alphense ruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Re: alphense ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:22

Poe, ik denk dat dat wel 15 jaar geleden is, dat ik daar ben weggegaan, als het niet langer is... Ik weet het niet meer precies, heb in de tussentijd zoveel gedaan en verschillende paarden gehad op verschillende stallen.

Ik heb daar wel een hele tijd gereden, ben begonnen op "de oude manege" op de Heuvelweg, als klein meisje. Heb de verhuizing meegemaakt en heb daarna nog jaren op de nieuwe gereden, waar ik mijn eerste paard kreeg.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:02

Dan ben jij zo'n beetje weggegaan toen ik kwam. Misschien ken ik je paard nog, hoe heette hij/zij?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:41

Skilla, een bruine draver.

Maar ik denk niet dat je haar kent, want ze was al verkocht voordat ik daar weggegaan ben. Heb nog een tijd op het paard van mijn oom gereden: Eager.
Was een super gaaf dressuurpaard. Ik ben weggegaan, en heb gehoord dat Eager uiteindelijk aan de manege verkocht is en dat het arme dier de lessen ingegaan is. Niks meer van over natuurlijk. Verdrietig

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:06

Nee, die ken ik niet inderdaad.
Eager heeft inderdaad in de lessen gelopen, maar is daarna nog ruim 7 jaar privépaard geweest van een vrouw die ook al jaren op de Alphense staat. Hij is een maand of 4 geleden ingeslapen omdat hij iets ernstigs aan zijn hoef/voet had en dit niet meer kon genezen.
Heet jouw oom Bram?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:02

Ja, Eager is nog heeeel goed terecht gekomen. Deze veteraan heeft mijn jonge paard geleerd hoe hij zich moest gedragen tijdens een buitenrit.

Alleen wilden de twee nog wel eens samenspannen tegen ons. Dan kropen ze helemaal tegen elkaar aan, onze benen zaten dan klem en we konden geen kant uit. Wies en ik lagen dan helemaal gevouwen van t lachen.
Was een fijn paard, die Eager.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:53

Is Eager van Wies geweest?? Wies ken ik geloof ik wel, had zij niet een zoon en een dochter? Remco en Bianca geloof ik... ze hadden in die tijd een vos. Zij stonden met de vos tegenover de box van mijn paardje.

Veteraan...op buitenrit... ha ha ha, ik weet nog de eerste buitenrit die ik met Eagertje gemaakt heb. Vlak achter Thor, want ik was als de dood, dat weet ik nog wel. Dat paard heeft die hele rit geen normale stap gezet, alleen maar aan het dribbelen en zijwaarts gaan en changementen maken. En Thor maar zeggen dat het lekker ging Haha! Haha!

Toen was het nog geen veteraan hoor, wat zat er een dynamiet in dat paard vroeger! Mijn oom heette Ron. Heette, want het is (gelukkig) mijn oom niet meer. Was aangetrouwd. Hij had dat dure paard ook alleen maar gekocht om bij de middenstanders mee te kunnen zuipen. Voordeeltje voor mij, dat wel. Mijn tante had toen Spikkel, een appaloosa. Die is later aan haar verzorgster verkocht, Colinda.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 00:25

Klopt, Eager is van Wies geweest. Zoon en dochter klopt ook al, je hebt een goed geheugen!

Jouw oom heeft dan Eager verkocht, daarna is hij nog van ene Bram geweest en die heeft hem aan de manege verkocht.
Spikkel ken ik inderdaad wel, Colinda ook vrij goed trouwens. Die woont nu in ons vorige huis (we hebben het aan haar verkocht toen wij gingen verhuizen)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 00:46

Dus spikkeltje doet het nog?
Ik weet nog dat de hengst kwam, een prachtige appaloosa, om Spikkel in de kleine bak te dekken. Daaruit kwam Mr. Spikkel, een prachtig gespikkelt hengstveulen. Die was niet van mijn tante, ik heb eigenlijk nooit gevraagd van wie het veulen was. Die is uiteindelijk naar de veulen wei gegaan, ik heb hem nooit meer gezien helaas. Ik zal mijn tante eens vragen als ik weer in Nederland ben.

