Manege Rietzicht...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:40

mooi hoef ik me geen zorgen te maken... hoest met fenomeen dan?

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:00

Mwa gaat wel goed, ik had me voorgenomen om m niet meer te rijden maar ben de laatste tijd toch weer voorzichtig aan het buitenrijden met m en dat lijkt hij wel leuk te vinden dus daar gaan we mee door Rij verder geen wedstrijden ofzo meer met m maar we vermaken ons zo ook prima

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:31

hoezo wou je eerst niet rijden dan??

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:22

Hij is al tijden niet goed, dat wist je wel toch? Toen in de tijd dat Jan weer op de manege was (na Vis) was ik m weer aan het opbouwen maar dat ging niet goed dus was ik helemaal gestopt. Pony heeft nu ruim een half jaar alleen maar in de wei gestaan en uit zijn neus gevreten (voor zover dat mogelijk is met hoeven) en dat heeft m wel goed gedaan geloof ik...

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:31

nee wist ik eigenlijk niet (of vergeten sorry) hmmm das niet echt leuk nee maar goed hij is zeker lang bezig geweest om te proberen uit zn neus te vreten met die hoeven

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:33

Yep... Naja voorlopig blijven we gewoon een beetje rondjes stappen in de buurt, wil eigenlijk wel weer met m starten maar dat zit er niet meer in helaas. Hoop dat ik binnenkort een bijrijbeest heb...

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:35

tjah als wij nog iemand zochten... maar goed ik loop er al... en me zusje allll

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:38

Jij rijdt daar in Zuidbarge toch? Is ook een beetje ver weg voor mij ben ik bang.. Woon nu in Emmerhout he, heb mn pony niet voor niks die kant op verkast

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:09

ow ja was ik al weer vergeten ja rij in zuidbarge

A0000

Re: Manege Rietzicht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:40

We zakken een beetje weg he? Dit is een schopje

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:01

Staat heel groot nu hierboven dat ik eigelijk niet mag reageren maar doe het lekker toch wel!

Ik heb erg lang op Rietzicht gereden. Ik kwam daar toen J. Siebring nog de leiding had en daar in de oude boederij woonde. Ik kon toen erg goed met die man opschieten en reed zelfs pony's voor hem (Casper, een bruinschimmel die droes heeft gehad) op gegeven moment, ik geloof na de jaarwisseling bleek hij vertrokken te zijn en waren er nieuwe mensen. De familie Hop en mensen wat was ik boos! wat een stel zeurmutsen vond ik dat en ze hadden ook nog een Lucky Boy verkocht.

Maar de tijd vloog en ik raakte bevriend met hun, lucky boy bleek niet verkocht maar op een wel verdiende vakantie omdat hij gestresst was en stond in Vledder bij hun vader op het bedrijf. De vader van de Hop meiden heeft een handelsstal die toendertijd dus ik Vledder gevestigt was. De manege ging onder hun steeds beter lopen, op dagen dat er nauwelijks lessen waren raakte vol en al snel was er een wachtlijst omdat er gewoon niet meer mensen in de les konden rijden. Ik was daar elke donderdag avond voor les en hielp elk weekend mee van s'morgensvroeg tot s'avons laat om voor de paarden te zorgen, de meiden van Hop waren daar erg dankbaar voor geloof ik want ze hadden het enorm druk! We aten lekker mee tussen de middag (reina kan heerlijk koken) en mochten van de bak gebruik maken als we onze verzorgpony's wouden rijden. Ik reed toen op een Fjord genaamt Miranda aka TurboM.

Siebring liet in die tijd een hele andere kant van hem zien. Hij kon het niet hebben dat de manege beter liep onder zijn huurders en begon de boel te terroriseren. Ik geloof dat er toen meerdere rechtzaken zijn geweest en uiteindelijk hebben de meide van Hop gekozen om na 2 jaar te stoppen met de manege. Wat een trieste avond was dat, Simone, Marieke, Nina, Jannette, Bianca en ik geroepen want Reina en Marjoke wouden even met ons praten. Ze vertelde ons dat ze gingen stoppen en dat de kerst show het laatste was wat zou gebeuren op de manege. We mochten niks laten blijken naar de klanten! en dat was erg moeilijk. Na een paar hevige huilbuien (tjees.. nu begin ik weer.. ik mis het zo) begon onze les.

iedereen die op rietzicht reed in de periode kan zich natuurlijk die kerst show wel voor de geest halen. De dressuur uitvoering van marjoke en reina was het slot. Ik kan me nog voor de geest halen dat wij met Lucky boy en (geloof) Lady Di bij de achterste duren stonde. We zouden met z'n alle afscheid nemen. Toen Marjoke en Reina klaar waren kwamen Simone, Marieke, Nina, Jannette, Bianca en ik aanlopen en dat het dan... het doek was gevallen voor rietzicht.

Ik merk nu pas eigelijk dat me dit nog ontzettend dwars zit. Ik ben nog op de manege geweest toen de familie Vis daar nog zat en ging met hun dochters en Bjorn toch? (die vriend..) elke zondag naar de film. Het paard van mijn vriendin heeft daar ook nog een tijdje gestaan en zelf reed ik een vos pony voor iemand (maar ben de naam vergeten, van een jongen die marcel hete)

Ik geloof dat Siebring dezelfde smerige practijken heeft uitgehaalt bij familie Vis waardoor die ook vroegtijdig zijn vertrokken. Ik ben nog steeds enorm blij dat de manege niet meer van de grond kwam zodra Siebring er zelf op zat Lachen zijn verdiende loon!!! Nu is het een groot hippisch centrum geworden en heeft het absoluut niet meer de zweer van vroeger.

