Eindelijk F13 tot en met F20

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:54

ik ga 9 juli f13 starten ben benieuwd. ik rij nu ook met een manege startkaart l1 en had laatst in 1 wedstrijd 2 proefjes 3 winstpunten. we zullen zien hoe de fnrs het jureert. als ik het daar dan niet haal zal ik me protocol halen van l1 officieel en dan een uitleg vragen. is kijken wat de jury er dan van zegt

Ilja000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 00:49

De F13 vraagt om te jureren wel een kleine voorbereiding voor juryleden die die proef zelf niet gereden hebben, heb ik gemerkt vandaag.

Jepsica, houd wel in de gaten dat er altijd verschil blijft tussen FNRS juryleden en KNHS juryleden. Er is gewoon een verschil in opleiding. Bovendien is het F13 protocol zodanig aangepast dat wel alle 10 onderdelen voor houding en zit blijven als in de F1 t/m F12.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 01:03

Ilja000 schreef:
De F13 vraagt om te jureren wel een kleine voorbereiding voor juryleden die die proef zelf niet gereden hebben, heb ik gemerkt vandaag.

Jepsica, houd wel in de gaten dat er altijd verschil blijft tussen FNRS juryleden en KNHS juryleden. Er is gewoon een verschil in opleiding. Bovendien is het F13 protocol zodanig aangepast dat wel alle 10 onderdelen voor houding en zit blijven als in de F1 t/m F12.

Dat verschil is er zeker.
Ik doe een paardenhouderij opleiding en daar zat ook jureren in (FNRS)
Nou ik wil niet zeuren, maar sommige klasgenoten konden niet eens normaal een paard zadelen of rijden, laat staan iemand beoordelen!

(ik heb voornamelijk geleerd dat we moesten letten op de ruiter.
Welke hulpen ze geeft, hoe ze iets oplost enz..)
Bij de KNHS let je meer op de combinatie..

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:45

Ilja000 schreef:

Ik hoorde zaterdag dat er nog niet genoeg juryleden zijn voor de F13-20. Daarom zijn ze er bij mij op de manege nog niet.
Kan dit kloppen?

TurdusMerula

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:27

Volgens mij klopt dat juryledentekort wel, omdat de cursussen er nog niet zo lang zijn... (of niet populair, haha)

ROMANxBEAUTY

Re: Eindelijk F13 tot en met F20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:31

Hoi,

Ik heb voor de zomerstop nog even 2 wedstrijdjes te rijden voor ik naar de F13 ga.
Dus ik kan volgend wedstrijd seizoen F13 starten.
Bij ons op de manege zijn er maar 2 die F13 starten.
Welk niveau is F20 eigelijk L2 ofzo??

Cherellee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:17

F20 staat gelijk aan de M1 las ik ergens in het topic..

Ik start nu F12, dus zou de F13 wel bijna in zict moeten komen, maar ik heb er nog niets over gehoord bij mij op de manege!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:37

F20 is een M1 proef. namelijk de oude van de KNHS. Ik hoorde van een FNRS jurylid die bij de bijeenkomst is geweest dat alle juryleden F13 t/m F20 mogen jureren. Dus ook diegene die eigenlijk maar tot F6 mogen jureren.

Als dat waar is, is het wel heel vreemd.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:39

Ik mag net F6 starten, maar mocht ik ooit nog starten, dan liever officieel

mayjan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:42

Ik vind het echt leuk
Mag ik nog wel ff

mayjan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:42

Noujah,, heb ik ook wat te doen

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 10:03

Volgens mij kunnen wij de volgende wedstrijd ook F13 beginnen. Ik ben idd heel benieuwd hoe er gejureerd wordt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:16

Heike schreef:
F20 is een M1 proef. namelijk de oude van de KNHS. Ik hoorde van een FNRS jurylid die bij de bijeenkomst is geweest dat alle juryleden F13 t/m F20 mogen jureren. Dus ook diegene die eigenlijk maar tot F6 mogen jureren.

Inderdaad vreemd, want als alle juryleden F13 t/m 20 mogen jureren kan er geen tekort zijn. Want dat is er nu ook niet (voor zover ik weet). Anders zouden bij ons de wedstrijden ook niet tot de F12 er zijn.

Ilja000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:16

Voor zo ver ik weet mogen alle jury's die nu t/m F12 mogen jureren nu t/m F20 jureren. Er komt nog een optionele bijeenkomst voor de nieuwe proeven.

Tekorten zijn er wel en niet. Voor sommige data is het gewoon ontzettend lastig om jury's te vinden.

Ilja000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:19

mereldevogel schreef:
Volgens mij klopt dat juryledentekort wel, omdat de cursussen er nog niet zo lang zijn... (of niet populair, haha)

De cursussen worden gegeven sinds de F-proeven gereden worden, dus dat is een jaar of 5. Daarnaast is er een behoorlijk lange lijst van juryleden. Wat echter heel lastig is voor secretariaten: veel maneges plannen bij toeval hun FNRS wedstrijden op dezelfde dag, daarnaast starten veel juryleden met hun eigen paard bij de KNHS en dan vallen ook nog sommige wedstrijden samen met evenementen als Jumping (dat hadden wij dus - arghhhhhh - probeer dan maar eens juryleden te vinden). Dan zijn er ook nog juryleden die wel op de lijst staan, maar er zelf voor kiezen dat ze alleen op hun eigen manege willen jureren.

