maar de galop vind ik veel makkelijker dan de draf
minder hobbelig, en over dat eraf vallen, dat valt echt wel mee hoor
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar de galop vind ik veel makkelijker dan de draf
minder hobbelig, en over dat eraf vallen, dat valt echt wel mee hoor
) die nogal tamelijk hoog opzitten en als je dan niet gewoon bent te galoperen zit dat in het begin nog niet zo gemakkelijk. Houding in galop is eigenlijk hetzelfde als draven. Belangrijk is dat je je goed ontspant en gewoon automatisch meegaat met de beweging van het paard. Je gaat een beetje naar voren, word een beetje omhooggegooid en je glijdt terug een beetje naar achteren. 
. Het ligt er soms maar net aan hoe het ze aangeleerd is, op mijn merrie is het binnenhand ietsje naar voren, buitenbeen ligt aanleggen en een kus geluidje maken.
. Want je kan heel erg veel met stemcommando's. Als ik "whoa" zeg stopt Escala... als ik een kusgeluidje maakt gaat ze galopperen... een 'harde' klik dan gaat ze sneller lopen in de gang waar ze op dat moment in loopt... een zacht soort van klikje (voor in mijn mond gemaakt...volg je me nog...?) is mijn draf commando... "easy" is voor als ik langzamer wil gaan... en dat is alleen nog maar als ik er op zit, als ik er naast sta of aan het longeren ben is er weer een heel ander scala van woorden en geluiden...

). Ik heb leren sturen en we hebben de "gebroken lijn" en "van hand wisselen" geoefend. Ging best goed! Daarna nog gedraafd door de hoefslag, wel lachen hoor, want nu doe je alles zelf en ik moet Demsy een aantal keren corrigeren om in de hoefslaf te blijven
.

, de 1ste keer los vond ik ook best spannend
We hebben "voltes" geoefend en "lichtrijden", wat ontzettend goed ging!!
MarleenvB schreef:Zo!!! Alweer zondag de 4e les gehad! Dit keer helemaal los gereden en samen met een andere ruiter om alvast aan het "groepsgevoel" te wennenWe hebben "voltes" geoefend en "lichtrijden", wat ontzettend goed ging!!
Nog tips over hoe ik precies het paard moet blijven aansporen als we in draf zijn? Op welk moment, welk deel van het been, veel/weinig druk, etc?
Qimm schreef:MarleenvB schreef:Bedankt allemaal al voor jullie tips en steun! Hmm, van die spierpijn had ik ook al gehoord! Is dat meteen al echt zo erg, na 1 halfuurtje longeerles?
Als ik na 2 weken niet rijden een buitenritje ga maken dan kun je mij de volgende dag ook opvegen
Eenne, heb je ook ale een cap aangeschaft