psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Homerun

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 09:54

Nou, eindelijk na al die jaren heb ik dan ook gehoord van dit topic. Ik ben Kitty.Ik ben 25 jaar geleden begonnen met rijden bij Piet. Ik was toen tien. Uiteindelijk ben ik daar mee gaan helpen met mesten en daarna met lesgeven. ik weet nog van de geboorte van zarno en van sientje. En dat lovely niet meer door Joke gereden werd en zijn debuut in de manegelessen moest maken. Toen waren er naast het terrein van Piet alleen maar velden en gingen we regelmatig op die velden rijden met de les. Ook heb ik goede herinneringen aan de lange buitenritten op zondag. 's Morgens om 7 uur erop zitten en dan ritten maken van 30 km. Vaak ging ik rijdend mee en vaak als begeleiding in de auto. Als dan iemand moe, ziek of erafgevallen was, mocht ik erop. Ik heb nog op Rita gereden de dag voordat Sientje geboren werd. Op mijn twintigste ben ik daar gestopt. Ook ik zou nog wel eens willen kijken, maar ook ik heb het nooit gedurfd. Ik kom er dagelijks langs. Als ze nu naar Borkel en Schaft gaan verhuisen, komen ze weer in mijn richting. Misschien dat ik nu dan maar eens de stoute schoenen aantrek.....
Ik woon nu in Budel-Schoot. Heb twee paarden, een grote KWPN-er met pensioen en een minishet onder het zadel. Eerst heb ik met de grote in Veldhoven op de Korze gestaan en sinds twee en een half jaar staan ze thuis.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:54

Toch wel leuk om de verhalen en herinneringen van iedereen te lezen! Volgens mij heb ik nog wel eens les van jou gehad Kitty! Zullen we er een meeting van maken, reunie bij Joke en Piet? *LOL*

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:42

ze zijn nu echt helemaal weg he......als je er nu langs rijdt, is het enige wat je ziet een grote zandvlakte! Ligt geen steen meer..... Huilen
eigelijk wel triest als je er over nadenkt, al die jaren zo lekker gereden en lol gehad en nu gewoon helemaal totaal van de aardbodem verdwenen!!

Ben wel blij voor de pony's, want die staan nu na 30 jaar lekker in een grasland te grazen, ze wisten niet wat ze overkwam.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:22

Ik zag het van de week ook, echt álles is weg!!
Wel fijner voor de pony's ja, lekker op het gras!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 16:57

Weet iemand het adres in borkel?

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:18

grensweg, huisnummer weet ik niet. Maar zoals ik het begreep, moet je de maastrichterweg op gaan richting achel en dan bij de rotonde (links richting achelsekluis, benzine pomp op de hoek) rechts gaan en dan eerste weg links, daar moet het zijn. Maar pin me er niet op vast Haha!

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:25

Ja, dat klopt, ik ben er twee weken geleden langs gereden (is dicht bij waar ik woon) en dat klopt. Toen was er nog niet veel te zien, maar er moest volgens mij daar ook nog wel het een en ander gebeuren. Je kunt ook bij die rotonde rechtdoor gaan en dan de eerste rechts, dat is dezelfde weg.

Chantal777

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:19

Homerun schreef:
Ja, dat klopt, ik ben er twee weken geleden langs gereden (is dicht bij waar ik woon) en dat klopt. Toen was er nog niet veel te zien, maar er moest volgens mij daar ook nog wel het een en ander gebeuren. Je kunt ook bij die rotonde rechtdoor gaan en dan de eerste rechts, dat is dezelfde weg.

Ik kwam hier toevallig terecht,omdat ik net ook zag met langs rijden dat psc t broek er niet meer zit.
Ik ken jou nog wel Kitty,heb van jou wel eens les gehad,ik heet Chantal,en tis voor mij alweer 12 jaar geleden dat ik daar gestopt ben zoiets.
Ik reed op Rita dat was mijn lieveling,ook ik vraag me wel eens af hoe het met Joke is en met Rita..
Ik ben ook niet meer langs geweestb sinds ik gestopt ben,best spijt van dat ik nooit effe een praatje ben gaan maken...
Ik ben trouwens inmiddels pas 34 geworden.
Leuk om al deze reacties te lezen,idd een jeugd sentiment,ik heb het ook altijd naar mn zin gehad bij psc t'broek.

