Wie is er op ponykamp bij het fjordenpaard geweest??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NinTaJeer

Re: Wie is er op ponykamp bij het fjordenpaard geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 01:09

Ik was het juist met je eens dat ze het daar niet zo slecht hebben :P
Muis ja! Was een leuk beestje!
Ik ga ook mn nest in haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 03:38

Moderatoropmerking:
Ik wil even aangeven dat het tijdens een dergelijke discussie over een (manege)bedrijf wel de bedoeling is dat je enkel ervaringen uit de eerste hand deelt, en deze moeten altijd onderbouwd zijn. Is het dat niet, dan kunnen negatieve uitspraken als smaad of laster worden gezien (meer hierover kun je hier lezen). Deze opmerking is vooral bedoeld als aanwijzing, neem het iig ter harte.

Ook vind ik dat het er af en toe iets te persoonlijk aan toe gaat; je mag het best niet met elkaar eens zijn, maar probeer elkaars argumenten dan te weerleggen in plaats van dat je op de man speelt, dat is niet netjes. Willen jullie hier rekening mee houden? Alvast bedankt!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:55

Ook ik ben het met Laura eens.
Heb zelf ook ritten gemaakt bij het Fjordenpaard, zat op een heel lief IJslandertje. En we hebben best een leuk ritje gemaakt, maar inderdaad, de paarden zijn vrij ongevoelig, en willen het liefst weer rechtsomkeert maken. Nu ben ik (met rijervaring vanaf mijn 9e) ervaren genoeg om hem dan weer door te laten lopen.
Maar het gaat puur om het punt dat het echt heel onverantwoord is om paarden zo maar mee te geven aan onbekenden. Dat zou ik nóoit doen!
Nu rijden ik en mijn vriendin netjes, af en toe een stukje gegallopeerd, maar verder gewoon een fijn ritje van gemaakt. Maar ik durf te wedden dat er genoeg meisjes zijn die hele stukken galloperen zonder ook eens aan de paarden te denken, die in hun mond rukken, mensen die geen enkele rijervaring hebben maar toch er zomaar mee weg mogen 'hobbelen'.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:55

Er word overigens wel bedacht welke paarden ze meegeven hoor met de verhuur. Wij zijn er is rond een drukke tijd geweest! en omdat we daar op dat moment 4 jaar al kwamen kregen wij " lastige" paardjes mee! maar hier kozen wij zelf voor!

En ze hebben wij het fjordenpaard wel buitenritten met leiding maar dan is het voornamelijk dat je met een grote groep komt! dan gaat er vaak genoeg een leiding mee.

En het leuke aan het fjordenpaard is dat het nog 1 van de weinige plekjes is waar je lekker op jezelf zonder begeleiding mag rondrijden! hoe jij dat wilt. Er word duidelijk uitgelegd hoe of wat!

heb trouwens al die jaren dat ik daar kom en ook vaak genoeg paardjes heb gehuurd nooit last gehad van omkerende paarden! ze weten dondersgoed alle paadjes! om weer richting huis te gaan! (wees bij zo kom je altijd thuis;) haha)
het enigste wat je kan gebeuren is dat jij geen idee hebt van de zandvlakte en je paard in volle galop daarover heen vliegt! (gewenning)

Maar wat betreft de kampen zeg ik nog steeds een dikke JA! super leuk kamp! gezellig leuke paardjes en kortom super leuke week!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:14

het ging hier om het kamp, niet om de verhuur of dat de paarden omdraaien (wat ik nog nooit heb gemerkt behalve bij kinky) dus waar je dat vandaan haalt :? ..

achja het is een hardstikke leuk kamp dus ik vind dit een beetje gezeik!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:15

Ik ben daar een jaar of 7-8 geleden op ponykamp geweest. Vond Winnetou toen erg leuk (is die er nog steeds? een bonte ruin is dat).
Maar ik vond wel dat er buiten het rijden om niet zo heel veel georganiseerd werd.
Moet je nog steeds slapen boven de eetzaal met die stijle brandtrap? Daar ben ik namelijk vanaf gevallen toen dat weet ik nog heel goed ;)
Vond het eten daar wel lekker voor zover ik me nog kan herinneren.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:10

klopt na het rijden spelletjes rono dorp voltige enz.. heb je veel "vrije" tijd!! waar tussendoor nog wel wat spellen worden gedaan waar je aan mee kan doen levend stratego enz..!!

en winnetou is er niet meer!!
En de stijle brandtrap HELAAS nog steeds haha !

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:20

ik vind het er geweldig.. Zo jammer dat ik er pas vorig jaar achter kwam. Gelukkig hebben ze ook nog kamp voor de bejaarden onder ons, het western kamp... Daar ben ik naar toe geweest.. Zo gaaf!

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:25

Haha ja die steile brandtrap loop ik ook altijd voorzichtig :P
Ik vond het juist altijd heel fijn dat je wat vrije tijd hebt daar.
Op andere kampen waar ik ben geweest moest je telkens met van alles meedoen en mocht je buiten het rijden om helemaal niet in de stal komen waar alle pony's en paarden op stands stonden. Hier kan je tussendoor het weiland ingaan om foto's te maken! Ook de veulentjes elk jaar weer zijn natuurlijk hartstikke leuk!

Met dat onervaren mensen gewoon je paarden meegeven ben ik het wel een beetje eens! Dat zou ik zelf ook niet doen. Maarja.. dat is nou eenmaal het fjordenpaard en voor alsnog hebben die beestjes een prima leven!

