Konstantine schreef:Oefff... Het gaat hier heerlijk hard tegen hard zeg, met veel oost-Indisch-analfabeten geloof ik, die alleen lezen wat ze willen lezen...
Ik denk dat de eerste post van abeltje wel één van de beste posts in dit topic is... Helder geformuleerd en netjes.
Ik wil graag ook even benadrukken dat zeggen dat een koudbloed het wél kan hebben erg kortzichtig is, want zoals al eerder gezegd in dit topic: die hebben het al zwaar genoeg met hun eigen enorme gewicht... En ze kunnen wel meer trekken, maar juist niet meer dragen, daar is hun lichaamsbouw namelijk lang niet zo geschikt voor.
Als je dan per sé als mens met een maatje meer wilt kunnen rijden, zoek dan een kruising KWPN-Tinker of KWPN-Koudbloed of zo iets... Neem vooral niet een grotere KWPN of zo, zoals hier ook ergens aangeraden wordt, want die zijn juist vaak erg slungelig... Die kunnen vaak moeilijk hun evenwicht houden met een storende factor als een zware ruiter erop.
Ook wat 2005 zegt is heel belangrijk: het paard moet goed getraind zijn, netjes in de spieren zitten en zelf geen overgewicht hebben. Manegepaarden zijn vaak toch al niet zo geweldig getraind en onderhouden, dus ik denk dat een stevig type verzorgpaard zoeken slimmer is.
voor mensen met een maatje meer is er De Dorus
Al moet je dan wel een type zoeken dat nog wel kan zien