He he he, doet me aan nog iets denken... ik heb geen ruzie met Thor gehad, maar hij vond het niet leuk dat ik de Alphense voor Avifauna inruilde. Mijn vader zal wel woorden met hem hebben gehad ofzo, waar ik niets van wist.
Toen ik weer eens op de Alphense kwam met een vriendin die daar nog reed, keek ie me aan, zag mijn kleding (ik was wat veranderd in die tijd... van braaf meisje naar een tegen alles schoppende tiener die compleet in spikes en leder gekleed op een afstand bleef Cool ) en schudde alleen maar zijn hoofd. Hij heeft mijn vriendin nog gevraagd hoe het zo ver kon komen of iets dergelijks. Hij moest eens weten... Metal is mijn lust en mijn leven, werk in de Metal muziek en het enige verschil met toen is dat ik me duurdere en mooiere (Metal!) kleding kan veroorloven Nagelbijten / Gniffelen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:54

Spikkel is jaren geleden verhuisd naar Apeldoorn (hij ging met pensioen omdat hij niet meer goed liep voor de sport maar nog wel recreatief gereden kon worden, hij heeft nog jaren lekker in het bos gelopen)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:16

Hoi,
Gambler, ik ken je nog wel, jij had Skilla die van Hilda was geweest! Wat onwijs leuk dat je hier eens tegenkom! Ik dacht laatst eens aan je, jij hebt ooit eens tegen mij gezegt dat je pas echt leert rijden als je een eigen paard had. Ik als manegeruitertje was daar eerst behoorlijk nijdig over (welk manegeruitertje denkt niet dat hij goed is als je altijd op de nieuwe en wildste paarden en pony's moet rijden, hahah) maar je hebt toch gelijk gekregen hoor! Knipoog
Ik lees dat je in Duitsland woont? Hoe is het verder met je? Heb je nog paarden? (misschien kan ik je beter een pbtje sturen, haha)

Maar goed, ik reed vroeger ook op de AR, begonnen aan de heuvelweg op Mientje, Snody (was mijn favorietje!) en Mickey. Ook was Star toen nog manegepony en later heeft Marlies die toen gekocht, dat vond ik toen echt het nummer 1 pennypaard! En inderdaad Mandy, Bolle (ruiterbewijs op gehaald) en mijn verzorgpaard Champion. Ook reed ik op Bessy toen ze op de manege kwam, maar dat was allemaal veel later.
Leuk om alle namen van die oude manegepony's en paarden voorbij te zien komen

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:24

Ja, Bessy ken ik ook nog wel. Wat kon dat beest gek doen buiten!
Met haar hoofd tussen haar benen rennen, net of je op een paard zonder hoofd zat.
Mijn eerste rondjes heb ik rondgehobbeld op Vlamon en ook aan Dominique en Zernike heb ik dierbare herinneringen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:43

Storm76, ik heb geen idee wie je bent!! Haha! Haha!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:36

Mickey is nog heel oud geworden, die is met pensioen gegaan en gekocht door de familie Heijs.
Bessy en Champion heb ik ook nog meegemaakt in de tijd dat ik zelf "gewoon" manegelessen reed.

Het lijkt wel een soort jeugdsentiment, al die oude ervaringen bij de AR!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:59

Gambler weet nu wel wie ik ben haha.
Inderdaad erg leuk om alle herrineringen van die tijd.

Wat ik ook erg leuk vond is in rengalop langs die koeienvelden, en Thor op de fiets mee. Helaas was ik al weg toen die mooie springtuin werd aangelegt, anders was ik daar helemaal gek op geworden! Alleen doen ze er volgens mij tegenwoordig niet zo gek veel meer mee...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:58

De springtuin is helaas erg in verval geraakt.
In het begin is er heel veel gebruik van gemaakt, dat was het jaar nadat een aantal mensen van ons (waaronder Thor zelf en ik ook) op crosstraining zijn geweest bij (inmiddels wijlen) Piet Avis.
Tegenwoordig is de springwei in bezit genomen door een grote groep ganzen (met momenteel kuikens) die alles en iedereen wegjagen als ze de kans krijgen.
Het zou leuk zijn als de springtuin weer een beetje in zijn oude glorie hersteld zou worden. Wie weet gaat dat nog wel gebeuren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:37

Schoonmaak-actie op poten zetten zou ik zeggen! Ik weet alleen niet van een springtuin, dat was ver na mijn tijd denk ik. Er waren wel wat weilanden toen, maar die werden bijna niet gebruikt.

Ik vind het wel leuk, die herinneringen ophalen. Ik heb er toch wel een hele leuke tijd gehad! Crossen op Mientje, Mara, Klaver en Saartje in het weiland, zonder zadel en hoofdstel. Golfballen rapen Haha!
Zorro die eerst verzorgd en daarna gekocht werd door twee zusjes. Ik heb geen een keer gezien dat ze aan het rijden waren en er NIET afgevallen zijn. Leuk ding was dat.