Al met al blijft het een hele belronde voordat je mensen gevonden hebt

Mar_Nimbus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:27

Ilja000 schreef:
Voor zo ver ik weet mogen alle jury's die nu t/m F12 mogen jureren nu t/m F20 jureren. Er komt nog een optionele bijeenkomst voor de nieuwe proeven.

Tekorten zijn er wel en niet. Voor sommige data is het gewoon ontzettend lastig om jury's te vinden.

ja klopt inderdaad'
ik jureer zelf t/m F12
en mag gewoon F13 t/m F20 jureren
het zijn de oude knhs proeven trouwens, een beetje aangepast

verder in het jaar krijgen we wel een cursus up-date voor de hogere proeven

ik ben nog geen wedstrijd tegengekomen met starts vanaf de F13
lijkt me wel leuk, heb zelf de oude knhs proeven allemaal al gereden dus weet wat er in staat.

juryleden schijnen soms echt moeilijk te vinden te zijn
ik wordt wel eens 3x gebeld voor dezelfde datum
ik zit bijna elk weekend te jureren en soms zaterdag en zondag
druk, ja
leuk, nog steeds
ik kan ook geen nee zeggen , ik denk dan altijd maar, die mensen zoeken zich een rotje

marianne

sharonnie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:24

rij ook fnrs en zijn hartstikke leuke proefjes!
heb ook de F13 t/m F20 gelezen, super toch?

je gaat alleen zo snel door je klasse heen haha!

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:29

mereldevogel schreef:

De bijscholingscursusssen zijn er nu sowieso nog niet wat betreft F13 t/m F20.
De F13 t/m F20 mogen voorlopig door de F12-juryleden beoordeeld worden. Het is de bedoeling dat IL-KNHS-jury's de FNRS-proeven vanaf F13 ook mogen gaan beoordelen.

Vanaf 2007 mogen alleen jury's die de F13-F20 bijscholing gevolgd hebben deze proeven jureren.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:31

Ilja000 schreef:
mereldevogel schreef:

De cursussen worden gegeven sinds de F-proeven gereden worden, dus dat is een jaar of 5. Daarnaast is er een behoorlijk lange lijst van juryleden. Wat echter heel lastig is voor secretariaten: veel maneges plannen bij toeval hun FNRS wedstrijden op dezelfde dag, daarnaast starten veel juryleden met hun eigen paard bij de KNHS en dan vallen ook nog sommige wedstrijden samen met evenementen als Jumping (dat hadden wij dus - arghhhhhh - probeer dan maar eens juryleden te vinden). Dan zijn er ook nog juryleden die wel op de lijst staan, maar er zelf voor kiezen dat ze alleen op hun eigen manege willen jureren.

Al met al blijft het een hele belronde voordat je mensen gevonden hebt

Ik zit op de grens van Groningen-Friesland en hier zijn niet veel FNRS-maneges. Dus mocht je in nood zitten... BEL mij!!! Heb dit jaar al 2x in Amsterdam gejureerd, reiskostenvergoeding is bespreekbaar

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:32

mandyy schreef:
Heike schreef:

Inderdaad vreemd, want als alle juryleden F13 t/m 20 mogen jureren kan er geen tekort zijn. Want dat is er nu ook niet (voor zover ik weet). Anders zouden bij ons de wedstrijden ook niet tot de F12 er zijn.

ALLEEN de jury's die t/m F12 jureren zijn bevoegd om ook de F13 en hoger te beoordelen. Overigens duurt het nog wel even voordat de eerste geslaagde F20-ruiters er zijn denk ik...

Ilja000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:57

[

Ik zit op de grens van Groningen-Friesland en hier zijn niet veel FNRS-maneges. Dus mocht je in nood zitten... BEL mij!!! Heb dit jaar al 2x in Amsterdam gejureerd, reiskostenvergoeding is bespreekbaar [/quote]

Die ga ik onthouden!!!! Voordeel is dat ik het secretariaat doe en ook jureer. Maar liever niet op mijn eigen manege natuurlijk, aangezien ik er ook nog les geef. Da's niet helemaal eerlijk dan, hoewel ik wel objectief blijf. Het is gewoon niet prettig om je eigen leerlingen te jureren.

Ik ga je naam onthouden Reis zelf ook van Dronten tot Cornwerd met alles ertussen, dus als jullie eens in nood zitten... zelfde verhaal

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:35

Wij hadden de vorige keer de proeven nog niet binnen, waardoor er nog geen F13 gestart kon worden. De jury's waren het probleem niet.

Ik ga vanavond weer even vragen of het al binnen gekomen is, want dan doe ik mee!

Ilja000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:12

Manegehouders en juryleden kunnen de proeven downloaden van de site van de FNRS.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:53

@Ilja000
Bedankt alvast, ik geef zelf ook les bij een FNRS-manege en daar hebben we vaak dezelfde juryleden, dus is wel leuk als er eens iemand anders komt

Esjje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:57

bij ons op de manege doen ze da kei stom wij rijden ook fnrs maar we moeten bv de F5 3x rijden voordat we naar de f6 mogen:S omdat hij gwoon geld wil dus zo duurt het kei lang voordat we veder zijn... en de eigenaar doet het nl ook maar een keer in de 2 maanden:S ik vindt dat niet kunnen in de fnrs staat toch dat je gwoon de F5 2x moet doen dus de f5 a en f5b... kijk als je nou zakt tjah dan moet je het idd overnieuw doen maar ook als wij niet zakken moeten we het 3x doen hij wil 3 stempels bij iedere f zien anders mogen we niet door:s das toch triest:S