Ponyhof Aagtekerke

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:35

Annabel schreef:
Op die ponies doen ze ook vaak voor de foto.. alleen de grote rijden ze er wel met 2 op.

Dat is niet waar, in ieder geval niet de jaren dat ik er op ponykamp ben geweest. Iedere avond mochten we zonder zadel rijden op de pony's en elke avond gerust met 2 op een shetlander.

Annabel

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:38

De kampen dat ik er was niet :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:41

dena_mii schreef:
Annabel schreef:
Op die ponies doen ze ook vaak voor de foto.. alleen de grote rijden ze er wel met 2 op.

Dat is niet waar, in ieder geval niet de jaren dat ik er op ponykamp ben geweest. Iedere avond mochten we zonder zadel rijden op de pony's en elke avond gerust met 2 op een shetlander.

Dat is ook wat ik meegemaakt heb.

Annabel schreef:
Er werd gezegt dat Cindy idd verkocht werd naar een rusthuis, maar dat was dus naar jou toe?

Ja, ik heb Cindy gekocht en naar een rusthuis gebracht. Ze is een jaar later wegens koliek ingeslapen.

dena_mii schreef:
Nee dat is het eerste jaar geweest dat ik op kamp ben geweest.. Toen heeft mijn pony ook droes gekregen, onze pony's (2 eigen) moesten laatste nacht in de stal van Flocky en nog eentje die droes had omdat die polopaarden toen ik onze stallen moesten. Ik heb Cindy ook gekend trouwens, erg leuke pony, was toen al vaak kreupel

Flocky! Ik kon niet meer op de naam komen, maar die is aan droes overleden.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:43

Jammer :( was een leuke pony, kan me ook altijd wel herinneren dat ze altijd met haar tanden 'bloot' liep..

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:44

dena_mii schreef:
Nee dat is het eerste jaar geweest dat ik op kamp ben geweest.. Toen heeft mijn pony ook droes gekregen, onze pony's (2 eigen) moesten laatste nacht in de stal van Flocky en nog eentje die droes had omdat die polopaarden toen ik onze stallen moesten. Ik heb Cindy ook gekend trouwens, erg leuke pony, was toen al vaak kreupel

Flocky! Ik kon niet meer op de naam komen, maar die is aan droes overleden.[/quote]

En Rico ook geloof ik

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:46

Annabel schreef:
Jammer :( was een leuke pony, kan me ook altijd wel herinneren dat ze altijd met haar tanden 'bloot' liep..

Bij mij bijna nooit. Ze was heel gevoelig in haar mond, ik reed haar altijd met halflange teugels, dan deed ze dat niet ;)

Rico was koliek dacht ik. Tenminste, dat heb ik gehoord, ik was er niet bij.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:48

Ik weet dat Rico droes had op t moment dat ik er was, kan alsnog aan koliek zijn overleden hoor want die leefde nog wel toen ik weer wegging.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:09

Tsja, op een dergelijk bedrijf, waar paarden komen uit alle hoeken en gaten van het land en mensen, die vast niet allemaal hun rijkleding, laarzen etc. ontsmetten voordat ze er heen gaan, is het onvermijdelijk dat je ongeveer alles dat je aan ziektekiemen kunt bedenken over de vloer haalt. Dát kun je de eigenaren dan weer niet kwalijk nemen. Het zou voor mij overigens wel reden zijn om er nooit een eigen paard mee heen te nemen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:14

Dat ze ziek worden niet, hoe er daarna op gereageerd wordt natuurlijk wel. De eerste pony met ziekteverschijnselen heeft nog twee weken tussen de rest gelopen. Daarna werd er een "ziekteweitje" ingericht, maar alle gezonde paarden moesten daar langs op weg naar hun weide. De eerste paar zieken was inderdaad pech, maar de rest niet.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:56

dena_mii schreef:
Annabel schreef:

Bij ons ook.. En wat dacht je van met 3 volwassenen op een shet? Door de zee? Dan vind ik 100 meter al te veel. En zeker niet 2 of 3x..

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:01

Eirikur schreef:
Tsja, op een dergelijk bedrijf, waar paarden komen uit alle hoeken en gaten van het land en mensen, die vast niet allemaal hun rijkleding, laarzen etc. ontsmetten voordat ze er heen gaan, is het onvermijdelijk dat je ongeveer alles dat je aan ziektekiemen kunt bedenken over de vloer haalt. Dát kun je de eigenaren dan weer niet kwalijk nemen. Het zou voor mij overigens wel reden zijn om er nooit een eigen paard mee heen te nemen.

Dat is waar, maar het handelen erna idd wel. Daarnaast vind ik dat je als je weet dat je een virus hebt op je stal, mensen van buitenaf moet waarschuwen als ze een paard meenemen. Niks laten weten is niet netjes.

