Manege nieuwe regel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Manege nieuwe regel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:17

Naam van manege/site graag via pb? :d

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:19

volgens mij mag je de naam best hier in het topic zetten hoor.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:54

ik vind het ontverantwoord,

Tevens moeten zij zich nu aansprakelijk stellen voor ongevallen met de paarden, zoniet zal ik niet je voeten riskeren voor iets zoals dat, het is zeker onzin, ik vind ;

Dat als zij je niet verzekeren dat je dan gewoon op de laarzen gaat,
Het scheelt hen waarschijnlijk vegen ofzo.

ik vind het een onzin regel! XD

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:02

Wat belachelijk. Als je eerst op je sokken door de stallen moet banjeren en je gaat daarna in de kantine staan dan wordt ie ook vies toch? (tenzij de stallengang zo brandschoon is omdat de paarden er ook niet mogen lopen haha).

En dan.. als je laarzen hebt die moeilijk uit gaan (ik krijg die van mij zonder laarzenknecht echt niet uit), moet je overal zo'n ding mee naartoe slepen.. Ook erg praktisch.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:11

Beton moet 3-4 weken uitharden en dan mag je er eigenlijk niet over. Is dit het geval, dan zal het een tijdelijkke regel zijn.
Maar in alle andere gevallen: jammer dan, maar ik krijg m'n laarzen zonder knecht niet uit en daarna ook niet meer aan. Dus dan loop ik gewoon door in zo'n gangpad.
Ook in de kantine is zoiets een belachelijke regel, maar die is te mijden. Moet je zeker door de kantine om naar de wc te mogen? Lekker op je sokken, terwijl iemand naast de pot gepist heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:14

Als het om beton gaat, zijn ze ook niet de slimsten om dat in hartje winter te leggen...

Edit: Bovendien maakt het dan niet uit of je met of zonder schoenen gaat... :?

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:19

Dus paarden met harde en vieze hoeven mogen wel door de gang lopen maar jij met de rijlaarzen (die normaal gesproken toch niet veel meer vuil geven), mag er niet komen. Apart ja.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:22

Voor de paarden moet je eerst een matje uitrollen. :=

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:24

X
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:25

xDeems schreef:

Neejoh, ze hebben speciale karretjes met zachte wieltjes waarop je je paard moet zetten en dan rijden, er is zelfs een plek voor zadel, hoofdstel & borstel. en er staat een naam bordje op :+

Wat een rare regel... :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:27

Maren11 schreef:
Hmmmm... vreemde regel,

eigenlijk geloof ik het niet helemaal omdat je ook niet de naam van de manege wil noemen. dus ik vind het vrij vaag.

Omdat ze de naam van de manege niet wil noemen?

Dat vind ik juist heel netjes van haar. Ze had ook meteen een goede naam te grabbel kunnen leggen. En aangezien de nieuwsbrief niet helemaal duidelijkheid schept, vraagt ze het hier... Er zullen vast vloeren zijn waarbij dat gebeurd.

Zoals Germie zegt, beton mag je 4-5 weken niet overheen. Weet niet het fijne van beton. Maar wel meerdere verbouwingen meegemaakt. Het is wel zo dat beton geruime tijd moet liggen, alvorens er een vloer overheen gelegd kan worden in een huis. In hoeverre dat met stallen zo is, geen flauw idee...
In een huis wil je het spik en span hebben natuurlijk, maar in een stal... Tsjah, als het dan wat butsen en deuken bevat... Ach...

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:29

X
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:36

Lekker, eerst je sokken onder de troep van de stal en vervolgens je laarzen weer aan.
Lijkt me dat het alleen om de kantine (gang naar de kantine?) gaat.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:09

HeleneDas schreef:
xDeems schreef:

Neejoh, ze hebben speciale karretjes met zachte wieltjes waarop je je paard moet zetten en dan rijden, er is zelfs een plek voor zadel, hoofdstel & borstel. en er staat een naam bordje op :+

Wat een rare regel... :P

En een bakje met vochtige tissues, want je moet hem na gebruik uitgebreid poetsen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:18

Als ik er klant was geweest had ik de FNRS ingeschakeld, of stichting veilig paardrijden. Ongelofelijk dat ze dit doen zeg. Oei, moet er niet aan denken wat er nog overblijft van een klein koud kindervoetje geplet door een hoef.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:27

Chaos schreef:
Als ik er klant was geweest had ik de FNRS ingeschakeld, of stichting veilig paardrijden. Ongelofelijk dat ze dit doen zeg. Oei, moet er niet aan denken wat er nog overblijft van een klein koud kindervoetje geplet door een hoef.

jij zegt t ,maar ik twijfel toch wel wat aan de geloofwaardigheid van dit verhaal, ik noemde al eerder bananasplit ;)
maar bedenk nou eens hoe het werkt..je hebt je paard gereden die wil je naar de stal brengen dan moet je dus vvor je die bewuste gang ingaat je laarzen uitdoen,je paard op je sokken naar de stal brengen...in de stal zetten en op je sokken afzadelen....neeeeeehhh toch 8)7

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:31

Hebben ze er een mega dure marmeren vloer ingelegd ofzo???

