Manege de eenhoorn!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Manege de eenhoorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:33

De paarden staan niet 24/7 op stal. In de winter worden ze los gelaten en in de zomer komen ze buiten. Mocht los niet kunnen, dan gaan of gingen in ieder geval vroeger ook de manegepaarden in de stapmolen. De stallen zijn ruim en goed geventileerd. De automatische waterbakken doen het eigenlijk altijd, ook bij vorst.
Over elk bedrijf gaan positieve en minder positieve verhalen. En of je je er thuis voelt moet je inderdaad zelf uitproberen :)

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:33

xMendy schreef:
Hoi,

Kom me even melden hier. Ik heb als kleine meid leren rijden op de Eenhoorn, dit is zo'n 14 jaar geleden.. ik heb alleen geen fijne herinneringen aan deze periode, omdat ik de sfeer echt 10x niks vond. Als je geen eigen pony had telde je niet mee, en als je geen ruitjesbroek en leren laarzen had ook niet..

Nu echter ben ik een beetje aan het rondneuzen in de buurt voor stalling, en de Eenhoorn is echt bij mij om de hoek. Ik heb overigens (nog) geen pony, maar wie weet wat er komen gaat in de toekomst. ;)

Ik vroeg me af hoe de sfeer daar nu is? Is het nog steeds zo dat de meerderheid vreselijk arrogant is, en hoe is het om daar je paard of pony te hebben staan? Kun je rustig rijden etc? Pas je er ook tussen als je geen wedstrijdambities hebt, maar voor de lol door de bak wil hobbelen en buitenritjes wil maken?

Er zijn nog wel veel arrogantjes, maar ook superveel lieve mensen die ik best wel mis! Een eigen paard zou ik er niet nemen. Mijn dat is mijn mening, volgensmij kan je ook maar op bepaalde tijdstippen rijden in de binnenbanen. En er staan om sommige ep's ook best vaak meiden. Maar dat komt door die meisjes. Voor de rest zijn de lessen heel leuk en de pony's ook.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:36

Btw: de drinkbakken zijn wel heel goed! Op die paar bakken die kapot gaan in jaren! :D
Alleen vind ik rasta n beetje zielige stal hebben. Nouja eigenlijk heerlijk omdat daar niet veel meiden komen maar zo donker..

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 19:41

nou, bij de e.p. paardjes staan niet zo vaak kleine kinderen of zo.. valt erg mee, zal wel omdat die in een aparte gang staan en daardoor meer rust hebben.
verder, ze staan er goed verzorgd bij (e.p. en manege paarden worden allen goed verzorgd en gevoerd) en er is eigenlijk altijd wel ruimte om buiten/binnen te rijden en je paard de aandacht te geven die hij/zij verdient... er zijn arro typetjes, maar die kom ik niet erg vaak tegen, ik prat ook niet erg veel tegen eigenaren van een paard, ik pluk mensen die denken dat ze alles zijn, er wel uit en daar praat ik dan echt niet mee.
en ja, de rasta-stal. nu staat ie bij kantjeboord (tegenover) maar eerst stond ie op een wel erg donker plekje. vond dat ook zo stom...

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:46

bentlage schreef:
nou, bij de e.p. paardjes staan niet zo vaak kleine kinderen of zo.. valt erg mee, zal wel omdat die in een aparte gang staan en daardoor meer rust hebben.
verder, ze staan er goed verzorgd bij (e.p. en manege paarden worden allen goed verzorgd en gevoerd) en er is eigenlijk altijd wel ruimte om buiten/binnen te rijden en je paard de aandacht te geven die hij/zij verdient... er zijn arro typetjes, maar die kom ik niet erg vaak tegen, ik prat ook niet erg veel tegen eigenaren van een paard, ik pluk mensen die denken dat ze alles zijn, er wel uit en daar praat ik dan echt niet mee.
en ja, de rasta-stal. nu staat ie bij kantjeboord (tegenover) maar eerst stond ie op een wel erg donker plekje. vond dat ook zo stom...

