Ik heb een paar jaar bij Kikkert gewerkt zomers (ook als begeleiding) en ben er nu nog regelmatig.
Zowel manege Kikkert als Elzenhof bedoelt het beste voor zijn paarden!
Maaaaaaaaaaaar, verhalen over pony's die in het prikkeldraad hangen, een half been los hebben liggen en dan mee moeten rijden is natuurlijk gróte onzin.. Kom nou! Hier kan me echt best wel boos mee krijgen door zulke

Er raakt in de wei weleens een pony of paard gewond, soms iets ernstiger dan de andere keer. Maar in geen geval zal een pony die zogenaamd zijn halve been los heeft liggen na een week alweer meerijden.

De paarden zijn er echt niet dun! Er is 1 fjord die niet dik te krijgen is op 1 of andere manier en 1 van de oudere paarden die dit jaar met pensioen gaat. En deze 2 zijn alleen iets aan de dunne kant op het einde van het seizoen.
De paarden op het strand gaan hard ja. Het is niet voor doetjes, de paarden gaan vanuit stap naar een flinke rengalop. Voor de begeleiding is dat geen probleem om een paar hete paarden ertussen te hebben zitten, ze kennen de paarden toch??
Daarnaast heb je ook een paar paarden ertussen zitten die heel relaxed zijn, rustig achter de groep aanlopen en die NOOIt gek zullen doen. Die paarden moet je er gewoon tussen hebben zitten.
Elk paard weet de weg, kent het strand, weet waar ie op moet letten, evenals de begeleiding dat weet! Daarom is het heus wel verantwoord om naar het strand te gaan. Als dat niet zo zou zijn, zouden ze toch hun paarden niet ervoor gebruiken??
Die beestjes zijn hun lust en leven, hun brood ook tegelijkertijd! Ze MOETEN er goed voor zorgen, anders is er simpelweg geen inkomen.
En trust me, er zijn geen meer liefdevollere mensen voor te vinden!
Bij Elzenhof ga je niks harder dan een handgalopje, in enorme groepen van soms wel 15 man met 1 meisje van 16 als begeleiding mee. Ja, nou, sorry, maar dat vind IK dus niet kunnen!