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:31

ik zag dat deze topic weer naar boven is gekomen.....leuk!! misschien dat er inmiddels iemand is die weet hoe het met de pony's en met joke gaat?

chantal; ken ik jou ook? ben benieuwd......

Chantal777

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:29

Unaira schreef:
ik zag dat deze topic weer naar boven is gekomen.....leuk!! misschien dat er inmiddels iemand is die weet hoe het met de pony's en met joke gaat?

chantal; ken ik jou ook? ben benieuwd......

Zou best eens kunnen,ik weet niet wanneer jij daar kwam,maar ik begon bij Joke les te krijgen toen ik 12 was,en ik ben bij leeftijd 21/22 ong.gestopt,en ik ben nu inmiddels 34 jaartjes jong.
Ik ben begonnen op pony King,en daarna op Cindy,daarna bijna op alle pony's daar wel een keer gereden,ik heb ook wedstrijden met Carlo gereden als Rita kreupel was..vreselijk om te lezen dat Carlo er niet meer is.Maar zou mij iemand zeker kunnen vaststellen of Rita er nog is,en hoe het met die pony gaat?En hoe oud ze nu is?
Want ik was echt gek op dat beessie geweest,ik beschouwde haar bijna als eigen pony,dat was zo'n schatje,had ik toen echt een band mee met die pony.Dus ik hoop dat het daar nog goed mee gaat,en ook jammer dat ze verhuist zijn,ik ga denk ik een keer een kijkje nemen op de nieuwe vesteging hoor..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:48

hmm rita had ik nooit echt wat mee, Carlo & Kitty dan weer wel Haha! Haha!
op kitty begonnen en overgegaan op carlo Lachen

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:21

ik ben er een maand geleden nog geweet, net voordat ze weg gingen daar. Toen was rita er nog gewoon. Er waren wel al veel pony's weg, echt jammer....Ik had het meest met rakker, maar die is er helaas ook niet meer........

Chantal; ik kan je nog steeds niet voor de geest halen, maar het zou eigelijk wel moeten. Ik heb er zo'n 13 jaar gereden, ben 5 jaar geleden daar weg gegaan. Deed daar de laatste twee jaar de stallen, les geven ed. Weet niet of je mij (ilse) kan herinneren??

wel grappig om zo weer wat oude bekende terug te zien/horen. Misschien moeten we een keer een soort van meeting houden en er eens langs gaan? Maakt het voor iedereen misschien wat makkelijker om de stap te zetten om onze oude bekende paardjes weer eens terug te zien.......

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:44

Mijn grote vriend was Flip Haha!
Daar ben ik op begonnen en na een aantal jaren kwam Maya en toen ben ik daar op gaan rijden.
Ik heb daar ook heel veel uren doorgebracht, geweldige tijd!!
Weet alleen nog niet of dat ik nog een keertje langs wil gaan...

Chantal777

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:35

Unaira schreef:
ik ben er een maand geleden nog geweet, net voordat ze weg gingen daar. Toen was rita er nog gewoon. Er waren wel al veel pony's weg, echt jammer....Ik had het meest met rakker, maar die is er helaas ook niet meer........

Chantal; ik kan je nog steeds niet voor de geest halen, maar het zou eigelijk wel moeten. Ik heb er zo'n 13 jaar gereden, ben 5 jaar geleden daar weg gegaan. Deed daar de laatste twee jaar de stallen, les geven ed. Weet niet of je mij (ilse) kan herinneren??

wel grappig om zo weer wat oude bekende terug te zien/horen. Misschien moeten we een keer een soort van meeting houden en er eens langs gaan? Maakt het voor iedereen misschien wat makkelijker om de stap te zetten om onze oude bekende paardjes weer eens terug te zien.......

Oh erg leuk om te horen dat Rita er nog is,en weet iemand hoe oud ze inmiddels is?
En ja ik kan me wel een Ilse herinneren,maar volgens mij was jij een heel stuk jonger als mij,en ik weet niet of jij in mij les zat,ik reed altijd vaste prik,op zaterdag middag om 3uur.
En heel soms moest ik een les inhalen en dat was dan ooit op zondag.
En lijkt me iddeen leuk plan,om een soort van een meeting tedoen.

