spullen voor een manegepaard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisanne

Re: spullen voor een manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:02

Bij ons mag je niet eens met eigen zadels, dekjes, hoofdstellen, peeskappen enz. enz rijden.. de manege heeft zelf spullen voor de paarden. wel heeft bijna iedereen eigen borstels en halsters, dat heb ik zelf ook.. maar ik gebruik het nu voor mijn verzorgpony's.. heb zelf 1 dekje en dat gebruikt een vriendin van mij altijd voor haar pony..
Heb zelf geen spullen voor een manegepaard, vind het om eerlijk te zijn geld verspilling!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 06:54

achja zo zie je maar dat ieder er weer anders over denkt.........grappig om te lezen!

Marga62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:44

Een goede manege heeft voor ieder manegepaard of pony goed passende hoofdstellen en zadels, welke ook zeer regelmatig (wekelijks)onderhouden en nagekeken dienen te worden en de dekjes dienen regelmatig gewassen te worden.
Alle paarden en pony's lopen bij ons met dezelfde dekjes, zo heb je een mooie eenheid in de les.
Zelfs hebben de manegepaarden én pony's een zak met eigen poetspullen voor iedere box hangen.

Rijden met eigen zadel, dekje of hoofdstel wordt niet toegestaan.
Er wordt bij ons zelfs niet eens met sporen gereden op de manegepaarden. Liever een keer de zweep moeten gebruiken (op een goed manier) dan de paarden lekgeprikt door swabberbenen met sporen.

Eigen spullen kopen/gebruiken voor een manegepaard of pony is niet nodig dus.

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:52

Bij ons is het in principe ook niet echt nodig, maar met de wedstrijden rijdt iedereen wel met eigen dekje en sommigen met eigen hoofdstel. In de gewone lessen hebben ze een dekje met de letters van de manege erop, is allemaal prima. Mijn leasepony is de enige met een eigen, die heeft een ander meisje aan dr gedoneerd, hihi. Ik vind het wel leuk, is mooi groen dekje met goldy erop en niemand die m zal jatten voor een ander paard:P

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:59

best leuk, deed dat vroeger ook als ik nog in de manege reed.
Maar hoofdstellen en zadels of dergelijke zou ik niet doen, moest iedereen dat doen zouden die elke dag aan een nieuw(miss zelf slecht) bit moeten wennen. Maar dekjes, peesjes misschien, jah, waarom niet?
Kan je ook nog (later) op andere paardjes gebruiken

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:33

een wedstrijdhoofdstel vind ik wel erg onzin :S
poetsspullen enzo kan nog wel
maar straks gaat iedereen nog een zadel kopen en een deken en....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:40

Ik heb mijn eigen westernzadel en beenbeschermers voor manegepaarden (heeft mede met mijn zwakke rug te maken) En daarbij vind ik het erg leuk om met mijn eigen zadel te rijden Tong uitsteken

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:45

Ik breng voor de F-proefjes m'n eigen witte dekje mee, want die hebben ze op de manege niet. Dat vind ik gewoon leuk. (Maar ja ik hijs me ook elke keer in m'n hele dressuur-outfit terwijl ik daar volgens mij geen extra punten voor krijg Tong uitsteken )
Voor speciale dagen zoals bij groepsdressuur (carroussel) of vorige week bij de Regiofinale, hebben de paarden allemaal een extra mooi hoofdstel.
Maarre een eigen zadel mee brengen, lijkt me toch niet handig, moet je zeker tig keer de zadelmaker naar de manege laten komen voordat je een goed passend zadel voor je vaste paard hebt gevonden, waar je 1 of misschien 2 keer in de week een uurtje op rijdt...
Vind ik wel een beetje veel werk als er gratis en voor niks een goed passend zadel op de manege aanwezig is! Knipoog
Ik neem tenminste aan dat je niet met een 'zomaar' gekocht zadel mag komen rijden... Rolleyes Beetje onverantwoordelijk vind ik dan.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:57

Vind het eerlijk gezegd ook wat raar. Kijk, als het je vaste bijrijdpaard is kan ik het me nog voorstellen. Ik heb ook een zadel en andere dingen voor mijn bijrijdpaard, omdat ik haar als enigste rijd. Voor een manegepaard zou ik het niet doen. Poetspulletjes oid ok, maar de grotere spullen moet de manege zelf voor zorgen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:18

Ik zou geen zadel voor een manegepaard kopen. Daar is de manege voor, en vind het eigenlijk zonde van het geld. Het is in feite alleen maar luxe, want je kunt net zo goed het manegezadel pakken.
Ik weet eigenlijk niet eens of dat bij ons op de manege zou mogen... ik neem niet aan dat iedereen zo maar even zijn eigen zadel mag gebruiken, dan krijgt zo'n paard ook 10.000 andere zadels op een dag.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:36

jaa, en het paard kan er schuurplekken van krijgen door een niet passend zadel of andere niet passende spullen

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:08

Nou ik rij hetzelfde manegepaard 3 a 4 keer per week, voor haar heb ik mijn eigen hoofdstel. Moet het eerlijk wel zeggen, dat het lekkerde rijd(en ik krijg minder blaren op mijn handen). Ik heb ook een blauwdekje en wedstrijddekje, maar ze hebben nu bij ons op de manege gelpadsdekjes onder het zadel liggen, dus ik heb daar niet zoveel meer aan..

Zadels daarintegen ben ik eigenlijk ook niet zo weg van. Mensen gooien dat zadel vaak op heel veel verschillende paarden en dan liggen ze niet altijd even mooi. Echter op één paard vindt ik het wel kunnen, maar je kan je zadel niet zo even aanpassen als een hoofdstel..

