Over elk bedrijf gaan positieve en minder positieve verhalen. En of je je er thuis voelt moet je inderdaad zelf uitproberen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xMendy schreef:Hoi,
Kom me even melden hier. Ik heb als kleine meid leren rijden op de Eenhoorn, dit is zo'n 14 jaar geleden.. ik heb alleen geen fijne herinneringen aan deze periode, omdat ik de sfeer echt 10x niks vond. Als je geen eigen pony had telde je niet mee, en als je geen ruitjesbroek en leren laarzen had ook niet..
Nu echter ben ik een beetje aan het rondneuzen in de buurt voor stalling, en de Eenhoorn is echt bij mij om de hoek. Ik heb overigens (nog) geen pony, maar wie weet wat er komen gaat in de toekomst.![]()
Ik vroeg me af hoe de sfeer daar nu is? Is het nog steeds zo dat de meerderheid vreselijk arrogant is, en hoe is het om daar je paard of pony te hebben staan? Kun je rustig rijden etc? Pas je er ook tussen als je geen wedstrijdambities hebt, maar voor de lol door de bak wil hobbelen en buitenritjes wil maken?

bentlage schreef:nou, bij de e.p. paardjes staan niet zo vaak kleine kinderen of zo.. valt erg mee, zal wel omdat die in een aparte gang staan en daardoor meer rust hebben.
verder, ze staan er goed verzorgd bij (e.p. en manege paarden worden allen goed verzorgd en gevoerd) en er is eigenlijk altijd wel ruimte om buiten/binnen te rijden en je paard de aandacht te geven die hij/zij verdient... er zijn arro typetjes, maar die kom ik niet erg vaak tegen, ik prat ook niet erg veel tegen eigenaren van een paard, ik pluk mensen die denken dat ze alles zijn, er wel uit en daar praat ik dan echt niet mee.
en ja, de rasta-stal. nu staat ie bij kantjeboord (tegenover) maar eerst stond ie op een wel erg donker plekje. vond dat ook zo stom...
en jammer dat manegepaarden "verpest" weer weggaan, maar dat is overal wel. En dat de paarden er bijna allemaal gewoon moeten werken moeten tot de dood
het gaat later wel langs de openbare weg (auto's, geen snelweg, en een fietspad, en een voortgezet onderwijs school, met van die irritante schoolbellen..)
mij mocht ie 
xMendy schreef:Oran heb ik niet gekend..
Ik kan me ook nog Lianne herinneren. En Banjer, kleine schimmel. PZN en Bella (die er niet meer is). Ook was ik gek op een zwarte merrie, een paard, nooit op gereden ofzo maar ik ging d'r wel altijd poetsen haha. Ik kan even niet meer op haar naam komen, ze stond in de gang van Bella.. echt een lieverd was dat!
donna123 schreef:Dat zal best dat de paarden niet 24/7 op stal staan.
De stallen vind ik trouwens totaal niet groot!
En dat de paarden waterbakjes hebben ipv een kuip kan hen echt niks schelen hoor, wat hen part staan ze nooit binnen.
Dus ik snap niet echt wat die waterbakken met "het goed verzorgen van de paarden" te maken heeft.

beestenfreak schreef:oh wat leuk
ben er inmiddels alweer bijna vier jaar weg maar heb er toch dik acht jaar gereden.
Van de paarden en pony's die ik heb meegemaakt vond ik Enzo en Oliver de leukste,
oh en Argentinus natuurlijk
Ben er toen weggegaan omdat ik ben overgestapt op western, maar heb er altijd wel met plezier gereden

beestenfreak schreef:oh wat leuk
ben er inmiddels alweer bijna vier jaar weg maar heb er toch dik acht jaar gereden.
Van de paarden en pony's die ik heb meegemaakt vond ik Enzo en Oliver de leukste,
Ben er toen weggegaan omdat ik ben overgestapt op western, maar heb er altijd wel met plezier gereden
bentlage schreef:beestenfreak schreef:oh wat leuk
die namen herken ik ook! behalve argentinus.. wie was dat ook al weer?