Heb ik gezegt kleine kindjes? :) en jammer dat manegepaarden "verpest" weer weggaan, maar dat is overal wel. En dat de paarden er bijna allemaal gewoon moeten werken moeten tot de dood :(
Wel hebben ze errrrg mooie hallen. Ook erg goed zand.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:49

Nouja, mocht ik er ooit een pony stallen, dan ken ik jullie iig :P haha.
Waar staan de eigen pony's? Er schijnen kleinere stallen te zijn van 2,5 bij 3, zijn die buiten (daar bij het stro) of ook binnen in de grote hal?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:00

NoreenJulia, er wordt echt goed voor de paarden gezorgd. Ik heb genoeg paarden en pony's meegemaakt waar een plekje voor gezocht werd bij een particulier om met pensioen te gaan toen het manegewerk wat zwaar voor ze werd. Anderen hebben pech en raken dusdanig ziek dat ze ingeslapen moeten worden. Dat komt overal voor. Vergeet ook niet dat paarden beweegdieren zijn en dus gebaat zijn bij lopen. Verpest worden ze niet, er wordt goed les gegeven, maar beginnende ruiters blijven beginnende ruiters. Het zijn wel dieren waarop geleerd wordt en dus ook fouten worden gemaakt. De kwaliteit van de lespaarden is zeer hoog!

xMendy, er zijn inderdaad een aantal iets kleinere boxen vlak bij de grote rijbaan, hoewel ik de exacte formaten niet uit mijn hoofd weet. Er zijn 'normale' boxen en er zijn ook een paar extra grote boxen in de grote hal. En dan zijn er natuurlijk nog de boxen in de kapberg (bij het stro). Volgens mij zijn die ook gewoon standaard formaat. Er is in overleg ontzettend veel mogelijk.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:03

Haha nee ik bedoel niet van verzorging, maar als ze binnenkomen zijn ze superleuk en als ze weggaan..
Maar dat is op echt alle maneges

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:05

Ohja! Ik weet weer waar die boxen zijn. Daar waar Skipper (lees 14 jaar terug :P) stond. Daar reed ik veel op. Ook op Viola, de chagrijn haha. Ik kan me ook nog herinneren dat er op dat stuk een Lucky Luke stond, een Babs, Tiffany, Thirza?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 20:07

er zijn 3 lange gangen, waar paarden staan. die kun je weer onderverdelen in 2 kleinere gangen. daartussen zit het brede gangpad, waardoor je makkelijk naar de grote (20x60) binnenrijbaan kan.
als je de rijbaan uitloopt staan aan de rechterhand eigenlijk alleen maar eigen paarden in stallen van 2,5 bij 3 meter en in stallen van 3 bij 3 meter., op 3 of 4 manege paarden na. verder hebben we nog de 'kapberg' met het stro en hoi, waarbij nog enkele stallen zijn, en nog 2 lege stallen, die dienen als poetsplaats. meestal worden hier de manegepony's gepoetst, als daar de kans voor is.
er is nog een kleinere binnenrijbaan (je moet daarbij een heel kort stukje naar buiten) van 20x40 meter. en nog een buitenrijbaan van ik dacht 21x63 meter ofzo (best vreemde afmetingen XD)
daarnaast ligt een springweide, van 25x60 geloof ik. ik weet het niet echt. maar heb dit ergens terug gelezen op de site, maar ik kan het nu niet meer terug vinden.
er is ook een parkje vlakbij, eigenlijk ligt die direct aan het terrein. daar kan je ook langs de weide's (weides, water en daarnaast het ruiterpad) waar een boomstronk ligt, waar je opzich langs kan, maar je kan er ook overheen :D het gaat later wel langs de openbare weg (auto's, geen snelweg, en een fietspad, en een voortgezet onderwijs school, met van die irritante schoolbellen..)
NoreenJulia komt tegenwoordig geloof ik helemaal niet meer op de manege, ik nog wel. iedere donderdag tussen half 4/4 uur ben ik er, en ik ga pas weer weg rond kwart over 6. op zaterdag ben ik er van half 10 tot half 6.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:09

xMendy schreef:
Ohja! Ik weet weer waar die boxen zijn. Daar waar Skipper (lees 14 jaar terug :P) stond. Daar reed ik veel op. Ook op Viola, de chagrijn haha. Ik kan me ook nog herinneren dat er op dat stuk een Lucky Luke stond, een Babs, Tiffany, Thirza?

Viola en oran de shagrijntjes

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 20:10

oran was een schat!! was altijd een lieveling van me! volgens mij had die zoiets van: jou mag ik, en jou niet. een kieskeurig beestje <3 mij mocht ie :P
babs staat er nu nog ja!