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:36

ik heb alleen een wetstrijd dekje maar die gebruik ik op elk paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:16

Klijntje schreef:
Maarre een eigen zadel mee brengen, lijkt me toch niet handig, moet je zeker tig keer de zadelmaker naar de manege laten komen voordat je een goed passend zadel voor je vaste paard hebt gevonden, waar je 1 of misschien 2 keer in de week een uurtje op rijdt...
Vind ik wel een beetje veel werk als er gratis en voor niks een goed passend zadel op de manege aanwezig is! Knipoog
Ik neem tenminste aan dat je niet met een 'zomaar' gekocht zadel mag komen rijden... Rolleyes Beetje onverantwoordelijk vind ik dan.

Bij ons op de manege maakt het in feite niets uit omdat de paarden geen eigen zadel hebben (we hebben 5 manegepaarden). Waarom weet ik eigenlijk ook niet maar ze liggen iig wel allemaal goed op de paarden, natuurlijk het ene zadel iets beter dan het andere. Er zijn daarom ook meerdere mensen bij ons op de manege die een eigen zadel meenemen en ik ben wel van mening dat als klanten het leuk vinden, dat het gewoon moet kunnen mits het zadel goed ligt op het paard. Eerst word er door de instructrice gekeken of het zadel goed ligt en het word grondig nagekeken. Is het zadel niet goed dan is dat jammer en moet je met een manegezadel rijden. Eigen zadel rijd toch het lekkerste naar mijn mening. Maar ik weet niet of ik het zadel ook zou hebben gekocht als ik geen pijn in mijn rug had. Mijn zadel ligt maar op 1 manegepaard niet goed dus als ik op hem moet dan neem ik de pijn in mijn rug voor lief en ga ik met een manegezadel rijden.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:04

bij ons mag dat niet. We mogen wel halsters enzo kopen. Maar geen eigen hoofdstel, zadels, dekjes peesbeschermers en bandage en al dat soort spullen gebruiken.

Met de wedstrijd mogen we wel met een witdekje rijden. Maar die moet dan over het andere dekje heen omdat die dikker is.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:33

Ik moet zeggen dat ik me ook altijd in moet houden in de ruitersportzaak. Als er leuke dekjes in de aanbieding zijn neem ik er meestal wel ééntje mee. Halsters ook.

lotte_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:12

ik heb alleen eigen poetsspullen en een halster en een wit dekje dan vind ik het wel best want op mijn manege liggen niet de meest mooie dekje zonder gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:05

Ik had hoofdstel, dekje en natuurlijk borstels etc.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:19

Hai,

Wanneer ik me even verplaats in manegeruiters kan ik me voorstellen dat ze mooie spulletjes willen kopen voor hun rijdier.

Kijk maar eens rond, ook op bokt, overal worden "setjes" aangeboden en geshowd inclusief foto's. Mooie bling-bling frontriemen, gave bonte kleuren halsters, enz. Het is mode..............

Bij gebrek aan een eigen rijdier, dit is echt niet voor iedereen weggelegd, kopen ze het voor hun manegepaard. Zo horen ze er toch een beetje bij.

Zelf zou ik als manegeruiter het geld dan besteden aan een extra rijles, maar ieder zijn dingetjes. Iedereen moet het zelf weten.

Dat van die beugels is wel handig.

Maar op een manege heb ik nooit gereden, dus aan die tip heb ik niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:14

Bij ons op de manege mag je zo dekjes en bandages kopen en ook wel een hoofdstel voor een pony/paard.
Ik heb zelf ook een rood setje dat ik wel eens gebruik.
Voor je leasepony mag je alles kopen, ook een eigen zadel.

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:49

Ik heb een hoofdstel en dekje(s)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:42

Ik vind het echt ónzin! Ik zou je vierkant uitlachen als je met een hoofdstel voor een manegepaard aankomt zetten!
Hij heeft er toch zelf een, wat is het nut nou?
Ga dan dát hoofdstel goed onderhouden ofzo.

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:56

Ik lees dit topic echt met verbazing hoor. Toen ik nog op de manege reed was het enige wat je zelf kocht poetsspullen. Eigen dekjes enzo? Echt niet. En eigen hoofdstel? Da's toch belachelijk.. Een hoofdstel moet wel goed passen en telkens een ander bit of telkens het bit verwisselen is ook niet handig. Een eigen zadel vind ik al helemáál belachelijk. Ten eerste past een zadel niet op elk paard. En ten tweede, wie gaat er nou zoveel betalen voor één keer per week een manegelesje?

Ik rij naast mijn eigen paard nog een ander paard en daar doe ik wel m'n eigen spullen op (zadel, dekje, bandages), maar da's iets anders dan op de manege rijden. En een leasepony is natuurlijk ook een ander verhaal.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 21:06

grappig dat mensen met een (eigen of bijrijdpaard) het maar belachelijk vinden.........

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:36

Ik wou vroeger voor mijn lievelingspony ook altijd van alles kopen. Maar mijn moeder vond dat niet goed! Voor manegepony's moet de manege zelf maar zorgen en ik vind niet dat anderen daar allerlei nieuwe spullen voor moet gaan kopen. Op de manege waar ik rijd kopen al die verzorgstertjes ook halsters, halstertouwen en er is zelfs een meisje die gewoon een dekje heeft gkeocht voor haar verzorgpony met de naam van die pony erop. Lijkt het net of alleen die pony zo'n dekje krijgt en de rest niet.. En boven veel stents hangen zelfgemaakte naambordjes.. Ik vind het niet echt netjes staan.. maarja..