Manege de Berkenhoeve Westerbroek verdwijnt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: Manege de Berkenhoeve Westerbroek verdwijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 20:50

Tja dat geldt voor vele, al dan niet alle manegepaarden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:35

Polly ziet er nu al beter uit!!
En op Galeria heb ik ook nog gereden (toen was ik nog niet dik :o), vooral de galop was erg fijn.

Mijn pony stond inderdaad naast Jordan, die ze later El Jordan hebben genoemd omdat dat Sjieker was.
Daarna heeft Stef er een hele tijd naast gestaan. :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 22:39

Klopt helemaal. Stef de fjord. Galeria galoppeerde zo ruim dat ze de hoeken niet kon nemen :+ ik reed niet vaak op paarden maar als, dan op haar.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:41

Ik bleef veel liever bij de pony's. Tot ik opeens Ursel ontdekte, was mijn grote lieveling na Polly.
Laatste jaar heb ik veel op Marijke gereden, die er nogal eens ''vandoor'' ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:42

Je moest haar ook echt actief in galop houden, anders struikelde ze. :j
Maar het meest geweldige paard op de manege vond ik Gilia, zo'n reus maar zo ontzettend lief.
Ik weet nog dat ik tijdens mijn stage met een andere werknemer (E) liep en Gilia wou niet aan de kant gaan tijdens het hooi geven.
E. sloeg toen heel hard richting haar hoofd, er vanuit gaan dat Gilia haar hoofd wel weg zou trekken, maar dat deed ze dus niet. :')
Heel sneu, E. zowat in tranen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 07:17

Gilia was een enorm beest, zo sneu voor Marijke toen (die haar leasde) dat ze weg ging. Eigen paard Alfred was ook al zo'n joekel,met van die heeeele lieve ogen. Ik reed ook altijd pony's, het liefst de moeilijkere. Begon met Flip, later Zorro, Fleur, Casper, Fury, Winnie de haflinger, en jarenlang op Goofy van het ruiterkamp, vooral de springwedstrijdjes. Ik vond het afschuwelijk toen Winnie ineens weg was toen ik arriveerde voor les (op hem). Er stonden toen 8 haflingers en een paar werden weer verkocht. (Blondie, Marijke, Haffie, Winnie, Ginger, de rest weet ik niet meer)

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:44

De paarden Milan en Galeria en de pony's Amber, Inka, Roosje en Joris staan bij de Rigoletto manege.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:56

Wauw, dat Galeria er nog is. Weet iemand hoe oud zij ondertussen is?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:02

Allereerst, wat super geweldig fijn om te lezen dat polly nu zo'n mooi plekje heef zeg!

Ik heb negen jaar op manege de berkenhoeve geredn en ben daar ook begonnen. Het was echt een beste klap toen ik hoorde dat ze stopten. In mijn begin jaren veel op casper gereden, en zelfs nog een half jaartje geleased destijds. Ik heb zelfs nog een tand van haar ahah. En daarna ruim vier jaar lang enkel en alleen maar op Buster gereden en deze ook nog eens drie jaar geleased. Gelukkig wordt hij nu nog geleased en blijft hij daar voorlopig nog lekker staan. Hij was gelukkig helemaal goed gekeurd door de dierenarts en is nog aan de jonge kant. Dus mocht dat leasen stoppen krijgt hij vast wel een mooi plekje!

Iemand die toevallig weet of diamond er nog staat? Of dat die al verkocht is?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:18

wat ziet polly er al lekker fris uit set! skattig omaatje zo!

