Foulplay_ schreef:_Bitje_ schreef:is dat zo?
Volgens mij wel (ik wil niet té algemeen spreken want dan krijg ik waarschijnlijk heel Belgisch bokt over mij heen), maar met iedereen waarmee ik omga in de paardenwereld zijn we het erover eens dat Nederland veel beter is op het vlak van paarden. Wij vinden dat de maneges in Nederland er over het algemeen altijd veel verzorgder en georganiseerder lijken dan bij ons (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maarja). Als ik hier zo lees over hoe het er bij jullie aan toe gaat wordt dit nog maar eens bevestigd
.
Ik kom in Nederland wonen en begin daar wedstrijd te rijden, lekker correct en schematisch
Bekijk eerst eens even Alle maneges in Nederland en in België en dan zal je zien dat het ongeveer hetzelfde is.
Zowel minder goede in België als in Nederland.
Bij ons in de manege heb je een boek.Daarop staan alle lessen en uren + lesgevers.
Ieder manegepaard word iedere maand door een DA gecheckt.Als er iets met een manegepaard is,word deze aan de hand van het probleem op de rustweide en in een rustbox gezet.
Ze staan van zondagavond tot dinsdagavond in de weide.
Ieder paard mag 3 uur lopen op een dag.Als een paard voor een longeles na de gewoone les gebruikt word,mag die nog maar 2 uur in een gewoone les lopen.
Ze paarden hebben ruime stallen en nu zijn ze nog het laatste deel van de stallen aan het verbouwen.
Op wedstrijden mogen manegepaarden maximum 3 keer lopen.
Waarom zouden wedstrijden in België niet correct en schematisch zijn?

), maar met iedereen waarmee ik omga in de paardenwereld zijn we het erover eens dat Nederland veel beter is op het vlak van paarden. Wij vinden dat de maneges in Nederland er
.

gadverdamme, je moet echt wat aan je houding gaan doen hoor.

Dus je kan wel gaan veroordelen zo snel je een hulpteugel ziet maar IMO is dat niet fair zolang je niet met de ruiter spreekt en niet vraagt waarom.