ik ben ook door naar de regiofinale, Arnhem, stal monsour;) catogorie 3
KhivkJe
Geplaatst: 22-05-09 23:01
Zo de spanning is er bij mij ook af, terwijl morgen pas de selecties zijn. In cat 3 doen er maar 3 mee.. wat n geluk dat ik tot één van die 3 behoor. Vandaag voor de 1e x met bijzet gereden en t ging super! Hij panikeert nogal snel met die dingen. Daarom maar even na t inrijden de bijzet er pas bijgehaald en toen even gelongeerd. Dat ging vrij goed en met t rijden had ie 2-3x zo'n paniekactie. Maar dat ging vrij snel over als ik m even afleidde met n tempowissel ofzo. Zie jullie in de regiofinale op manege Katsbek!
Zo, ik heb vandaag ook gereden. Niet tevreden, bak was glad, waardoor m'n paard telkens weggleed en ik hem telkens helemaal kwijt was. Weet verder nog geen punten of wat, moest eerder naar huis.
Wij hebben net de selecties achter de rug. Ik wist al dat ik door was (maar twee ruiters in de rubriek) maar ik had ook nog eens erg nette punten. 100,5 punten. Er was maar 1 meisje die netzoveel punten had, een ruiter had een punt meer en de rest zat er allemaal onder. Erg tevreden dus! Op naar Tilburg!
Vorig jaar had ik 88 punten en nu had ik er 105. Dus ben wel ver vooruit gegaan.
Toch gefeliciteerd Annetje!
XElfjeX
Geplaatst: 24-05-09 20:36
Net proefje gereden, ben helaas niet door maar wel zeer tevreden aangezien ik pas weer een half jaar les heb na 4 jaar gestopt te zijn geweest =) volgende keer beter !
Nou, net mijn punten enzo terug gekregen van zaterdag. Ben eerste geworden! Haha, echt niet verwacht omdat ik sowieso niet stond te springen om mee te doen. Ik had 101 punten, maar ik weet eigenlijk niet wat normaal is. kan iemand me dat vertellen? Ik ben iig heel blij dat ik toch heb meegedaan, zie jullie de 14e op Katsbek!
Simoon__
Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 20:19
Ik heb er echt zin in Maar het zal wel moeilijker zijn dan vorig jaar om de finale te komen!
@ KhivkJe dat verschilt heel erg per jury natuurlijk! Onze jury legde uit dat hij het gemiddelde van een 6 aanhoudt. Dat is natuurlijk heel erg laag! Doe je een klein puntje nét niet goed, dan heb je al een onvoldoende. 8en zijn er bij ons niet gegeven. Het hoogste punt was een 7,5. Punten als 120 zijn er bij ons dus ook niet gevallen. De hoogste drie waren 101,5 en twee keer 100,5 daarna was 98 pas de volgende en was er iemand die 78 punten had. Het ligt dus echt aan de maatstaf (qua punt) die de jury aanhoudt.
Onze regiofinale is in Ravenswaaij. Zelf ben ik niet door. Voor mij geen ramp, ik vond het al heel wat dat ik na nog geen 3 jaar rijden al mee mocht doen. Toch nog 105 punten.
Onze regiofinale is in Ravenswaaij. Zelf ben ik niet door. Voor mij geen ramp, ik vond het al heel wat dat ik na nog geen 3 jaar rijden al mee mocht doen. Toch nog 105 punten.
Ik ga ook naar Ravenswaaij, je hebt meer punten dan ik!
Ik heb zondag de regiofinale in Schoorl! Hoop dat ik op een beetje leuke pony kom Nog meer mensen die daar heen gaan pb dan ff
Dream_
Geplaatst: 06-06-09 13:49
Okee ik heb even wat vraagjes, dit is de eerste x dat ik meedoe aan de zitcompetitie dus ik weet er niet zo veel van af en op de manege is er ook niet zo veel over verteld.
Op de startlijst staat dat je je kan aanmelden vanaf kwart over 9 en er is een welkom om half 10, maar ik moet als 1 van de laatsten rijden. Moet ik dan al zo vroeg op die manege zijn ?
Worden de paarden van die manege al van te voren ingevlochten etc. ? Het lijkt mij zelf wel zo, maar ik kan nooit zeker genoeg zijn.
En wat is ongeveer de gemiddelde score die je zou moeten behalen ?
Hee Dream, ik zit met hetzelfde probleem ook voor mij is dit de eerste keer dat ik meedoe. ik hoef gelukkig niet zolang te wachten, maar moet al om 11 uur (in Schoorl). om 8 uur verzamelen op mijn eigen manege, en ook daar weet ik eigenlijk nieteens hoe het verder loopt