden ofzo..
en halster is altijd handig als je die bij je hebt toch?!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:50

Als die ziektes overbrengen nou veel voor zou komen, dan zou het idd een goede rede zijn om het niet te doen.. Maar bij ons is er nog nooit iets mis gegaan, dus waarom dan niet doen wat je leuk vind ?!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:48

lexlover schreef:
Als die ziektes overbrengen nou veel voor zou komen, dan zou het idd een goede rede zijn om het niet te doen.. Maar bij ons is er nog nooit iets mis gegaan, dus waarom dan niet doen wat je leuk vind ?!

Daar zat ik net aan te denken. Ik heb dat bij ons nog nooit gehoord hoor van die ziektes etc!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:47

Je hebt geen last van ziektes op het moment dat je de borstels en dekjes puur voor manege paarden gebruikt. Maar je kunt nagaan als je er paarden van buiten de manege ook mee gaat borstelen of hetzelfde ongewassen dekje erop legt dat je mogelijk ziektes kunt verspreiden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:51

Bij ons op de manege zien ze je al aankomen. Alleen met wedstrijd een eigen dekje was toegestaan, maar verder echt niet. Ik had een poetskist met borstels (er waren nauwelijks fatsoenlijke borstels op de manege) en een halster (pony's wilde altijd de stal uitlopen en hadden geen halster om, stom genoeg had ik dan weer geen touw, dus uiteindelijk had het nauwelijks nut...)
Verder had ik niets voor manege-paarden. Dat begon pas bij mij verzorgpaard.

Moirae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:29

Ik heb zelf net nieuwe lichtblauwe peesbeschermers en ben nu opzoek naar een mooi nieuw halster, en een bijpassend lichtblauw dekje. En ja, ik rijd op manegepaarden. Maar ik heb een goede reden om die dingen te kopen. Ik ga een paard ´delen´ met iemand. Altans hij wordt van haar & ik mag tegen meebetaling aan de stalkosten[Mijn ouder *Gna Gna*] het paard rijden & verzorgen. Maar aangezien ze waarschijnlijk ik felgroen wil gaan rijden ben ik indirecto met een shockering de winkel ingerend opzoek naar lichtblauw Vork. Ik heb niks tegen groen, maar als setje heb ik dat toch liever niet. En tot dat het paard er is gebruik ik de peesbeschermers mooi bij de manegepaarden. Borstels gebruik ik vrijwel niet, nu altans niet meer omdat ik die voor dat paard ga gebruiken en ze liever niet op 20 verschillende paarden eerst gebruik. Al zijn ze natuurlijk schoon te maken..Maarja zo zit ik in elkaar en de manege heeft ook borstels ter beschikking, of ik leen ze van m'n vriendin die op dezelfde dag rijd Clown.

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:25

Hm , ik had eerst alleen halster.. Maar nu is er een paard van de manege geworden doordat de eigenaren achter liepen met de huurachterstand, en nu is het arme beest van de manege Ach gut Ik mag hem misschien kopen, hij heeft nu een dekje met gaatjes ( oké gaat hij niet dood aan maar toch) wat helemaal vaal is en er staat corina op terwijl hij Boogie heet Nagelbijten / Gniffelen Heb nu een goedkoop dekje gekocht wat ik een beetje ga "op pimpen" met zijn eigen naam en een randje kant ( lekker mannelijk) Ik neem het wel gewoon mee naar huis, anders is het toch zo weer vuil enzo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:38

poeh, moest gisteren meteen weer aan dit topic denken. Ik had het zadel te leen gekregen van een kennis, die zijn paard had verkocht. Ondertussen is hij weer begonnen op een manege en nu had hij zijn eigen zadel weer opgehaald (ik reed er niet mee, gebruikte alleen de beugels) om op de manege te gebruiken.. Moet er echt niet aan denken...

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:08

Zelf heb ik vijftien jaar manegelessen gereden en behalve wat borstels en misschien een halster heb ik nooit wat gekocht en ik nam de spullen ook weer mee naar huis.