Dus dat wat er in het eerste berichtje stond, namelijk dat de paarden slecht verzorgd worden is absolute onzin!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:29

Gaat het hier om de fjorden hengstegard.

Zo ja GAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFFFFF

Ik ben daar 2x geweest toen ik een jaar of 13-15 was vond het super tof kreeg nog een scharrel met de zoon van joke..

Veel lol gehad, overigens zijn veel paarden niet van hun maar worden uitgeleend door de mensen daar uit de buurt.
paarden hebben het er super goed met volop weidegang en liefde

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:32

Nee het gaat niet nog om de fjorden hengstegard.. Maar om Ruitercentrum het Fjordenpaard in Een!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:32

:o dan kan ik er niet over mee praten

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:33

haha ;)

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:50

Ik heb er ook een keer een rit gemaakt. Ik was wel tevreden. We hadden 3 ijslanders ( of kruisingen) en 2 fjorden. Leuke dieren. We hadden allemaal rijervaring, dus kregen we wel vlotte paardjes mee. Het tuig is natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste, maar dat hoef je voor zoiets ook niet te verwachten. De zadels waar wij op reden, leken goed te liggen. Het was echt leuk, lekker zelf door het bos. :)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:40

collendoorn schreef:
en winnetou is er niet meer!!
En de stijle brandtrap HELAAS nog steeds haha !

Is die verkocht of leeft die niet meer? Hij ging altijd echt heel hard als we in galop mochten :)
Haha ja die brandtrap vergeet ik denk ik nooit meer... ;)

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:42

Volgens mij is hij verkocht!

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:22

Ik ben er vorig jaar op kamp geweest!
Echt super leuk! Echt waar, was paar jaar geleden ook op kamp geweest maar dit was veeel relaxer.... Wilde je even niet mee doen aan een activiteit, dan niet...
Vond t aan t begin zwaar irritant dat we telefoons in moesten leveren, maar ook wel weer logisch! En later werd dat wel prettig!
De buitenritten zijn heeerlijk (als je mooi weer hebt, wij hadden niet echt mooi weer, veel regen)!
En lekker zwemmen in Leek of ronostrand... en shoppen in Roden! Heerlijk! :D

Ik vind het echt een super kamp.... En wat betreft de zadels, ik reed op een paard, en op een dag lag men zadel niet meer goed, had k m helemaal schoongemaakt die dag ervoor :P bleek dat ie gebroken was (boom ofzo?). Ik heb niet 1 dag met een kapot zadel gereden en hij kreeg direct een nieuw zadel, werd uitgebreid gepast enzo... Zodat het echt wel goed lag...

Verder valt t qua chaotisch tijdens de buitenritten heel erg mee! Vond t alleen wat minder dat je de dagtocht echt met de hele groep ging doen, je hoorde achter niet echt wat er voor gebeurde en andersom.... Ook wouden er van achter nog mensen met Henk met die "moeilijke" tocht mee maar die waren te laat omdat ze t voor niet hoorde ofzo... Dat was wel jammer maar verder is t een:

SUPER KAMP!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zou er zo weer heen gaan, als ik niet op vakantie met klasgenoot ging! ;)

En die brandtrap... VRESELIJK :P Moet je dan met een dikke tas omhoog haha, dat vond k niet zo fijn! :P
Verder vond ik t wel heerlijk dat je af en toe es lekker in t gras kon liggen ofzo en gewoon hele tijd lekker t land in kon, foto's maken....
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 20-03-09 02:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik a.u.b. de editknop

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:04

hee.
ik heb daar afgelopen herfst een keertje mogen mee rijden bij zo'n ponykamp rit en dat was heel leuk het ponykamp zelf is ook heel leuk alleeeen de pony/paard uit de wei halen vergt een beetje energie :P
maarja.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 18:49

Heeft iemand er ook foto's van?? (en ja, ik heb de foto's op BEIDE sites al gezien :o)
En . welk paardje raden jullie aan om op te gaan rijden?
Ik heb ervaring en ik hou van eigenwijs maar wel stuurbaar..
En liever geen fjord maar een ijslander of paint ofzoo :o

BEDANKT ALVAST!!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:06

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 19:44

Okee, maar die site had ik al gezien :o Ik wil eigenlijk meer foto's van het ponykamp zelf.. dus ook van de slaapzalen en zoo en binnen in het gebouw enz..

Maar. als jullie nog andere foto's hebben van de paarden enz zijn natuurlijk ook welkom hoor :D!!

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:07

Heb je al op fjordenpaard.com gekeken?
Dat is de echte site van het FDP.
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 21-03-09 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caps verwijderd.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 12:22

Ja die heb ik ook al gezien :o

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:23

op mijn site heb ik als het goed is foto's van de slaapzalen! toiletten terrein vanaf boven gezien enz..!! doen alle foto's het nog?

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:18

Nou ik kom ook al een hele tijd bij het Fjordenpaard, en ik vind het er nog steeds GEWELDIG! De paarden daar zijn echt blij :+ lekker in de zomer 9 weekjes door de bossen crossen, in mei een weekje en in de herfst en verder gewoon lekker met soortgenoten op het land, super toch? :D (vind ik iig) en over die zadels, daar word echt wel goed op gelet! ze zijn echt wel zuinig op de paarden hoor! en daarbij ze lopen er 9 weken mee en hebben daarna heerlijk lang vakantie! 8-)