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:11

bentlage schreef:
oran was een schat!! was altijd een lieveling van me! volgens mij had die zoiets van: jou mag ik, en jou niet. een kieskeurig beestje <3 mij mocht ie :P
babs staat er nu nog ja!

En hij hing heel erg aan de teugels xD

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:12

Tiffany is van een stal genoot geweest van me geweest die heeft ze vorig jaar verkocht naar een leuk meisje ze vond d'r zelf groot worden.

Babs is er nog steeds Viola en oran zijn 6a7 jaar geleden ingeslapen. Als ik het goed heb!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 20:13

NoreenJulia schreef:
bentlage schreef:
babs staat er nu nog ja!

En hij hing heel erg aan de teugels xD

oran? nooit last van gehad XD

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:16

Oran heb ik niet gekend..
Ik kan me ook nog Lianne herinneren. En Banjer, kleine schimmel. PZN en Bella (die er niet meer is). Ook was ik gek op een zwarte merrie, een paard, nooit op gereden ofzo maar ik ging d'r wel altijd poetsen haha. Ik kan even niet meer op haar naam komen, ze stond in de gang van Bella.. echt een lieverd was dat!

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:18

ik heb er vroeger ook gereden , helaas is mijn lieve vriend ook ingeslapen willy was mijn topper !!,

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 20:19

xMendy schreef:
Oran heb ik niet gekend..
Ik kan me ook nog Lianne herinneren. En Banjer, kleine schimmel. PZN en Bella (die er niet meer is). Ook was ik gek op een zwarte merrie, een paard, nooit op gereden ofzo maar ik ging d'r wel altijd poetsen haha. Ik kan even niet meer op haar naam komen, ze stond in de gang van Bella.. echt een lieverd was dat!

die namen doen me niets meer..
babs, daarbij een andere fjord, urian..
vroeger stonden gitana morena er nog,
een klein zwart welshje, genaamd kelly en een voskleurige shetlander rakker
doen een van deze namen je iets?
of vera, oliver, kantje

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 20:20

bontebonte schreef:
ik heb er vroeger ook gereden , helaas is mijn lieve vriend ook ingeslapen willy was mijn topper !!,

willy was altijd zo leuk! vond het jammer dat ik haar moest missen...had er 3 weken op gereden (iedere week een les)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:24

Dat zal best dat de paarden niet 24/7 op stal staan.
De stallen vind ik trouwens totaal niet groot!
En dat de paarden waterbakjes hebben ipv een kuip kan hen echt niks schelen hoor, wat hen part staan ze nooit binnen.
Dus ik snap niet echt wat die waterbakken met "het goed verzorgen van de paarden" te maken heeft.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:26

donna123 schreef:
Dat zal best dat de paarden niet 24/7 op stal staan.
De stallen vind ik trouwens totaal niet groot!
En dat de paarden waterbakjes hebben ipv een kuip kan hen echt niks schelen hoor, wat hen part staan ze nooit binnen.
Dus ik snap niet echt wat die waterbakken met "het goed verzorgen van de paarden" te maken heeft.

Ja idd
Une copine <3

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:27

oh wat leuk :)
ben er inmiddels alweer bijna vier jaar weg maar heb er toch dik acht jaar gereden.
Van de paarden en pony's die ik heb meegemaakt vond ik Enzo en Oliver de leukste,
oh en Argentinus natuurlijk :P
Ben er toen weggegaan omdat ik ben overgestapt op western, maar heb er altijd wel met plezier gereden :)

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:27

beestenfreak schreef:
ben er inmiddels alweer bijna vier jaar weg maar heb er toch dik acht jaar gereden.
Van de paarden en pony's die ik heb meegemaakt vond ik Enzo en Oliver de leukste,
Ben er toen weggegaan omdat ik ben overgestapt op western, maar heb er altijd wel met plezier gereden :)

ENZO OLIVER EN ARGENTINUS OOK NATUURLIJK! <3
Argentinusjee
En prada

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 20:32

beestenfreak schreef:

die namen herken ik ook! behalve argentinus.. wie was dat ook al weer?

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:33

bentlage schreef:
beestenfreak schreef:

die namen herken ik ook! behalve argentinus.. wie was dat ook al weer?

Grote bruine met brandmerk van koninklukke stallen