Ponykamp Manege de Zwaanhoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flodske

Re: Ponykamp Manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:49

Ik vond Jill een hele leuke! Mijn vriendin reed op Safier, die vond ze ook leuk.

Paardengek51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:29

Ik rij al 7 jaar bij de zwaanhoek, dus als er vragen zijn kan ik die vast beantwoorden :)
Zelf ben ik ontzettend tevreden over deze manege, en ik weet dat alles erg veranderd is en dat al die verhalen dus onzin zijn. De pony's staan heel veel buiten, zijn gezond en ook erg leuk om op te rijden dankzij de uiteenlopende karakters. De kampen en lessen zijn erg leuk en afwisselend en de leiding is gewoon aardig, maar soms een beetje streng als dat nodig is. Kortom, ik breng er al mijn vrije dagen door en heb geen klachten :D

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 10:27

Dat is jouw eigen mening. Toen ik daar 2 jaar geleden op kamp was vond ik de leiding uitermate onaardige en onbeschofte mensen. Maar alsnog, ieder zijn eigen mening.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:31

Ik ben er jaren geleden op kamp geweest.
Was een leuke kamp.
Helaas zat in periode waar abnormaal warm was. Maar dit loste de manege op door op warmste delen van de dag iets te gaan doen zonder de paarden.

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:49

Ik ben heel benieuwd of er recente ervaringen zijn van de ponykampen op deze manege, over de 'normale' zomerkampen en over de 15+ kampen.
Wie heeft er recente ervaringen over de kampen die die wil delen? Ik ben vooral benieuwd of het veranderd is tov wat ik hier lees.
Hoe laag is de gemiddelde leeftijd in de 'normale' zomerkampen?

Myrtheaben

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:35

Annabel schreef:
Niet gaan.. ik stuur wel even een pb. :)

Mij ook graag

Myrtheaben

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:46

Evatjuuhh schreef:
O, en als je met een zachte 'G' praat moet je ook niet gaan, ze zitten alleen maar over je accent te zeiken. :(

Oh god zal n zware week worden voor mij,vorig was ik ook op kamp in midden van het land waar er dus ook veel over mn accent werdt gezegd waardoor ik heimwee kreeg(nog nooit eerder gehad)
Een vriendin heeft me toen geleerd met een harde G te praten,zal me dus moeten aanpassen

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:37

Naar mijn ervaring is de Zwaanhoek een plaats met mensen met heel veel hart voor de paarden.
Zoals bij ieder kamp zijn er altijd mensen die het minder leuk vinden, en deze mensen zijn helaas degenen die hun verhaal het meest kwijt willen; de verhalen die je leest over een kamp zijn dus altijd vooral de negatieve.
Maar als je gaat kijken, zie je iedere zomer 1 of 2, misschien 3 mensen met een negatief verhaal, terwijl er 9 weken lang ponykampen gegeven worden.
Laat je dus vooral niet teveel afschrikken; blijkbaar vindt de rest het wél leuk!

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:16

Vorige zomer is mijn dochter hier een week op ponykamp geweest met haar pony. Niet haar eerste ponykamp dus ze wist een beetje wat te verwachten....

Bij aankomst was het al wat rommelig, maar de pony kreeg een schone box en we namen met een redelijk goed gevoel afscheid. Deze week kwamen er maar 6 meiden op kamp dus als dat goed klikte was dat misschien zelfs wel leuker dan de grotere kampen.

Het kamp werd geleid door moeder, haar dochter van midden 20 en een jongen van een jaar of 20.

De eerste avond kreeg ik al een appje.
Ze GALOPPEERDEN op het strand in het MULLE ZAND!!! Ook werd de BEGELEIDING BOOS dat onze pony niet direct de zee in durfde. De toon voor de rest van de week was al gauw gezet.

Ook kreeg ik gelijk te horen dat de paarden van de manege witte plekken van drukplekken van de zadels hadden en dat het tuig in slechte staat was. Bij een meisje waren zelfs de teugels kapot gegaan en daar kreeg zij nog de schuld van ook.