Nu werk ik daar op die manege en zie je het wel meer gebeuren. Ook mede door de wat serieuzere ondertoon van de f-proeven zie je nu vaker een eigen dekje of blingbling frontriem bij de wedstrijden. De dressuurjasjes zijn meer in de meerderheid terwijl we 10 jaar geleden gewoon in een trui met een paardenhoofd reden. Tijdens de lessen komt het minder vaak voor, maar het is wel toegestaan om eigen zadels mee te nemen als het maar door een instructeur gecheckt is en goed op het desbetreffende paard past.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:11

Er zijn wel mensen op de manege die een dekje kopen en bandages en een hoofdstel en halster enzovoort, maar ze nemen het wel weer netjes mee na huis

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:17

Ik heb ( alweer minimaal 3 jaar geleden) Voordat ik eigen paarden had. een verzorg paard gehad op de manege. Dat paard verzorgde ik omdat ze kreupel was ik heb uiteindelijk bijna een jaar elke dag met haar gestapt en uiteindelijk weer rondjes gereden en gelongeerd tot ze weer klaar was voor de lessen. Voor dat paard heb ik wel een hoop gekocht ( Leren Halster, Poets spullen, enzo ) Maar toen ze terug de manege lessen in ging heb ik toch alles mee naar huis genomen. Het halster draagt mijn KWPN'ertje nu En de poets spullen heb ik maar weg gegooid ( Ivm. Schimmel Oid. Je weet maar nooit Knipoog )

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:29

Bij ons moet je het niet in je hoofd halen om met een eigen zadel/hoofdstel aan te komen voor een manegepaard. En ook beenbescherming wordt niet geaccepteerd. Dat doet meer kwaad dan goed als het verkeerd omgedaan wordt. En paarden die strijken of aantikken krijgen gewoon peesjes van de manege.
Maargoed, ik heb ook nog nooit iemand gezien die ermee aankwam.

Poetsspullen, halster enzo is geen probleem.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:37

bij ons kan je eigelijk wel met alles aankomen..als het allemaal maar goed klopt. zelf vind ikhet wel geldverspilling om een zadel te kopen. maar het is wel leuker om je paard wat te verwennee.. zelf heb ik halsters/halstertouw 3 dekjes en zoo maar dat neem ik wel mooi weer mee naar huis.. het ziet er echt leuk uit en is gewoon speciaal. geeft toch weer een wat eigen draai eraan..

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:46

Toen ik las gaf op een manege wilde ik niet hebben dat lesklanten met allerlei eigen spullen kwamen aanzetten. Een shabrak stond ik toe, mits door mij goedgekeurd. Anders krijg je ponyshabrakken op paardenruggen en dressuurshabrakken onder veelzijdigheidszadels.
Zadels en hoofdstellen heb ik nooit bij lesklanten gezien. Wel vitaminenpoedertjes, glansspray en hoefvet e.d. Dat keurde ik altijd af. Paardensnoepjes zijn natuurlijk geen probleem. Glansspray vind ik geheel onnodig. ls je een paard wil laten glazen, poets hem dan goed met de glansborstel, bijna hetzelfde effect! Hoefvet ook geheel onnodig.
De paarden zijn van de manege en dus neemt de manege de zorg voor paarden waar. Als iedere lesklant eigen spullen gaat gebuiken dan is het hek van de dam!

Eigen poetsspullen, paardensnoepjes, eigen zweepje e.d. zijn ntuurlijk gewoon toegestaan.

Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:30

ja hoor vroeger deed ik dat wel nu heb ik gewoon borstels en een halster.. verder een wit dekje voor de wedstrijden.. ik lease een paard dus rij ik ook altijd op hetzelfde paard en maak netjes mijn borstels schoon .. is wel zo lekker fris... en verder koop ik wel is wat lekkers voor hem.. een likitje ofzo... vind hij leuker als een dekje hahaa..

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:41

Ik heb bandages en shabrakje (voor bij wedstrijden) gekocht, ik wil ook wel een deken kopen, maar dan ben ik bang dat ie straks ineens weg is...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:37

Wat moet je nou met een deken voor een manege pony Verward of bandages Verward Kijk een halster of borstels kan ik enigzins nog inkomen, maar bandages???? Er is een reden waarom de manege's zelf vaak geen bandages hebben, ze worden toch vaak verkeerd omgedaan en om nou een uur met bandages door de bak heen te sjouwen is ook lekker warm (vooral als de pony na jou nog een keer moet zodat het niet afgespoten kan worden). En een deken ook zo onzinnig: als een paard een deken echt nodig heeft, krijgt hij die wel van de manege en anders betekend dat gewoon dat hij geen deken nodig heeft. Zweetdeken is daar ook niet enorm nodig, als je goed uitstapt en de pony staat daarna niet op de tocht zal die niet ziek worden Clown