Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ilja000 schreef:De F13 vraagt om te jureren wel een kleine voorbereiding voor juryleden die die proef zelf niet gereden hebben, heb ik gemerkt vandaag.
Jepsica, houd wel in de gaten dat er altijd verschil blijft tussen FNRS juryleden en KNHS juryleden. Er is gewoon een verschil in opleiding. Bovendien is het F13 protocol zodanig aangepast dat wel alle 10 onderdelen voor houding en zit blijven als in de F1 t/m F12.
Ilja000 schreef:De F13 vraagt om te jureren wel een kleine voorbereiding voor juryleden die die proef zelf niet gereden hebben, heb ik gemerkt vandaag.

Heike schreef:F20 is een M1 proef. namelijk de oude van de KNHS. Ik hoorde van een FNRS jurylid die bij de bijeenkomst is geweest dat alle juryleden F13 t/m F20 mogen jureren. Dus ook diegene die eigenlijk maar tot F6 mogen jureren.
Als dat waar is, is het wel heel vreemd.
mereldevogel schreef:Volgens mij klopt dat juryledentekort wel, omdat de cursussen er nog niet zo lang zijn... (of niet populair, haha)
Ilja000 schreef:Voor zo ver ik weet mogen alle jury's die nu t/m F12 mogen jureren nu t/m F20 jureren. Er komt nog een optionele bijeenkomst voor de nieuwe proeven.
Tekorten zijn er wel en niet. Voor sommige data is het gewoon ontzettend lastig om jury's te vinden.
, ik denk dan altijd maar, die mensen zoeken zich een rotjemereldevogel schreef:Volgens mij klopt dat juryledentekort wel, omdat de cursussen er nog niet zo lang zijn... (of niet populair, haha)
Ilja000 schreef:mereldevogel schreef:Volgens mij klopt dat juryledentekort wel, omdat de cursussen er nog niet zo lang zijn... (of niet populair, haha)
De cursussen worden gegeven sinds de F-proeven gereden worden, dus dat is een jaar of 5. Daarnaast is er een behoorlijk lange lijst van juryleden. Wat echter heel lastig is voor secretariaten: veel maneges plannen bij toeval hun FNRS wedstrijden op dezelfde dag, daarnaast starten veel juryleden met hun eigen paard bij de KNHS en dan vallen ook nog sommige wedstrijden samen met evenementen als Jumping (dat hadden wij dus - arghhhhhh - probeer dan maar eens juryleden te vinden). Dan zijn er ook nog juryleden die wel op de lijst staan, maar er zelf voor kiezen dat ze alleen op hun eigen manege willen jureren.
Al met al blijft het een hele belronde voordat je mensen gevonden hebt
mandyy schreef:Heike schreef:F20 is een M1 proef. namelijk de oude van de KNHS. Ik hoorde van een FNRS jurylid die bij de bijeenkomst is geweest dat alle juryleden F13 t/m F20 mogen jureren. Dus ook diegene die eigenlijk maar tot F6 mogen jureren.
Als dat waar is, is het wel heel vreemd.
Inderdaad vreemd, want als alle juryleden F13 t/m 20 mogen jureren kan er geen tekort zijn. Want dat is er nu ook niet (voor zover ik weet). Anders zouden bij ons de wedstrijden ook niet tot de F12 er zijn.
[/quote]
Reis zelf ook van Dronten tot Cornwerd met alles ertussen, dus als jullie eens in nood zitten... zelfde verhaal