Nou, dat was het dan! ik was dus zeker aanwezig op Rietzicht. De hopjes zie ik nog wel eens en het paard wat ik nu rij komt zelfs bij hun vandaag. Marjoke en Reina zijn nu zelfs moeders Lachen is dat nou niet leuk! En Siebring? Ik wil niet weten onder welke steen hij verstopt zit. Isa zie ik heel sporadisch nog wel een keer net als Gerard, 2 vaste gasten tijdens de Hop jaren Lachen ik mis ze allemaal stuk voor stuk!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:05

Heette dat paard niet Crespo die van Marcel?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:38

Ja! dank dank Lachen leuk paardje was dat net een curly!

deess

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:57

Kimberley_ schreef:
polly2 schreef:

En...heb je wat aan die lessen gehad?

Nope helemaal nix.... jij wel??[/quote]
altijd leuk om te lezen dat je gewaardeerd word/werd hoor!! Ach gut denk eerder dat dat aan het feit ligt dat kimberley alleen maar boos en dwars was,en niks wilde aannemen van wie dan ook Boos! heb vreselijk mn best gedaan om tot haar door te dringen zowel bij de tempeliers als op rietzicht,maar er was geen land mee te bezeilen. nichtje kelly had een eigen pony,echt wel sneu ook voor kimberley want die stond langs de kant te kijken altijd,maar daar kon ik niks aan doen .dus je moet er wel open voor staan, voordat je mij kunt afschuiven als "niks aan gehad". hoop dat je inmiddels een beetje vrolijker en happy-er bent kimberley!! toch wel groetjes deess Tong uitsteken

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:16

In de afscheidskerstshow heeft mijn vriend ook nog meegereden. De cap die hij toen droeg (met een kerstster erop) heeft nog jaren op de kast gestaan. Hij reed toen op Silver en heeft het nog af en toe over dat paard. Is Silver misschien meegegaan naar Vledder? Weet iemand dat?

*zelf heb ik nooit bij Rietzicht gereden*

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:54

Ik reed toen op Hilda met een gewei, je vriend reed bij mij in de les! wat leuk zeg. Silver is inderdaad mee gegaan maar vledder en stond vorig jaar via marktplaats te koop. Was een geweldig dier half fries half kangaroe kon heerlijk springen en was ontzettend braaf. Ben toen een keer 2e geworden met een springwedstrijdje op de manege en reed toen op Silver, Gizmo was natuuurlijk eerste maar dat was gewoon een talentvolle pony. Ik had eerste kunnen worden als ik niet eerst was gaan kloten met mijn steigbeugel die ik verloor.. tja.. ben nooit een held geweest als het op springen aankwam.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:59

Ohh wat leuk! Ik zal hem vanavond eens vragen of hij jou kent! Mijn vriend rijd er 4 jaar niet meer en is 'helemaal van de paarden af'. Vind mijn paardenhobby leuk, maar komt verder liever niet kijken ofzo. Maar hij heeft wel eens gezegd, dat hij Silver zou willen kopen en dan weer zou willen beginnen. Silver heeft wel indruk gemaakt, volgens mij. Haha!

Als ik me de foto's goed herinner, had hij tijdens de kerstshow een soldatenpak aan....

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:30

Silver is er helaas niet meer.. die is verkocht als het goed is. Als hij hem had gekocht was hij mijn held! kwam ik veels te vaak langs denk ik (Benfan, de silver stalker) dat paard was echt geweldig die heeft zelfs indruk gemaakt op mij. Heb nog wel ergens een foto van Silver.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:42

Mijn eigen merrie is redelijk voorwaards en druk en daar hield mijn vriend nooit van. Ook later in Sleen reed hij altijd op brave, rustige paarden. Drukke paarden werd hij helemaal dol van! Nagelbijten / Gniffelen

Daja: Heb je enig idee waar Silver naartoe verkocht is?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:47

Nee maar ik kan er natuurlijk wel achter komen.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:51

OK, misschien dat hij hier nog ergens in de buurt stond of in Vledder en omstreken. Ik zal het hem vanavond eens zeggen. Knipoog
Misschien heb je Bartje gekend van Rietzicht? Die staat nu (alweer 3 jaar) op een manege waar ik lesgegeven heb. Hij staat overdag heerlijk buiten en loopt 's avonds twee uur. Afgelopen zomer was hij bijna dichtgegroeid. Die pony wordt al dik, als hij alleen naar gras kijkt. Clown

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:57

Ik kan me niet herinneren dat er een pony Bartje hete.. stond hij in de tijd van de familie hop daar? Ik weet wel dat Hermes op gegeven moment weer op de manege stond toen de familie vis er zat! met de tijd van Hop was hij daar ook en ik vond dat maar een geweldig dier, ging er elke keer vandoor al bokkend als hij een scheet liet (en ik moest bijna plassen van het lachen als ik erop zat.. wat vond ik dat toen leuk haha)

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:02

Bartje was van fam. Vis, later dus. Toen zij naar Duitsland gingen is Bartje evenals de rest verkocht en wij hebben toen Bartje gekocht. Erg bravem lieve leer-Fjord.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:10

wat leuk! ik kan me wel herinneren dat vis een fjord had. Daar heb ik nog een paar pogingen bij gedaan de manen weer mooi om hoog te krijgen. Heb je die nog steeds?

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:15

De Fjors is niet van mij, maar hij is van de manege waar ik een poos heb les gegeven. Bartje is er nog steeds en blijft ook, hij is niet te koop. Knipoog Hij bevalt namelijk super!