Jongens kom op nou! Als je op een manege een vloer beerlegt dan denk je er van te voren toch over na dat er ik-weet-nie-hoeveel mensen overheen lopen EN paarden! Dan ga je toch voor een vloer die daar tegen bestand is???

Paard Red Bull doen zodat ie vleugeltjes krijgt en naar de poetsplek vliegt?! En zelf dansend naast je paard in de hoop dat je je teentjes behoudt!
Wordt dolletjes daar!

Zelfs voor in de kantine vind ik het te ver gaan. Ik wil daar echt niet zitten in de zomer! Ga geloof ik nog liever picknicken op de mesthoop :D

8)7

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:31

Paardje1993 schreef:
Ze zeiden dat paarden er weinig over lopen, maar de ruiters vaker. dit is ook ivm verkleuringen.
wat voor tips hebben jullie dan voor m'n aigles en kousen?
Anders zien jullie over 1 jaar wel vanzelf 'kantine X ergste zweetvoetengebouw 2011'.

van die zwembad schoentjes aan doen :') (erover)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:42

Het is idd te zot voor woorden zoals hun het melden. Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat je nu pekel onder je laarzen kan hebben, en ja dat bijt uit.
Dan zou een spoelbeurt van de voeten (mens en paard) die van buiten komen de oplossing zijn.
Mocht het een blijvende rare regel zijn zou ik heel rap naar een andere pensionplaats/manege zoeken.
Een leuke brief touwens om naar een tv programma te sturen :P

edit: even de data nagekeken en nee nog geen 1 april maar echt 1 januari

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:46

Ik snap ook niet dat de schoenen in de kantine uit moeten. :') Je weet toch dat een paardenbedrijf niet altijd spik en span kan zijn.... Pas je vloer daar dan ook op aan.

Ja, of het waar is of niet weet ik niet. Maar als het niet waar is snap ik niet waarom de manege zo'n nieuwsbrief uitdoet. Wat is dan de grap??

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:54

wat een rare regels zeg :P wij deden het wel op ponykamp toen er gigantisch veel blubber lag de laarzen uit in de kantine en bijvoorbeeld crocs of slippers aan die de kinderen bij hadden om bijvoorbeeld snachts naar de wc te gaan om zo de kantine toch nog een beetje schoon te houden. Maar dan nog konden wij iedere dag schoonmaken en dweilen hoor ;)

xQuint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:37

Huh, ik heb ook nog nooit van die regel gehoort..
Beetje raar voor een manege. x]
Op een manege hoort het een beetje zanderig te zijn in de stalgangen en in de kantine, dat is toch normaal? x')

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:47

Wat raar zeg! Een stallen gang, daar moeten dan toch ook gewoon paarden overheen? of gaan die er via een andere deur uit ofzo? Lijkt me wel een beetje raar als je er niet met schoenen of laarzen overheen zou mogen maar een paard er wel overheen loopt..
Ik vind het wel wat vreemd dat je je schoenen/laarzen in de kantine uit moet doen. Ik zit dan niet bij een manege en heb altijd clublessen bij een pensionstalling in de binnenbak, daar hebben we dat niet. Maar ik zou er echt niet aan moeten denken mn schoenen eerst uit te moeten doen voordat ik de kantine binnen ga. Kan me best voorstellen dat mensen daar moeite mee hebben.
Je kan dat niet van iedereen verwachten vind ik eigenlijk en zoals hierboven al genoemd is, pas je vloer daar dan op aan. Je kunt van tevoren nagaan dat het vies word. Het is leuk als het mooi is maar het moet ook functioneel blijven.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 02:02

ik vind het idioot...in kantine is al extreem lastig...zou zelf niet niet meer in kantine komen omdat ik geen zin heb 2 paar schoenen mee te nemen en zonder te koud is... Vooral in winter. Echter vind ik kantine wel nog een regel die oke is.. bedoel tis een plek waar gegeten en gedronken word, vaak ook door gasten die niet paardrijden (bv ouders) dat ze dit netjes willen houden oke. Gelukkig had mijn eerste manege een super kantine (echt mooi) en mochten schoenen gewoon aangehouden worden. gelukkig maar want als kind liep ik 100x in en uit om ff met mn ma te praten of wat te drinken en weer terug naar de paarden te gaan.

In de stalgangen vind ik echter te gek voor woorden, denk dat de ijzers onder paarden meer schade aanrichten dan onze rubbere zolen :S moeten paarden dan ook hoefschoenen met dikke wolle sokke aan?

iig kantine dus alé vooruit, stalgang rondom belachelijk

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 02:24

TS zou natuurlijk ook gewoon een schoenhoes aan kunnen schaffen

Afbeelding

Neemt niet weg dat het gewoon een belachelijke regeling is naar mijn mening :=