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:16

xTammy, het wordt gewaardeerd als je een foto van facebook haalt en deze op bokt zet hiervoor toestemming vraagt aan degene die op de foto staan. ik wil dat je hem er direct vanaf haalt.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:56

Die foto stond gewoon op het openbare internet maar ik snap dat je dan niet herkenbaar daar op wilt staan.
Ik heb het bericht getemd en hoop dat een mod de link wilt verwijderen

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:38

Quibjee, als je niet wilt dat mensen die foto zien, moet je hem niet ergens openbaar online zetten ;)

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:40

Van mij mag deze foto GEZELLIG op facebook staan, jullie gaan er alleen maar misbruik van maken omdat er 2 mensen op een shetlander zitten voor de foto.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:55

Volgens mij wordt er nergens misbruik van gemaakt ;)
en blijkbaar heb je zelf ook wel een beetje door dat het misschien niet heel handig is om met 2 mensen op een shet te gaan zitten ;) anders voelde je je vast niet zo aangevallen.

maar goed, er is vast een mod die t linkje weg kan halen voor je.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:01

Misbruik van de pony's. Zij hebben geen keus. Jij hebt wel de keus om je op de foto te laten zetten.
Nu weet ik niet wie je op deze foto bent, maar zoals een veel te zwaar persoon op die pony is toch wel wat sneu. En dit is helaas geen eenmalige actie. Pony's moeten het iedere dag doorstaan.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:26

Ik moet toch even reageren over de foto. Nu wordt er gevallen over de twee meiden op die shetlander (wat naar mijn mening ook niet kan). Maar de volwassen dame op de bonte pony.......................

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:35

helemaal gelijk hoor wallance, dat vind ik nog wel tikje erger... die zou toch ook beter moeten weten zou je denken.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:40

En t grote meisje op de kleine shetlander..
Het is niet 1 iemand, en ook niet 1 keer.
Deze foto is maar een voorrbeeld, ik heb ook foto's van dit soort dingen, helaas. Het gebeurt zo vaak op de ponyhof.

liesjenanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:48

mensen mensen wat zijn jullie zijkerds zeg

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:50

Waarom zzijn wij zeikers?
Omdat er hier woordt verteld dat de ponyhof niet allemaal zonneschijn en blijheid is? (Iig niet vooor de pony's, misschien wel vooor de mensen..)

liesjenanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:54

Ik vind het trouwens erg jammer van jullie dat jullie zo ontzettend negatief zijn over ponyhof.

Een bedrijf blijft een bedrijf maar ze zorgen zeker goed voor de paarden. De paarden die singel wondjes hebben worden zo goed mogelijk ontzien voor gebruik. En wat blessures betreft. Een kreupel paard gaat never mee totdat ie weer beter is. Ze zijn echt niet zo bruut als jij denkt. Ik zie ponyhof wel eens achter de schermen en ze hebben het veeeeel beter dan soms bij andere maneges of zelfs prive eigenaren.

1 voorbeeld: ze hebben een pony die een jaar rust moest een jaar rust gegeven. Ze hadden m ook weg kunnen brengen....

Denk daarom eerst even na voordat je ponyhof heel slecht aftekent.

en wat met meerdere mensen op een pony betreft. Voor de foto inderdaad. De shetjes, daar mogen alleen nog maar lichte kinderen met z'n tweeen op voor heel even voor de foto's..... En James, de grote haflinger kan heel wat kilootjes dragen.

Dus loop alsjeblieft niet zo te zijken, die paarden hebben het er goed en ze zorgen er goed voor.

een strandrit waarvan een uur bijna gestapt word is minder zwaar dan een uur hard werken in de bak. Ze vinden het allemaal nog hartstikke leuk, lopen altijd met oortjes naar voren.

dus nogmaals denk eerst even goed na wat je zegt...

tot slot de paarden krijgen heel goed en veel te eten, het is een bedrijf dus ja ze moeten hun geld ermee verdienen, maar ze zorgen echt goed voor de paarden. ze hebben non stop eten, wat je bij vele maneges niet ziet.
Laatst bijgewerkt door liesjenanne op 16-05-13 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

liesjenanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:54

LoveBodin schreef:
Waarom zzijn wij zeikers?
Omdat er hier woordt verteld dat de ponyhof niet allemaal zonneschijn en blijheid is? (Iig niet vooor de pony's, misschien wel vooor de mensen..)

omdat jullie niks beters te doen hebben met jullie vrije tijd.... ;)

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:02

Ik wil hier toch even op reageren. De meeste van jullie hebben geen idee hoe het er echt aan toe gaat! De paarden lopen in juli en augustus misschien iets meer dan andere paarden, maar dit kun je geen werken noemen. Twee keer op een dag naar het strand is veel minder vermoeiend dan een uur zwaar werken. Ik heb een paard nog noooit bezweet terug zien komen van het strand, want van die 2 uur strandrit wordt er al ruim een uur gestapt. De paarden hebben altijd eten en de paarden die het nodig hebben krijgen zelfs extra bijgevoerd, zoveeel als nodig! Jullie maken zo'n probleem dat sommige paarden twee keer naar het strand gaan maar die beestjes vinden het strand juist super! Jullie moeten niet zo negatief doen. De paarden staan er harstikke goed bij, altijd netjes bekapt,eerder te dik dan te dun en singelwondjes kunnen nou eenmaal voorkomen bij zee en zand maar dit wordt altijd netjes behandeld en mee omgegaan. Ten eerste vind ik dat je niet zomaar een foto van andere kan plaatsen en daarover te klagen maar al helemaal niet als de helft van de paarden eigen paarden zijn.

Ik vind ponyhof een super plek, voor paard en mens!
Kom zelf eerst een keer langs om dan pas te oordelen..