Wie gaat er allemaal naar Les Chevaux in 2014?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celien_Alex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:26

KarmaWitch schreef:
Hier ook leiding, gezellig Celien zit ik wrs bij jou in de week als leiding hihi.
Ik neem wrs mijn lease paard mee als leiding paard als dat mag van eigenaresse.
Haflinger Abel :D
Ik weet mijn weken nu zeker: ik ga van 3 augustus tot 24 augustus :)

gezellig! dan zijn we er in ieder geval 1 week tegelijk als leiding :j

Ik zag dat je de opleiding tot paraveterinair doet :) ... ik studeer diergeneeskunde ;)

Celien_Alex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:30

sterreke98 schreef:
Weet je wat altijd zo vervelend is van vroeg boeken? Dat je zo lang moet gaan wachten haha. Ik heb over 2-3 weekjes al zomervakantie en pas kamp in de laatste week van mijn vakantie haha, dus nog ongeveer 3 maanden wachten ofzo haha.

haha, ja ik weet er alles van! Ik ging vroeger ook altijd op ponykamp bij LC en dan begon ik 3 maanden van te voren al met aftellen :o :P
En dan was het eindelijk zo ver en dan vloog de week voorbij.... dan kon de tijd niet langzaam genoeg gaan

Sterre98

Re: Wie gaat er allemaal naar Les Chevaux in 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 16:33

Ik ben ook begonnen met aftellen haha, ik moet nog 104 dagen haha. Heb je toevallig ook ervaring met de 15+ week? Daar ben ik wel benieuwd naar :D

Vroegah (toen ik 10 was :') ) had ik zelfs een kalender gemaakt haha, elke dag minder was een stempel of iets :'). Nu heb ik nog alleen een countdown app haha

Celien_Alex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:30

Ik ben zelf nooit echt naar de 'officiële' 15+ week geweest, want die is meestal in augustus, en ik ging bijna altijd in juli op kamp. Maar ik heb wel een jaar met een groepje vriendinnen een soort eigen 15+ kamp gehad. Toen hadden we gevraagd of we in juli ergens een aparte weekje kamp mochten organiseren en dan wel met een leiding van LC.
Maar ik weet verder wel hoe het ongeveer verloopt, dus wat zou je graag willen weten?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:37

Ik ben heel benieuwd wat het grootste verschil is tussen een normale week en de 15+ week, ik ken zelf eigenlijk alleen maar kampen waarbij heel veel jonkies zaten (10 jaar) en dit jaar leek het me wel gaaf om naar een kamp voor mijn leeftijd te gaan :D

MyLordxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:38

Zo het zo graag willen :j

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:40

MyLordxx schreef:

Wat?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:41

MyLordxx schreef:

Leuk! Welke week zat je aan te denken? En als je bij ons in de groeps w'app wil moet je Yanick(of mij maar ik ben niet de groepsbeheerder :+ )

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:42

Celien_Alex schreef:
Ik ben er in ieder geval 2 weken in juli (van 6 juli t/m 19 juli) en de laatste 2 weken van augustus.

leuk! Dan ben je bij mij leiding,
vorig jaar ook al :)

MyLordxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:45

sterreke98 schreef:
MyLordxx schreef:

Leuk! Welke week zat je aan te denken? En als je bij ons in de groeps w'app wil moet je Yanick(of mij maar ik ben niet de groepsbeheerder :+ )

Het zou me leuk lijken alleen het is ietsje te ver weg :S
Helaas Pindakaas ... :(

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:47

Jammer! Hoelang is t rijden?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:48

Jammer! Waar woon je dan? Misschien wel in de buurt van iemand anders :)

MyLordxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:50

sannerody schreef:
Jammer! Hoelang is t rijden?

wel goed 2 uurtjes :(
Maarja , misschien over een paar jaartjes ;)
En ik neem natuurlijk 't liefste ook m'n eigen Paardje mee alleen begint hij wat te oud te worden :( ( bijna 20 alweer ) /3

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:51

Ach 2 uurtjes :P Dat valt wel mee haha, ik rij denk ik anderhalf uur, maar er zijn mensen die 2.5 uur rijden haha

MyLordxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:56

sterreke98 schreef:
Ach 2 uurtjes :P Dat valt wel mee haha, ik rij denk ik anderhalf uur, maar er zijn mensen die 2.5 uur rijden haha

Achja , Misschien over een paar jaartjes (als ik 15 ben) dat het dan wel kan *D
En Ach , het is gelukkig niet het einde van de wereld ;)
Maar ik wil sws nog wel een keer een Leuk Ruiterkamp beleven :D
(op onze manege geven ze ze niet meer omdat we de vorige keren een heel klein beetje te druk waren met zn allen haha ;) )

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:57

Haha welk kamp spreekt je ng meer aan dan? Ik ben naar 4 verschillende kampen gegaan :)
Manege Hollak is ook erg leuk!

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:59

Ik moet meer dan 2,5 uur rijden haha

MyLordxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:05

sterreke98 schreef:
Haha welk kamp spreekt je ng meer aan dan? Ik ben naar 4 verschillende kampen gegaan :)
Manege Hollak is ook erg leuk!

