Manege de Boschoeve

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mcrielaard

Re: Manege de Boschoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:00

Annetje schreef:
En ik ben weer terug! Manuela (ik lees nu in je profiel dat jij dat was) ik heb je dus gezien Alleen zou ik niet meer weten op welk paard je reed en in welke groep Vast in groep 1 of 2, want ik heb meer met de wat minder gevorderde kinderen gedaan.
Ik vond het in elk geval superleuk. Jammer alleen dat er zoveel kinderen afvielen.

Ja, ik reed in groep 1. Ik reed in de bak op Cocktail, en buiten op Loretta. En ook nog 2x op een Fries.
Zeker bij die ponygames en de voltige vielen er nogal wat mensen af.
Ik vond het een hele leuke week, maar die spellen die we dan wel is in het bos moesten doen, dat vonden de oudere kinderen, waaronder ik, echt niet leuk. Maar dat was dan ook het enige.
En het is ook wel jammer dat we niet gingen galloperen op de buitenritten, maar ik snap ook wel dat het dan kan gebeuren dat er een paar paarden tussen uit gaan.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:02

Dat buiten galoperen vonden idd veel kinderen erg jammer. Ik vond ook wel dat er de laatste rit (als alles goed ging) best gegalopeerd had kunnen worden. Alles ging goed, iedereen kon zijn paard aan, dus het kon best. Alleen bij de kleintjes kon het niet (en dan vooral Anne en Roos konden dat niet)
Ik had die spellen in het bos zelf nog wel leuk gevonden Ik had ook niet door dat de grotere dat niet vonden.
Cocktail was trouwens wel een lief paardje.

Wist jij dat Iris en Charlotte ook gewoon op Bokt zitten? Charlotte is Loveramona en Iris heet hier Iris met nog iets erachter.
Ik heb ook al foto's op Bokt staan (zie mijn onderschrift)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:28

Toen ik er was wilde ze dat ik me pony liet staan en cocktail mee nam Is trouwens echt een super leuk pony'tje zonde dat ie nu daar staat.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:56

miesie schreef:
Toen ik er was wilde ze dat ik me pony liet staan en cocktail mee nam Is trouwens echt een super leuk pony'tje zonde dat ie nu daar staat.

Is idd een heel leuke pony.
Heel lief, maar ook heel gevoelig, en aangezien ik koudbloedpaarden en wat zwaardere warmbloedpaarden gewoon ben, was het wel ff wennen, maar de 3e les ging heel goed.
Maar waarom is het zonde dat hij daar staat? Hij heeft het volgens mij prima naar z'n zin.

Annetje schreef:
Dat buiten galoperen vonden idd veel kinderen erg jammer. Ik vond ook wel dat er de laatste rit (als alles goed ging) best gegalopeerd had kunnen worden. Alles ging goed, iedereen kon zijn paard aan, dus het kon best. Alleen bij de kleintjes kon het niet (en dan vooral Anne en Roos konden dat niet)
Ik had die spellen in het bos zelf nog wel leuk gevonden Ik had ook niet door dat de grotere dat niet vonden.
Cocktail was trouwens wel een lief paardje.

Wist jij dat Iris en Charlotte ook gewoon op Bokt zitten? Charlotte is Loveramona en Iris heet hier Iris met nog iets erachter.
Ik heb ook al foto's op Bokt staan (zie mijn onderschrift)

Bij ons op de kamer had iig niemand zin om naar het bos te gaan voor een spel. Die spooktocht vond ik trouwens wel heel leuk.
Ik zou zo snel eigenlijk even niet weten wie Charlotte is.
En de paarden waren op buitenrit idd heel braaf, dus dat was wel jammer dat we niet gallopeerden. Aangezien ik niet dagelijks in zulke mooie bossen kan rijden.
Wat was er nou trouwens onder die spooktocht precies gebeurd?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:04

Alle knopjes zitten erop en voorheen heeft ie M of Z gelopen, een echte sportpony dus.. Dus daarom vind ik het altijd zonde als zulke beestjes op maneges staan! Wij hebben er ook zo een op de manege, die horen gewoon thuis in de sport

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:08

miesie schreef:
Alle knopjes zitten erop en voorheen heeft ie M of Z gelopen, een echte sportpony dus.. Dus daarom vind ik het altijd zonde als zulke beestjes op maneges staan! Wij hebben er ook zo een op de manege, die horen gewoon thuis in de sport

Heeft Cocktail M of Z gelopen? Ik dacht dat hij nog heel jong was. Is idd wel zonde als hij op een manege staat, met zoveel capaciteit. Maar het paardje heeft er echt geen last van volgens mij.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:13

Heeft ie ook niet, die pony's hebben het wel lekker daar! Lekker naar buiten, weinig lopen, alleen met de ponykampen...

