Anya schreef:Véél selectiever zijn in de manege waar ze les krijgen.
Veel meer kijken naar
- hoe lang krijg je zitles
- is privé les mogelijk
- of met maximaal 4 paarden in een les
- zijn de paarden goed gereden, of worden ze goed bijgereden om aan de hulpen te staan
- het is toch te gek dat er mensen op mijn paard gaan zitten, ik de galopshulp uitleg en ruiters dan pas voor het eerst voelen hoe het is om van stilstand naar galop weg te gaan op een kleine beenhulp. Dat gevoel moet je vanaf het begin hebben meegemaakt. En dat kan alleen op een goed gereden paard (waarmee ik niet wil zeggen een hele goede ruiter te zijn. Ik ben een redelijke ruiter die er hard voor moet werken). - desnoods iets meer willen betalen voor echte lessen i.p.v. groepshobbelen, want het moet voor de manege ook uitkunnen
- daar gewoon eens over praten met een manege-eigenaar
Bij ons rijden ze met 10 tot 13 mensen in 1 les (is wel te veel) maar ze leren ook wel om vanuit halthouden aan te springen in galop, dat is echt niet iets wat alleen 'eigenpaarden' kunnen.
aangezien de foto's in de begin post weg zijn...;
.

Wat me wel irriteert is die lange vlecht in z'n staart. Je ziet dat het paard het niet fijn vindt, elke keer als ie met z'n staart swiept krijgt ie een tik op z'n bil. Daar zouden ze dan wel even op moeten letten en uitleggen dat dat niet kan, is namelijk niet fijn voor de pony