Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

CM_ schreef:Judith, dan praat je ook niet over een doorsnee manege.
Een gemiddelde manege (qua omvang) heeft zijn paarden gemiddeld 1,5 tot 2 uur per dag lopen, dit zijn gemiddelde cijfers , landelijk.
Alleen als ze dat lopen is de manege rendabel.
Dit is uitgerekend door de fnrs mbt kostprijs van een paard, en wat ie dus moet lopen om winst te krijgen.
Er zijn meer mensen die het hebben over paarden met maar 3 vaste ruiters.
Dit zijn dus klaarblijkelijk, hele kleine manege's . En daar is het verhaal van eigen spullen denk ik net wat anders?
Mandieetjee schreef:PrimaDonna_ schreef:Op mijn manege mag je zelfs met eigen hoofdstel en zadel rijden
Ik rijd zelf met eigen dekje en hoofdstel.
Ook met zadel?
en wie controleert dat dat Zadel wat jij hebt past op die pony waar jij op rijdt?

) Bij mij op de manege mocht het het 1ste jaar maar toen had de manege zelf hele leuke dekjes, het jaar daarna niet meer, tegenwoordig hebben we gewoon blauwe dekjes en die staan ook heel leuk, met wedstrijd mag je wel je eigen witte dekje
Maar een hoofdstel voor een manegepony? sorry dat vind ik wel heeeel ver gaaan ,,, ik lease een paardje , samen met iemand anders allebei 3 dagen per week , en ik heb daarvoor zelf een hoofdstel gekocht maar ben niet van plan op korte termijn ermee te stoppen anders had ik er niet een gekocht