Hij is volgens mij een jaar of 8 dus niet zo oud! Floor zat heel de tijd aan me kop te zeuren, omdat ze het zo zonde vond dat ie bij hun stond, maar daarvoor ga ik toch echt niet mijn pony bij hun laten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:19

Manuutje1990 schreef:
viewtopic.php?f=10&t=431254&st=0&sk=t&sd=a = Charlotte én Iris. Eerste meisje is Iris, tweede is Charlotte.

Citaat:
Ik had groep 3 en 4 mee. Ze deden in het begin al vervelend, niet mee willen lopen enzo. Maar elke keer als er iemand (een spook dus) op ons pad kwam, gingen ze kijken wie het was enzo Is al niet leuk, maar toen we bij Nita aankwamen bij het meertje, kwam een grote groep niet mee en dat had ik eerst niet door omdat een paar meisjes me helemaal in de houdgreep hielden. Toen ik het doorhad, bleek dus dat de helft nog bij een boom zat en Nita en dat andere meisje aan het lastigvallen was. Zaklantaarn afpakken enzo en later bleek dus dat ze ook geschopt hadden en dat soort dingen.
Ik ben ook flink boos geworden op de paar die achterbleven, maar dat werkte niet, ze bleven vervelend. Was niet zo leuk

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:37

Annetje schreef:
Manuutje1990 schreef:
viewtopic.php?f=10&t=431254&st=0&sk=t&sd=a = Charlotte én Iris. Eerste meisje is Iris, tweede is Charlotte.

Citaat:

Ik had groep 3 en 4 mee. Ze deden in het begin al vervelend, niet mee willen lopen enzo. Maar elke keer als er iemand (een spook dus) op ons pad kwam, gingen ze kijken wie het was enzo Is al niet leuk, maar toen we bij Nita aankwamen bij het meertje, kwam een grote groep niet mee en dat had ik eerst niet door omdat een paar meisjes me helemaal in de houdgreep hielden. Toen ik het doorhad, bleek dus dat de helft nog bij een boom zat en Nita en dat andere meisje aan het lastigvallen was. Zaklantaarn afpakken enzo en later bleek dus dat ze ook geschopt hadden en dat soort dingen.
Ik ben ook flink boos geworden op de paar die achterbleven, maar dat werkte niet, ze bleven vervelend. Was niet zo leuk

Owjah! Ik had wel is topics van die Shetlander gezien, maar wist niet dat hun dat waren.
Dat is idd niet leuk nee. Echt dom, probeer je gwn een grappige spooktocht te organiseren voor die kinderen, en dan doen ze zo dom.
Wij, groep 1 & 2 waren trouwens bang. inclusief Marloe.
We gingen steeds gillen en rennen enzo, als er weer iemand kwam.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:53

Hihi, die spooktochten zijn altijd leuk! Ik ben altijd spook, heb al een hoop kindertjes laten schrikken

Ik moet alleen wel zeggen dat ze elk jaar minder worden.. Een jaar of 8 terug werd er echt heel veel aangedaan en was het ook veel enger..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:02

Ik vond de spooktocht niet eng, maar dat was vooral door die kinderen. Ik probeerde ze nog op te naaien, door zelf heel bang te doen enzo, maar dat werkte niet. Was wel erg jammer vond ik.
Gelukkig dat het bij jullie wel gewoon leuk gegaan was

MijnMullino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:55

Ben er al zo'n tien jaar geleden op ponykamp geweest. Vond het erg leuk!
Behalve dat ik voor de week het paardje 'Stritske', een halflinger kreeg, die dus echt het meest langzame paard van de hele manege was! 'T was wel een schat, staat Stritske er nog??

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:05

@ Annetje:
Besliste jij ook mee, bij het indelen van de paarden?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:01

MijnMullino schreef:
Ben er al zo'n tien jaar geleden op ponykamp geweest. Vond het erg leuk!
Behalve dat ik voor de week het paardje 'Stritske', een halflinger kreeg, die dus echt het meest langzame paard van de hele manege was! 'T was wel een schat, staat Stritske er nog??

