sneeuwpop schreef:ikbencarmen schreef:Maar hebben manegepaarden het altijd wel zo slecht, ze krijgen veel knuffels worden gepoetst en komen elke dag onder de mens. Als ik dan kijk naar en pensionpaard die 2 of 3 keer per week aandacht krijgt en zijn stal uit mag dan heb ik daar eerder medelijden mee.
Hoezo 2 of 3 x per week uit de stal?
De pensioners die ik ken,komen elke dag of hun paard komt veel buiten.
Ken helaas ook een pensionstal waar enkele klanten het "verplicht" antal keer komen (3x) en voor de rest niet naar hun paard omkijken en andere paarden al helemaal geen blik waardig gunnen. het is dat de eigenaar ven de stal ze verzorgt....
Ben het dus wel een beetje met ikbencarmen eens dat sommige manegepaarden het qua aandacht het beter hebben getroffen (in ieder geval menselijke aandacht maar vaak komen ze ook meer buiten of in de paddock met soortgenootjes).

Maar inderdaad, dit is in veel gevallen wel waar. Een vriendin van mij rijdt op Manege Hillegersberg in [naam], waar ze kreupel paard dat aan zijn spronggewrichten is geöpereerd, nog gewoon laten springen "omdat er geen ander is". Zij is nu uiteraard ook bezig om van manege te veranderen, omdat ze het zelf ook niet meer aan kan zien.
) Als degenen die wegens ziekte/kreupelheid even weg zijn.