Chantal777

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:36

gillian schreef:
Mijn grote vriend was Flip Haha!
Daar ben ik op begonnen en na een aantal jaren kwam Maya en toen ben ik daar op gaan rijden.
Ik heb daar ook heel veel uren doorgebracht, geweldige tijd!!
Weet alleen nog niet of dat ik nog een keertje langs wil gaan...

Flip was ook stoer hihi,heb ik ook keer op gereden.
Gewoon een lekker lomp ding was hij. Knipoog

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:17

Ik ben 25 jaar geleden daar begonnen op Angela, heb daarna bijna altijd op Flip gereden. Maar ja, ben daar ook al weer zo'n 13 jaar weg. Heb in die tijd ook veel geholpen in de stallen en heb veel les gegeven.

Chantal777

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:37

Homerun schreef:
Ik ben 25 jaar geleden daar begonnen op Angela, heb daarna bijna altijd op Flip gereden. Maar ja, ben daar ook al weer zo'n 13 jaar weg. Heb in die tijd ook veel geholpen in de stallen en heb veel les gegeven.

Ja dat weet ik jij reed op Angela,daarna op Flip,ik ben er 12 jaar weg alweer.
Ik ben er trouwens net langs gereden in Borkel en Schaft,maar ik zag geen pony's buiten lopen jammer genoeg..
Het ligt wel mooi,dan waar ze eerst zaten,ik ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen daar,want de leden die er zaten zullen niet mee verhuisd zijn lijkt mij,beetje ver voor de meeste..
En Kitty jij kent mij zeker nog wel hoor..Zou best leuk zijn om een meeting tedoen en iedereen weer eens te zien van toen die tijd..
Doe jij nog steeds paardrijden trouwens Kitty en de rest die bij piet toen reden?Ik niet meer,heb wel ooit eens tussen door zommaar een keer gereden,maar verder nix meer ofzo.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:43

Ik heb zelf een Fries, maar die is nu een jaar met pensioen en momenteel rij ik helemaal niet.

Chantal777

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:22

gillian schreef:
Ik heb zelf een Fries, maar die is nu een jaar met pensioen en momenteel rij ik helemaal niet.

Oh leuk! Friese paarden zijn mooi!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:59

Ik denk niet dat je mij nog kent, tenmisnte, jouw naam zegt me niets. Ik ben bij Piet begonnen toen ik 7 was, 1 jaar op Hans gereden, daarna 4 jaar op Angela en toen nog 1 of 2 jaar op Lovely. Op het eind nog even op Bonny en Sientje. Ik ben daar weggegaan toen ik 15 was volgens mij, dus nu 11 jaar geleden.

Ik rij nog steeds, steeds fanatieker zelfs Knipoog Heb sinds 2,5 jaar mijn eigen paardje, een friesje Haha!

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:52

we moeten echt eens een meeting organiseren!! het wordt steeds leuker zo om bij te buurten, toch?

Lijkt me echt lachen, oude bekende terug zien Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 22:11

Helemaal mee eens! Lijkt me erg leuk om te meeten met z'n allen!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:32

hihi ik ben zelf helemaal fanatiek Bloos
3 eigen paarden, 1 paard op stal van Visca op bokt en nog t paard van mn moeder
Scheelt dat ik stallen aan huis heb, en helaas staan de 3 van mij ivm blessure's voorlopig op de wei Scheve mond
verder werk ik op een manege www.bergerhoeve.nl en ben ik dus 24/7 met de paarden bezig Nagelbijten / Gniffelen
voornamelijk dressuur(voorheen Z1 toen paard afgekeurd, daarna veel pech met de andere beestjes Verdrietig ) maar ook springen en lekker buitenrijden Haha!

Amable jou herinner ik me idd op Angela en nog even op Lovely, en Gillina herinner ik me op flip Ja
toen kreeg ik Destiny en ben ik bij Joke gestopt, nu alweer 10 jaar geleden!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 22:35

Ik ben ook nog redelijk fanatiek in de paarden, geef momenteel shows met Jauke en lessen en clinics in de vrijheidsdressuur. Dus niet rijden, wel met paarden bezig Haha!

Enneh, Renske, ik herinner me jou voornamelijk nog op Carlo, en van Salut!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:37

jaaa Salut Haha! gaaf beest was dat Haha! zn verzorgster van uhm vorigjaar ongeveer zat ook op bokt helaas verhuisde ze naar Amerika, heb nog een foto van hem gehad van haar!