Onze pony heeft over de hele week welgeteld 1x in de paddock mogen staan, de rest van de week stond hij, buiten de ritten om, op stal.
Onze dochter kwam erachter dat het biks dat onze pony kreeg in de voerbak werd gegooid maar daar kon hij niet goed bij. Bij het voeren zou toch moeten opvallen dat er nog eten in ligt. Ook kon hij niet bij de waterbak. Mijn dochter heeft zelf een emmer gezocht en deze steeds gevuld want ook daar werd niet naar gekeken. Uitmesten gebeurde ook niet. Er werd gewoon een klein beetje stro bijgegooid.

Tijdens de spelletjesles was er een meisje afgevallen en juist op dat moment was haar moeder op de manege om een jas te brengen. De leiding deed toen poeslief en aardig en troostte het meisje. Later in de les, toen dr moeder weer weg was, viel dat meisje nog een van keer van dr pony. De reactie van de leidster was nu totaal anders. Ze moest ophouden met brullen en luisteren anders werd het een HELE NARE WEEK voor dr en dan zou ze ook wel eens even dr ouders bellen om te vertellen dat ze niet luisterde....

Een ander meisje had nog nooit gesprongen en durfde dit ook eigenlijk niet. De vriendin van mijn dochter bood aan het op haar al oudere pony te proberen. Maar het antwoord van de leiding was duidelijk; NEE IS NEE, JE WILDE NIET SPRINGEN EN NU GA JE NIET SPRINGEN.

Toen mijn dochter vroeg of de hindernis nog wat hoger mocht omdat ze officiële wedstrijden springt werd ze gekleineerd dat ze vast nog in de bb of b sprong. Toen dochter aangaf L te springen kreeg ze als reactie; dat is vast heel laag met zo'n pony. Lekker enthousiast..

Buiten de ritten, die elke dag praktisch hetzelfde waren, werd er weinig tot niks georganiseerd.
De kids deden de afwas en moesten de schoongemaakte spullen opruimen in vieze keukenkastjes waar de spinnenwebben in hingen.

De jongen die het kamp mede begeleidde kwam zowel smorgens als savonds te pas en te onpas de slaapkamer van de meiden binnen terwijl die zich daar ook aan het omkleden waren. Ik vind dit niet gepast bij meiden van 13 jaar.

Als er toeristen kwamen voor een buitenrit werden de meiden aan het werk gezet.
Paarden voor de toeristen moesten uit het land gehaald worden, gepoetst, gezadeld en soms zelfs begeleid worden.

Uiteraard werd er afgesloten met een bonte avond. Maar dit keer zonder muziek, wat lekkers, kampvuur etc.. gewoon aan tafel in de rijkleding zonder wat te drinken.
De meiden hadden een quiz voorbereid maar die werd na afloop door de leiding afgekraakt. En de leiding ging nu zelf ook zeker niet hun voorbereidde stukje doen...

Dit was de eerste keer dat ik mijn dochter ophaalde van kamp en dat ze blij was dat ze naar huis mocht. Dr eerste reactie in de auto; HET WAS ER HEEL VIES EN DE LEIDING WAS LUI. De dochter die het kamp begeleidde had het vooral erg druk met de jongen die het kamp begeleidde behalve op de avond dat haar andere vriend langskwam....

Myrtheaben

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:44

Ik ben ben hier vorige week op kamp geweest en het was geweldig!!
Leiding was helemaal niet streng wij hadden maar enkele regels en de leiding had de groep goed onder controle.
Paarden hebben het daar fantastisch,zoveel weide heb ik op geen manege gezien.
Tuig werdt goed onderhouden en dat hebben wij zelf nog ingevet(vindt ik normaal bij een 15+ kamp)
Er werdt rekening gehouden met op welk paard je wilde en er was geneog keuze van rustig tot vlot en klein tot groot maar allemaal even braaf.
Ik heb die week op jack,daisy,toffie en ghina gereden en het waren schatjes.
Wij hadden zelf ook keuze wat we wouden want het 15+ kamp wou met het normale kamp spelletjes doen ipv een strandrit en we mochten zelf kiezen of we naar het strand wouden omdat het warm was.
Wij hadden niet echt een bonte avond maar wij hebben bij het kampvuur gezeten met marshmallows en frisdrank en deed het ponykamp een dansje en de andere dagen hadden wij limonade,fruitdrank,ijsthee
'S avond hebben wij ook nog spelletjes gedaan met de leiding en het was in 1 woord gewoon TOP
Niks op aan te merken