Ik denk dat er zo goed als geen paard of pony uit die tijd nog leeft? Nee, die zouden dan wel erg oud moeten zijn.
Ik heb nog een stukje Blonde Dolly meegemaakt, en Maestro. Die stond toen in een trailer in de gang, omdat er geen stal vrij was. Dat is volgens mij de tijd geweest dat ik zo'n beetje ben weggegaan.

Dan waren er nog Bas, mooie maar nijdige hengst. En Sir, mooi paard was dat!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:11

Er zullen er weinig meer over zijn inderdaad.
Misschien Eerik, die is al jaren op de manege en is van de familie Nisters.
Mientje, Mara, Klaver en Saartje zijn er niet meer. Klaver leeft volgens mij nog wel maar is met pensioen gegaan en woont in een ander deel van Nederland bij zijn laatste verzorgers.
Gambler, het veulen van Klaver en Goldy is er nog. Goldy zelf ook, die is sinds vorig jaar privépony (en dus ook met pensioen).
Sir heb ik ook nog goed gekend, die is volgens mij een jaar of 4 geleden ingeslapen.
O ja, en Maestro is er nog steeds. Die loopt in de lessen en de kinderen zijn dol op hem!
Damara, heb je die nog gekend (privépaard van fam. Scheepbouwer)? Die is er ook nog steeds.

Wat de springtuin betreft, daar voldoet een schoonmaak-actie niet. De boomstammen zijn gewoon helemaal verrot en verteerd dus daar moeten nieuwe voor komen. De wal is helemaal ingezakt, de waterbak enorm ongelijk en de piano uitgesleten. Daar moet dus echt groot materieel aan te pas komen vrees ik.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 10:57

Eerik ken ik niet... de naam Fam. Nisters wel, voornamen?

Damara ken ik wel! Die moet dan ook al tegen de 20 lopen? Was een jong paardje toen Silvia haar kreeg. Staat Coby nog in de kantine?
Ik moest ook aan Tank denken, dat was een leuk paard!

Ik dacht dat Klavertje verkocht was, toen hing er opeens een naambordje boven de stal: "Clover". Gatsie. Goldy ken ik niet, die is na mij gekomen dan. Ik weet alleen dat Klaver een hele tijd gereden is door Elsa.

Jammer dat de springtuin zo'n zooitje is. Dat wordt dan inderdaad groot materieel. Dat doe je niet zomaar en zal ook de nodige centen kosten.

Ik krijg bijna weer zin om eens bij de manege langs te gaan. Maar dat moet ik maar niet doen, aangezien het oude beeld nog in mijn hoofd zit. Zal tegenvallen als alles er anders uitziet, andere mensen en paarden, niemand die je nog kent.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:41

Fred Nisters, zijn dochter heet Mirjam.
Damara is inderdaad een jaar of 20, en nog steeds van Sylvia. Sylvia heeft inmiddels een dochtertje van ongeveer een jaar oud.
Coby staat inderdaad nog steeds in de kantine.
Tank is na zijn manegetijd nog een paar jaar privépaard geweest maar inmiddels een jaar of 5 (denk ik) geleden ingeslapen.
Klaver heette officieel Clover maar niemand noemde haar zo. Tot de naambordjes gemaakt werden, die waren naar aanleiding van de papieren van de paarden en pony's en zodoende kwam er toen opeens "Clover" te staan.

Als ik jou was zou ik gewoon eens langskomen als je (misschien) een keer ergens in de buurt bent. Als je een rondleiding wil over het terrein wil ik die best wel geven hoor!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:31

Lijkt me wel wat, maar ik weet niet of ik überhaupt nog welkom ben daar...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:31

Lijkt me wel wat, maar ik weet niet of ik überhaupt nog welkom ben daar...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:55

Hoezo? Ben je er met ruzie weggegaan dan?
Volgens mij is het gewoon een openbare gelegenheid, en is iedereen welkom.
Er komen wel vaker "oudgedienden" langs om te kijken hoe het bedrijf er tegenwoordig bijligt, ik zie niet in waarom dat dan niet voor jou zou gelden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:10

Nee hoor, geen ruzie. Alleen is het een beetje raar gelopen allemaal. Maar ach, da's 15 jaar geleden, ze herkennen me toch niet meer! Haha!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:05

Daarom!
Gewoon een keertje langskomen dus.
Kun je mijn knapperd gelijk ook bekijken als je leuk vind.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:06

Ja leuk! Ik ben maar af en toe in Nederland (en dan wel in Alphen) dus dan geef ik vantevoren wel een brul!