f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:53

Ik ook!

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:02

Vandaag de F6 op een paard dat moeilijk stilstaat

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:06

Burtzle schreef:
Ik heb zaterdag 2x F7 gereden, met 209 en 220 punten. De 209 punten kwam omdat de voorlezer verkeerd voorlas, en ik dus -2 kreeg.. Anders 211 en gehaald.

Sorry maar ik zeg het nog een keer, je moet zelf je proef kennen ook al heb je een voorlezer. Dus die -2 is geheel terecht en heb je aan jezelf te danken.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:32

Ik doe zaterdag F9 voor de eerste keer :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:07

Mijn eerste keer F9 ging niet goed vandaag, ik reed gewoon niet netjes en had dus 209 punten. Ik had gister een buitenrit gemaakt op een bolle pony dus had eigenlijk gewoon veel spierpijn in mijn liezen, dus ik had het idee dat ik er op zat als een zoutzak en een aantal figuren had ik slordig gereden :( volgende keer beter!

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:40

F6 gehaald 216 punten! Blij

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:43

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:47

Gefeliciteerd!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:50

Dankjewel! :)
Jij ook met je pp

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:58

__denise schreef:
Wees er maar blij mee! Nog prijs ook! Heb hem al 4x gereden, 4x geen pp...

Ben ik ook! :j
reed op een springpaardje dus niet alles ging vloeiend, had hem met inrijden keurig voor elkaar en in de ring was ik zelf te gestresst helaas. + best wel een strenge jury :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:30

Jammer jammer! Heb k ook vaak, tijdens t inrijden lopen ze prachtig, en dan ga je de bak in, jammer dan ineens is het "standje" super, weg...hahaha

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:44

Bij mij ging juist het warmrijden niet.. Toen dacht ik echt van.. ohnee dat gaat wat worden als het met warmrijden al niet zo lekker gaat. Eenmaal in de ring ging alles super ontspannen enzo, we hadden zelfs eerste prijs! Natuurlijk wel wat verbeterpuntjes maar ik was wel tevreden :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:01

Bij mij gaat het inrijden ook nooit. Op 1 of andere manier kan ik dan niet rijden zoals in de les. Al die pony's op de andere hand en dan vergeten ze van de hoefslag af te gaan etc. Nee, ben niet zo goed in vrijrijden :')

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:54

K ben wel goed daarin op zich xD alleen al die vreselijke ^}^{*} koters die de rijbaanregels niet kennen -,- en dan gaan stappen als k galoppeer ofzo echt aaargghj

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:16

Opzich weten ze die wel, alleen ze begrijpen nog niet dat je met een paard gewoon wat meer ruimte nodig hebt om fatsoenlijk te draaien. En aangezien we bijna 2x zo snel aan de andere kant zijn kom je ze overal tegen :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:31

CRos95 schreef:
__denise schreef:
Wees er maar blij mee! Nog prijs ook! Heb hem al 4x gereden, 4x geen pp...

Ben ik ook! :j
reed op een springpaardje dus niet alles ging vloeiend, had hem met inrijden keurig voor elkaar en in de ring was ik zelf te gestresst helaas. + best wel een strenge jury :)

Uh wat heeft het ermee te maken dat het een springpaardje is? :')

En een wat algemenere vraag: Hoe is bij jullie het inrijden dan? Bij ons is het een soort van ''les''. Maar hoe hoger de F proefjes hoe vrijer je bent het in inrijden.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:27

Bij ons is alles 'vrij'. De ringmeester moet ervoor zorgen dat alles goed gaat etc. Als je pony al een (paar) keer gelopen heeft mag je niet galopperen, puur omdat ze lopen op hun vrije dag en al warm zijn. Met de paarden maakt dat niet zo uit, maar pony's zijn heel ingebouwd wat dat betreft.
Instructie mag best wat tips geven, maar het is niet de bedoeling dat er (of door ouders) les gegeven wordt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:33

__denise schreef:
Bij ons is alles 'vrij'. De ringmeester moet ervoor zorgen dat alles goed gaat etc. Als je pony al een (paar) keer gelopen heeft mag je niet galopperen, puur omdat ze lopen op hun vrije dag en al warm zijn. Met de paarden maakt dat niet zo uit, maar pony's zijn heel ingebouwd wat dat betreft.
Instructie mag best wat tips geven, maar het is niet de bedoeling dat er (of door ouders) les gegeven wordt.

