Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:52

tuurlijk dat is ook zo. laat ik dan zo zeggen: netjes volgens de reglementen

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:45

Regelementen zijn ook niet altijd even duidelijk.
Een effen sweater bijvoorbeeld is netter in het zwart dan fel roze ofzo. Bovendien worden regelementen vaak genoeg nog aangepast en dat is niet voor niks.

Binnenkort hoef je bij de knhs bijvoorbeeld niet meer met een plastron te starten.

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hard moeten sparen zodat hun kind op paardrijden kan. Dan is het voor die mensen erg duur om voor hun kind een teneu aan te schaffen.
Dus inderdaad yvonne ik vind het ook vreemd als je door de manege verplicht wordt in teneu te starten.

Gelukkig kan je op de manege waar jij rijdt voor weinig geld een manege trui kopen die ook nog erg lekker zit.
Dit lijkt me voor alle manege's een erg goede oplossing.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 07:25

Snoevie schreef:
maar dat ik het begrijp als een jury misschien een puntje extra geeft voor een compleet tenue

maar ik vind het dus wel apart als iemand verplicht word een tenue aan te schaffen.
.

De FNRS verplicht niemand een compleet tenu aan te schaffen. Krijg je ook geen punt meer voor (bij mij iig). Een incompleet tenu (ontbreken van handschoenen, plastron, witte rijbroek, knopen aan je jasje enz) levert wel een onvoldoende op.
Reglementen zijn toch vrij duidelijk op dit punt, hoeft geen discussie over te ontstaan.

Als het door de manege verplicht wordt gesteld kun je wijzen op het algemeen reglement.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:14

ik begin toch helemaal geen discussie?ik geef(het schijnt dat ik het erg moeilijk neerzet)alleen maar aan dat ik het kan BEGRIJPEN als een jury er misschien meer punten voor geeft,aangezien ik dit ook al eens mee heb gemaakt.

maar niet dat het verplicht is,want dat heb ik nergens gezet....

tjongejonge,het ging mij er alleen maar om dat ik het dus raar vind als een manege dat verplicht stelt,terwijl de FNRS dus inderdaad duidelijke richtlijnen heeft.

maar ik begrijp van Ilja dat de manege dus ook nog eigen regels mag toevoegen?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:52

Waarom zou dat raar zijn? De manege mag eigen regels toevoegen. Net zoals je op de manege waar jij rijdt van de 4 wedstrijden op 3 verschillende paarden zou moeten starten (eigen paarden uitgezonderd). Dat is ook een voorbeeld van zo'n toegevoegde regel die niet in de reglementen staat. Er zijn genoeg bedrijven waar je 4 pp's moet halen voordat je naar de volgende proef gaat, ook in de F1 en F2. Da's ook anders dan het reglement. Het reglement is een minimum. De manegehouders kunnen en mogen e.e.a. aanpassen naar eigen inzicht als zij dat nodig vinden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:17

nouja omdat je mensen dan dus verplicht een tenue aan te schaffen,dat vind ik persoonlijk raar. ik zeg alleen maar dat ik dat vind,dat mag toch?is alleen maar mijn mening.........

ohja: dat je vanaf de F8 of F9 3 promotiepunten moet halen,is dat geregeld vanuit de FNRS?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:03

Nou snoevie dankzij de ruif kun je binnenkort de jury curses starten. Dan kun je misschien bezwaar indienen bij de fnrs en aangeven wat je hier aan geeft,

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:17

ik heb even een vraagje.

Ik ben een tijdje geleden van manege gewisseld, en op mijn vorige manege hoefde je altijd maar 2 winstpunten te hebben om door te mogen.
Maar op de manege waar ik nu zit moet je er 5 hebben.

maar nu is dus mijn vraag, (ik rijd nu f9) ik heb tot nu toe alle proeven gereden met steeds 2 wp's. mag ik dat wel starten op mijn nieuwe manege in de f9?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:33

Ja, je kan dan gewoon doorgaan in de proef waar je gebleven bent. Je oude manege heeft alleen aan de FNRS hoeven doorgeven wanneer je een diplomaproef hebt gehaald (om een diploma aan te vragen). Jouw laatste diploma is dus die van de F8 geweest.

Ik denk dat je gewoon in de F9 zal beginnen, en vanaf nu volgens de regels van je nieuwe manege zal rijden.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:34

oke mooi zo :):) . was al bang dat ik weer bij f6 ofzo moest beginnen :')

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:44

F9 moet je er sowieso 3 hebben om door te mogen. Of mag de manege daar ook 2 van maken?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:54

nee f9 is indd gewoon 3. maar heb f8 nu net afgerond en wil op mijn nieuwe manege starten in de f9 ;) in mijn paspoort staat trouwens wel dat je f9 maar 2 keer hoeft te doen. maar bij de regels van de fnrs 3 keer :P :')

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:04

Ja dat had ik ook. Je kan je oude paspoort gewoon opsturen met een brief erbij dat je een nieuw paspoort wilt ontvangen omdat in je huidige niet genoeg stempels passen. Binnen een week had ik alweer een nieuw paspoort :) Oude krijg je ook gewoon terug..

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:31

en hoe zit het dan met de stempels? want alle stempels zijn dan weg neem ik aan? of zetten ze die der opnieuw in?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:00

Die moet je manege er weer opnieuw inzetten :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:26

dat is bij mij idd ook zo gebeurd,de manege waar ik nu rij heeft alle stempels die ik al had gehaald in het nieuwe paspoort gezet

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:36

jepsica schreef:
Nou snoevie dankzij de ruif kun je binnenkort de jury curses starten. Dan kun je misschien bezwaar indienen bij de fnrs en aangeven wat je hier aan geeft,

bezwaar indienen voor wat? De kleding?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:46

liberty schreef:
jepsica schreef:

bezwaar indienen voor wat? De kleding?

Dan kan ze aangeven wat ze hier schrijft. Dat ze het raar vind dat sommige manege's een teneu verplichten.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:52

Tja, dat is aan de manege-eigenaar, dat zal je niet kunnen veranderen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:56

oke bedankt voor de info :)
ik heb over 2 weken wedstrijd dus wacht nog heel even totdat die geweest is en dan stuur ik hem op :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:04

Snoevie schreef:
nouja omdat je mensen dan dus verplicht een tenue aan te schaffen,dat vind ik persoonlijk raar. ik zeg alleen maar dat ik dat vind,dat mag toch?is alleen maar mijn mening.........

ohja: dat je vanaf de F8 of F9 3 promotiepunten moet halen,is dat geregeld vanuit de FNRS?

Natuurlijk mag je dat vinden. Ik probeer je alleen ook de andere kant te laten zien.
Vanaf de F9 is regel van de FNRS. Het bedrijf waar jij rijd volgt enkel de lijnen van de FNRS met als toevoeging dat wanneer je op manegepaarden start, dat in 4 wedstrijden op 3 verschillende doet, indien mogelijk.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:11

Lol, schiet me net te binnen... ik kende zelfs een manege waar het in het verre verleden verplicht was in een bepaald merk rijbroek in een bepaalde kleur in de les te verschijnen :) Om maar aan te geven dat voor elk bedrijf de grens ergens anders ligt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:12

Serieus??? :oo

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:14

dat gaat wel heel ver :roll:

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:16

Serieus. Maar dat is al lang weer achterhaald hoor. Maar wel voorgekomen, hoewel we nu wel off topic gaan.