Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xMRGANx schreef:Ben het eens met TS, niet iedereen heeft het geluk om een eigen paard te hebben en als je dan persee wil leren rijden, is de enige oplossing een verzorgpaard ( wat soms nogal moeilijk te vinden is) of naar een manege gaan.
En idd, er zijn véel manegeruiters die niet kunnen rijden, maar ligt dat dan aan de ruiter of aan de manege?
Ik snap wat de TS bedoelt. Ik denk dat dat idd wel gebeurt, maar dat snap ik niet, want het is gewoon niet waar dat manege ruiters niet kunnen rijden

pandabeertje schreef:De meeste manege paarden stap je op en rij je mee weg, wat bij veel prive paarden toch niet het geval is.

Shadow0 schreef:pandabeertje schreef:De meeste manege paarden stap je op en rij je mee weg, wat bij veel prive paarden toch niet het geval is.
Behalve natuurlijk de paarden die dat niet doen, maar dan ligt het aan de slome, afgestompte manegepaarden![]()
(Nee, serieus. Allereerst vind ik 'opstappen en wegrijden' best een goed teken, en het lijkt me helemaal niet iets om trots op te zijn als dat bij veel eigen paarden niet kan. Daarnaast komt er veelvuldig commentaar op manegepaarden die niet goed zouden kunnen lopen, maar dan wordt de schuld heel makkelijk bij de manege/het paard gezocht, terwijl dat meestal net zo goed bij de ruiter ligt. Waarom worden manegeruiters die een privepaard niet goed kunnen laten lopen over het algemeen als slechte ruiters gezien, terwijl priveruiters die een manegepaard niet goed kunnen laten lopen als goede ruiters op een slecht paard beschouwd worden?)