Staat er niet meer.. Ik ben er ook 9 of 10 jaar voort het eerst gekomen en ken dat beestje niet.. Dus die zal wel al een tijd weg zijn!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:22

Manuutje1990 schreef:
@ Annetje:

Nee Ik kende de paarden niet. Alleen wanneer op de helft van de week kinderen wilden ruilen, dat dacht ik ook mee. Toen kende ik de paarden namelijk al wat beter.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:30

Annetje schreef:
Manuutje1990 schreef:
@ Annetje:

Nee Ik kende de paarden niet. Alleen wanneer op de helft van de week kinderen wilden ruilen, dat dacht ik ook mee. Toen kende ik de paarden namelijk al wat beter.

Oké
Want ik vroeg me eigenlijk af waarom ik Cocktail had gekregen? Werden de paarden zomaar ingedeeld, zonder er op te letten of het wel een beetje bij de rijervaring enzo past? Het was en hele leuke pony hoor, maar zo anders dan ik gewend ben. Ik ben koudbloedpaarden, en wat zwaardere warmbloedpaarden gewoon. En dan krijg ik een best pittig paardje. Hij was wel heel braaf, maar de eerste 2 lessen ging het gewoon voor geen ene meter, omdat ik zoiets totaal niet gewoon was.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:06

Ik denk dat ze vooral naar de rijervaring hebben gekeken. En naar je leeftijd (ivbm lengte) Of had je op je inschrijfding gezet dat je meestal op koudbloeden zit? Want dan ou ik het wel wat raar vinden.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:27

Annetje schreef:
Ik denk dat ze vooral naar de rijervaring hebben gekeken. En naar je leeftijd (ivbm lengte) Of had je op je inschrijfding gezet dat je meestal op koudbloeden zit? Want dan ou ik het wel wat raar vinden.

Bij rijervaring had ik gezet dat ik 8 jaar rijervaring had enzo, en dat ik koudbloedpaarden gewend was.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:42

Oh dan is dat wel een beetje vreemd. Maar 8 jaar is natuurlijk wel veel, dus denk dat ze toch vooral daar naar gekeken hebben.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:03

Annetje schreef:
Oh dan is dat wel een beetje vreemd. Maar 8 jaar is natuurlijk wel veel, dus denk dat ze toch vooral daar naar gekeken hebben.

Ja, dat denk ik dan wel.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:17

Is cocktail zo pittig geworden dan? Toen ik er was vorig jaar reed er een jong meisje op van een jaar of 11..

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:29

miesie schreef:
Is cocktail zo pittig geworden dan? Toen ik er was vorig jaar reed er een jong meisje op van een jaar of 11..

Ik weet 't niet, maar de eerste 2 lessen was hij wel braaf, maar in de galop scheurde hij als een debiel door de hele bak heen, en dan kan ik niet meer ontspannen, en dan word die pony nog gekker natuurlijk. De 3e les, was ik zelf bij het aanspringen al heel ontspannen, en toen kon hij wel lekker rustig en netjes galloperen. Maar toen kregen we daarna een springles, en toen ging het weer mis. Want dan gingen we balken draven, en Cocktail draafde er niet over, maar nam een grote sprong erover, en scheurde er dan weer zo vandoor, en toen kon ik weer niet ontspannen, en dus weer hetzelfde verhaal. Toen ruilde ik die springles even met een ander meisje, maar haar lukte het net zo min, die kon ook niet ontspannen als tie er zo vandoor ging en had dus eigenlijk hetzelfde had mij.
Het gaat er bij Cocktail dus eigenlijk om, dat je ontspannen bent op het punt dat je aanspringt, en ik kan sowieso al moeilijk ontspannen op een paard dat ik niet ken. Dan moet ik er eerst een paar keer op gereden hebben, wil het een beetje lukken. Maar met het springen ging het dus niet, en dat komt misschien ook wel door mij, want ik spring over het algemeen nooit, dus als ik ga springen, dan moet ik een paard hebben wat altijd springt, en die het ook braaf doet. En niet een pony die zelf nog niet zo goed weet wat tie met die balken moet.

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:33

staar robbedoes daar trouwens nog? iemand een foto van dan toevallig??

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:59

Hoe is het eten daar?

LMsWinnetou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:01

IK heb er deze zomer 3 weken ponykamp begeleid. Was erg leuk.
Robbedoes staat er niet meer, en het eten is prima