Leuk zeg, dat maakt het al heel wat 'officieler', net als bij KNHS. Goede regel dat ze dan niet meer mogen galoperen tijdens het inrijden :j

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:35

Op mijn huidige manege is het ook vrijrijden. Op mijn vorige manege was het wel een soort van lesgeven, maar wel met vrijheid. Ze zeiden af en toe dat je van hand moest veranderen of van gang moest wisselen en je kreeg af en toe een persoonlijke tip. :) Ik moet toch wel zeggen dat ik dat fijner vond, omdat iedereen dan in dezelfde gang en op dezelfde hand reed. :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:38

becca_98 schreef:
Op mijn huidige manege is het ook vrijrijden. Op mijn vorige manege was het wel een soort van lesgeven, maar wel met vrijheid. Ze zeiden af en toe dat je van hand moest veranderen of van gang moest wisselen en je kreeg af en toe een persoonlijke tip. :) Ik moet toch wel zeggen dat ik dat fijner vond, omdat iedereen dan in dezelfde gang en op dezelfde hand reed. :j

Zo is het inderdaad bij ons ook. Een soort van vrije les dus. Niet iedereen kriskras door elkaar. Heel fijn ook, omdat manegeruiters vaak niet (veel) vrijrijden voor de rest en dus niet de vrijrijdregels goed kennen.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:44

Ik ben zelf ook manegeruiter, maar ik ken de regels. Er zijn er inderdaad genoeg mensen die ze niet kennen, dat vind ik dus ook vervelend. Daarom rijd ik morgen bij de volwassen (vanaf 14), daar vind ik het inrijden al een stuk fijner. :) Alles is veel meer relax en je hebt geen meisjes die alleen maar willen galopperen...
Laatst bijgewerkt door becca_98 op 28-06-13 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:46

Vind ik ook wel fijn zo. Iedereen heeft natuurlijk ook je 'eigen' instructie (klikt beter met andere etc). En het is gewoon erg lastig om het te realiseren, niet elke instructrice is er zo bij betrokken en je gaat daar ook niet voor de lol de hele dag staan. Je zult het uiteindelijk toch allemaal zelf moeten doen. In de lessen is dat al hele voorbereiding hoor, proeven worden vaak geoefend onder de les. :j Als de pony al een keer gelopen heeft mag je er ongeveer een kwartier van tevoren op, dus inrijdbak is altijd wel in 'beweging' zegmaar.

Dat op dezelfde hand rijden lijkt mij ook wel fijn. Dezelfde gang is moeilijk bij ons (ipv dat niet galopperen, met een F11 moet je toch wat langer draven etc).

Als ze bij ons te lang galopperen wordt er gewoon wat van gezegd, als je niet luistert mag je afstappen en je paard gaan afzadelen :))

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:50

Mijn instructrice doet niet aan proeven oefenen, omdat er meestal maar 1-3 meedoen en dat is voor de andere gewoon niet leuk. En daarnaast vindt ze dat je zelf gewoon goed moet rijden. ;)

Bij ons mag je altijd maar 15-20 minuten inrijden

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:58

Bij ons mag je er (tijdens oefenen van de les) achteraan rijden, maar je mag ook voor jezelf rijden, als je maar niet in de weg rijdt natuurlijk. Zijn vaak maar 10-15 minuten van de les en dat ongeveer 4/5x in het jaar, dus die komen ze wel door :')

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:10

Eerst kon je bij ons in de andere bak inrijden en hier reed je met zijn 5/6'en. Vgm werd er gezegd wanneer je mocht draven en galopperen. Ook reed iedereen op dezelfde hand. Maar de laatste keer dat ik wedstrijd reed je met zijn 2'en in de binnenbak, waar ook de proef gereden werd. (Niet door elkaar hoor, was wel gewoon afgezet.) Je reed dat wel op een stukje wat iets groter is dan een grote volte. Vind ik persoonlijk wel onhandig, dan heb je niet zoveel ruimte om figuren te rijden. Op dit stukje mag je dan wel zelf van hand veranderen als je wilt. Er worden bij ons gen extra instructies ofzo gegeven.. En de les voor de wedstrijd wordt er gevraagd of mensen de de proef willen oefenen en dan rijdt iedereen achter elkaar. De galop wordt dan niet gereden.

7 juli doe ik weer mee met de F4, hopelijk de laatste keer! ;)