Gaaf zal ik eens opzoeken ,
Ik zat nog wel te denken aan iets bij Manege het fjordenpaard Ofzw
Maar dat is ook nog wel even rijden .
Nouja , nog maar even goed verder blijven zoeken .
(ik zou ook nog samen met een vriendin naar een ruiterkamp gaan vlakbij Leeuwarden alleen dat ging niet meer door omdat zij niet meer wou) Terwijl dat voor mij net iets minder dan een uurtje rijden is (en dat kan Lord (mijn paard) opzich nog wel hebben)
Hij is nog niet heel oud Lord , maar hij heeft zo zijn gebreken ;)

Maar ik blijf nog even verder zoeken , maar deze staat zeker op het lijstje!
Heel erg bedankt !

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:08

Fjordenpaard leek mij persoonlijk altijd te druk, Manege Hollak in overijssel of drenthe haha. Of je moet naar mijn manege komen :P Holzik Stables, super leuke mensen en paarden :D

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:15

fjordenpaard valt mee vind ik er lopen 50 kinder maar heb je totaal geen last van als je er rond loopt
is wel erg leuk daar info pb mag altijd

MyLordxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:17

sterreke98 schreef:
Fjordenpaard leek mij persoonlijk altijd te druk, Manege Hollak in overijssel of drenthe haha. Of je moet naar mijn manege komen :P Holzik Stables, super leuke mensen en paarden :D

Haha , Ja dat zou ook nog kunnen inderdaad ;)
Maar ik heb wel gehoord dat ze kampen bij het Fjordenpaard wel echt heel erg leuk zijn.
En het liefste wil ik wel met m'n eigen paardje kunnen (aangezien ik liever niet op pony's zit die ik nog niet zo lang ken )
En dat kan daar wel (waarschijnlijk ook wel bij een heleboel andere ruiterkampen ).
Maar aangezien hij ook al weer best oud wordt (zoals ik vertelde) wil ik niet een kamp wat dag en nacht rijden/trainen/met het paard bezig is (klinkt gek aangezien het een PONYkamp is haha ;) )
Maarja , Ieder z'n eigen ding .
Het liefste ga ik natuurlijk naar zo veel mogelijk ruiterkampen toe , maarja mn ouders willen niet heel veel kilometers afleggen met een trailer achterop .
Ik zoek nog even verder maar ik wil sws ergens wel weer op een avontuurlijk ruiterkamp :D
Enne ik zal de maneges die jij hebt opgenoemd ook even opslaan ;)

Celien_Alex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:30

sannerody schreef:
Celien_Alex schreef:
Ik ben er in ieder geval 2 weken in juli (van 6 juli t/m 19 juli) en de laatste 2 weken van augustus.

leuk! Dan ben je bij mij leiding,
vorig jaar ook al :)

Oohh, wat leuk!
Welke week was je er vorig jaar en op welke pony reed je?
Misschien kan ik je nog herinneren (is soms best lastig als je 7 weken leiding bent geweest :o )

Celien_Alex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:37

sterreke98 schreef:
Ik ben heel benieuwd wat het grootste verschil is tussen een normale week en de 15+ week, ik ken zelf eigenlijk alleen maar kampen waarbij heel veel jonkies zaten (10 jaar) en dit jaar leek het me wel gaaf om naar een kamp voor mijn leeftijd te gaan :D

Het grootste verschil is dat je wat meer vrijheid hebt bij de 15+ week en dat je niet meer verplicht allemaal spelletjes hoeft te doen. Bij het gewone kamp kunnen de echte jongere kinderen zichzelf vaak wat minder goed vermaken, dus dan worden er ook wel vaak spelletjes georganiseerd 's avonds of tussendoor.
En verder is het programma qua rijden en activiteiten altijd wel vrij strak gepland, terwijl we bij 15+ vaak een btje meer kijken hoe het uitkomt. Het is wat meer afhankelijk van waar jullie zin in hebben en wat jullie het leukst vinden om te doen. Zo doen ze bijvoorbeeld met 15+ ook nog wel eens een carrouselles ofzo, of nog een keer extra springen of net wat andere buitenritten. Het niveau qua rijden ligt dan natuurlijk meestal wat hoger. En als jullie het leuk vinden, kunnen jullie bijvoorbeeld ook helpen met de stallen uitmesten/paarden buitenzetten 's ochtends of tussendoor helpen met voeren. Maargoed niet iedereen vindt dat leuk tijdens zijn weekje vakantie :P

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:41

Oeh dat klinkt niet verkeerd :D, een goede keus dus :P. Doe je ook voltige? Dat vind ik zoo leuk haha.vroeger ook nog een tijdje gedaan, nu hoop ik dat ik er nog zo lenig op kom haha

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:26

Celien_Alex schreef:
Oohh, wat leuk!
Welke week was je er vorig jaar en op welke pony reed je?
Misschien kan ik je nog herinneren (is soms best lastig als je 7 weken leiding bent geweest :o )

Ik zou niet meer weten welke week het was, maar ik reed op dorado en ik sliep met yara en pien bij jou en tes op een kamer in dat huisje