Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gucci_ schreef:[/quote]maar diep van binnen wil ik gewoon werken met paarden, dat wist ik sinds ik ben begonnen met paardrijden.
lizy29 schreef:Het spijt me TS maar je komt vooral extreem naïef en bijna dom over. Die roze wolk is hartstikke mooi maar simpelweg niet realistisch.
Ga een gedegen opleiding doen waarin je later wel werk kan vinden en ga je daarnaast scholen in omgang, fokkerij en rijden van en met paarden. En wie weet kan je er later ooit wel een leuk zakcentje mee verdienen maar daar je hoofdverdienste van maken is simpelweg niet realistisch met jouw ervaring en mogelijkheden.
Gucci_ schreef:lizy29 schreef:Het spijt me TS maar je komt vooral extreem naïef en bijna dom over. Die roze wolk is hartstikke mooi maar simpelweg niet realistisch.
Ga een gedegen opleiding doen waarin je later wel werk kan vinden en ga je daarnaast scholen in omgang, fokkerij en rijden van en met paarden. En wie weet kan je er later ooit wel een leuk zakcentje mee verdienen maar daar je hoofdverdienste van maken is simpelweg niet realistisch met jouw ervaring en mogelijkheden.
Ja, daar zat ik wel aan te denken, toch gewoon een studie doen en daarnaast met de paarden bezig blijven 's avonds en weekends.
Financieel gezien hoeft het niet, toch wil ik graag iets voor mijzelf, kennis opdoen, iets bereiken, dat is het voornaamste.
Gucci_ schreef:lizy29 schreef:Het spijt me TS maar je komt vooral extreem naïef en bijna dom over. Die roze wolk is hartstikke mooi maar simpelweg niet realistisch.
Ja, daar zat ik wel aan te denken, toch gewoon een studie doen en daarnaast met de paarden bezig blijven 's avonds en weekends.
Financieel gezien hoeft het niet, toch wil ik graag iets voor mijzelf, kennis opdoen, iets bereiken, dat is het voornaamste.
Gucci_ schreef:maar diep van binnen wil ik gewoon werken met paarden, dat wist ik sinds ik ben begonnen met paardrijden.
Gucci_ schreef:Ik wil de opleiding juist ook doen om mijzelf te verbeteren, daar zijn die opleidingen ook voor, om te leren. Ik denk wel dat ik het haal, heb m'n rijbewijs ook in een keer gehaald, maar moet toch eerlijk zeggen dat ik meer iemand ben van de theorie...
Lijkt het mij alsnog niets of wil het niet lukken, dan heb je iig toch veel geleerd en ervaring op gedaan. Het is geen ramp als het niet lukt, dan ga ik mij meer richten op de fokkerij, maar dat is geen beroep waar je de hele dag mee bezig bent, lesgeven wel.
Anders wilde ik iets in de richting van econometrie, financieel management studeren, maar diep van binnen wil ik gewoon werken met paarden, dat wist ik sinds ik ben begonnen met paardrijden.
darkadia, dat is wel fijn om te weten nu over de freestyle cursussen
Gucci_ schreef:Ja, daar zat ik wel aan te denken, toch gewoon een studie doen en daarnaast met de paarden bezig blijven 's avonds en weekends.
TinGu schreef:Gucci_ schreef:maar diep van binnen wil ik gewoon werken met paarden, dat wist ik sinds ik ben begonnen met paardrijden.
Tsja, wie wil dat nou niet? Was ook ooit mijn droom, als pennymeisje zijnde. Maar aangezien er (bijna) geen droog brood in te verdienen is, toch gekozen voor een baan met financiële zekerheid.
Wat betreft het lesgeven an sich: ik vind dat een groot deel van het paardrijden gebaseerd is op voelen wat er onder je gebeurt. Hoe kan je dat overbrengen aan de leerlingen als je het zelf niet ervaren hebt?
Mijn instructrice kan goed uitleggen, maar soms is het voor haar ook echt nodig om te voelen waar ik tegenaan loop. Zij stapt dan dus ook op mijn paarden, hoe zie jij dat voor je?
Heleennn schreef:Ik weet niet hoe oud TS is? Maar ik 'teer' dan ook op het geld van mijn ouders hoor. Ik ben student en woon nog thuis omdat ik alleen wonen gewoon niet kan betalen. En ik werk als instructrice om geld te verdienen ja, voor mezelf. Ik ben 19 en mijn ouders vinden het prima dat ik thuis woon en ik moet daar gelukkig geen huur of iets dergelijks betalen. Ze krijgen ook gewoon nog kindergeld voor mij, ik weet niet hoe dat in Nederland is. Maar zolang ik nog studeer vinden mijn ouders dat prima. Misschien is dat bij TS ook wel de situatie?
TinGu schreef:Heleennn schreef:Ik weet niet hoe oud TS is? Maar ik 'teer' dan ook op het geld van mijn ouders hoor. Ik ben student en woon nog thuis omdat ik alleen wonen gewoon niet kan betalen. En ik werk als instructrice om geld te verdienen ja, voor mezelf. Ik ben 19 en mijn ouders vinden het prima dat ik thuis woon en ik moet daar gelukkig geen huur of iets dergelijks betalen. Ze krijgen ook gewoon nog kindergeld voor mij, ik weet niet hoe dat in Nederland is. Maar zolang ik nog studeer vinden mijn ouders dat prima. Misschien is dat bij TS ook wel de situatie?
Maar ik denk niet dat jouw ouders pony's gaan kopen voor je, zodat jij een soort minimanege kunt beginnen? En daar ook alle vaste lasten van gaan betalen? (Zo lees ik het plan van TS iig)