Weet iemand of er een website is waar de paarden en pony's die te koop en te lease op staan?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 14:19

het heet nu stal Ennietime, als je daar op zoekt vind je vanzelf. Maar ik weet niet of ze ook adverteren met de lease-pony's maar contact opnemen kan je wel doen, ze zijn erg aardig. Ik heb gewoon gemaild wat er met Polly zou gaan gebeuren en kreeg netjes een mailtje terug met de vraagprijs en een uitleg. Stal Ennietime heeft ook facebook. :) Galeria is ergens in de 20 volgens mij, vast al tegen de 30. Diamond ken ik niet.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:19

Qua resultaat vind je op Google niks. Het bedrijf staat volgens google namelijk in Woltersum en als je bij afbeeldingen krijgt vind je wat afbeeldingen uit de advertenties op marktplaats en dan krijg je een luchtfoto van wéér de stal waar ik sta in Woltersum. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 16:24

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:08

Ja klopt, daar ben ik nu ook bevriend mee. Vind het leuk om te volgen hoe het daar gaat en om te zien hoe het de geiten vergaat die eerst hier in Woltersum stonden. :') Een zo'n geit gaf mijn paard gewoon een keer een kopstoot, gek beest.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:50

Galeria is al boven de 30 dacht ik...
Ik begon op onze haffie. Toen ik heb ik nog gereden op Flip, Zorro, Smokey (eerste wedstrijd, 1e prijs), Casper, Marijke, Blondie, Davey, Roosje, Goofy, Truus, Fleur, Galeria, Adine, Floortje, Sam, Ringo Star, Shiva, Sir Romeo, Milan, Keep Dancing, Vera, Buster, Fodea, Pebbles, Sandor en toen was ik het kwijt hihi...

Leukste tijd gehad en als je zo kijkt dat zodra ik ouder werd op de vervelende of irritante pony's mocht...
En Marion heeft me wel eens bij poetsen weggeroepen dat ik even een goofy mocht temmen... Die gooide me er zo af, nou aansingelen en weer opstappen en laten rennen... zelfde met Roosje was ook in een bok bui...
Leuk :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:22

Katja, wat geweldig dat dat oude ponietje nu haar laatste jaren bij jullie mag slijten. Echt super.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:30

Voor de mensen die het leuk vinden, de pony's bij rigoletto.

Galeria en Milan
Afbeelding

Roosje
Afbeelding

Inga
Afbeelding

Amber (ziet er al beter uit, arme pony :(:) ) en Joris
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:43

Wat fijn Set dat je deze hardwerkende oude dame een mooie oude dag gunt +:)+

Maar wat ziet die Amber eruit :oo
Vind dat heel erg!

Hebben zij geen weiland bij de manege, zo moeilijk moet het toch niet zijn om je beesten een beetje op gewicht te houden. Zij verdienen immers ook hun salaris, erg triest om te zien.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:28

Ja Amber en Polly waren het magerst, echt belachelijk. Duurt ook heel lang om ze weer op gewicht te krijgen. Er is wel wei maar het ging slecht met de eigenaren, gescheiden, en de man deed het allemaal ineens alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:33

Wanneer zijn die foto's genomen? En wat is Amber een sprietje zeg.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:34

Dan juist, je gooit ze naar buiten op een stukje en klaar is kees.
Je hoeft alleen in de gaten te houden dat het grazen een beetje geleidelijk gaat, niet teveel gras ineens.
Hoe makkelijk kan je het hebben?

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:36

Ja echt heel erg sneu :(:)

Pff ze zijn 5 juli gekomen geloof ik, niet lang daarna zijn de foto's gemaakt.
Ik ben pas met 2/3 week weer op de manege, maar zal dan wel even wat foto's maken van de pony's als ze op het land staan.
Amber is hier indd echt heeel erg dun, gelukkig gaat het nu al vele malen beter :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:54

ja je hebt ook helemaal gelijk hoor dat het veel te ver is gekomen, ik vind het ook belachelijk!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:27

Die witte heet trouwens Inka, geen Inga ;)

[Zo heette ze op manege de Berkenhoeve in ieder geval]

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 11:29

Is Amber trouwens geschoren want die had op de Berkenhoeve nog steeds vacht toch? Polly is nog niet helemaal geschoren haha. Moet wel eigenlijk.