Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:21

Echt. Is dat goed nieuws voor je?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:45

:j
Hebbben 3 april wedstrijd op de manege, maar heb op 1 april mijn auto-theorie, dus wil alleen meedoen als ik de theorie ook de 2e keer kan doen. :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:27

Joh, die theorie is met een beetje logisch nadenken ook wel te doen hoor. Je hoeft daar echt geen uren voor te blokken :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:17

@Bellatrix,, waar woon je? De manege waar ik rijd is die waar het CHIO elk jaar is de rotterdamsche manege dus.

Ik had ook nog een vraagje waar word er in de F8 het meest aandacht aan besteed, zoiets als op de letter rijden of de overgangen en hoe 'goed' moet dat dan zijn om gewoon netjes je punten te halen?

Myranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:22

Lees altijd mee en heb nu ook een keer een vraag:
Dat rijjasje, daar staat toch geen kleur bij? Mag het dan ook bijvoorbeeld bruin of blauw zijn?
Start nu nog FNRS (manegepaard) en ga binnenkort ook KNHS starten (vz-paard). Heb nu een zwart jasje maar ben toe aan een nieuwe (versleten, komen stiekjes uit :-)) en wil graag een bruin jasje omdat dat mooier bij t bruine tuig past ;-). Ben verder wel van plan mn witte rijbroek, handschoenen en plastron te blijven gebruiken. Dus mag een bruin jasje bij FNRS? KNHS is vrijgegeven dus daar mag het.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:23

Bij de KNHS proeven mag je tegenwoordig qua kleur kiezen wat je wilt idd. Maar in mijn FNRS map staat niets over een kleur jasje. Dus ik denk het wel. Maar zeker weten doe ik het niet. Misschien is het een goed idee om dat bij de terugkomdag es te vragen.... :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:56

Nee, over de kleur van het jasje staat niets in de reglementen. Wel dat bij een jasje een witte broek hoort.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:37

Volgens mij moet dat geen probleem zijn, voorheen heeft een meisje bij ons op de manege met een rood jasje gereden gehad. Nooit wat over gehoord van de jury's.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:52

Ik had ook nog een vraagje waar word er in de F8 het meest aandacht aan besteed, zoiets als op de letter rijden of de overgangen en hoe 'goed' moet dat dan zijn om gewoon netjes je punten te halen?
Moet je pony in de F8 al een beetje nageeflijk lopen want misschien ga ik op een pony die het netjes lopen echt verleerd heeft dus die loopt gewoon met zijn neus vooruit word je daar op afgerekend?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:49

In de F8 wordt geen nageeflijkheid gevraagd.

Myranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:15

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik dacht al zoiets, gezien dat er geen kleur staat vermeld in de reglementen. Ga dan denk ik voor een bruin jasje, mocht het ooit nog een probleem zijn dan gebruik ik mn oude zwarte jasje wel voor de manege.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:52

Het staat de manege wel vrij eigen regels toe te passen. Zo zijn er maneges waar er verplicht in manegetrui gestart wordt, of waar je bijv. vanaf de F6 verplicht in witte rijbroek moet starten. De reglementen zijn minimumregels als het ware.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:12

ik moest geloofk vanaf f6 of f7 in compleet tenue starten..

vroeg me trouwens af, als je met bodyprotector rijd, zo'n ding moet dan over t jasje? of mag je t jasje weglaten? ff een random vraag die in me opkwam, op t moment doe ik ff toch niet mee met wedstrijden, en heb ik nog geen bodyprotector (maat is uitverkocht :+), maar alsk weer ga starten en ik heb zo'n ding?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:13

dat vind ik wel vreemd,om je te verplichten een compleet tenue aan te schaffen.
als je er netjes uitziet moet dat ook een voldoende opleveren.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:24

Tja, het staat iedere manege vrij de regels aan te passen.

Bodyprotector over je jasje. Zeker als je zo'n hit-air ding hebt ishet slim die over je jasje te doen :) En anders zie je er uit als Arnold Schwarzenegger...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:26

ja natuurlijk,maar dat is toch een beetje oneerlijk voor de mensen die dat misschien niet kunnen betalen?

aan de andere kant; een 2de hands jasje is zo te vinden,maar toch....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:27

Wedstrijdjasjes kunnen inderdaad wel pittig aan de prijs zijn hoor!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:29

daarom,en om dat nou te verplichten.......als je er nou gewoon netjes uitziet verder........

ik snap een jury best die misschien een punt meer geeft voor een compleet tenue,maar iemand die er evengoed netjes uitziet zou iig ook een voldoende moeten krijgen.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:33

hit air, dat valt iets buiten budget helaas, 350 (zonder patronen) ga ik niet zomaar ff kunnen betalen ^^ denk dat t dan inderdaad bodybuilder wannabe op t paard gaat worden :D

heb jasjes voor een paar tientjes gezien, is alleen een beetje flauw voor de kids die er met een paar maanden weer uitgegroeit zijn :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:33

Wie zegt dat iemand die aan de reglementen voldoet, maar geen wedstrijdtenue draagt een onvoldoende krijgt?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:34

wie zegt dat dat niet zo is?
ik zeg alleen dat ik begrijp als een jury misschien een punt meer geeft voor een compleet tenue,maar dat iemand die er ook gewoon netjes uitziet,ook een voldoende moet krijgen.(bv een 8 tov een 7)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:40

Snoevie schreef:
maar iemand die er evengoed netjes uitziet zou iig ook een voldoende moeten krijgen.

Hier zeg je dat...
Iemand die aan de reglementen voldoet krijgt hoe dan ook een voldoende. Het is aan de jury om te beslissen of hij of zij een tenue hoger beoordeelt dan een andere outfit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:41

nee dat zeg/bedoel ik niet. ik zeg,nogmaals,dat ik begrijp dat iemand met een wedstrijdtenue misschien een puntje hoger heeft,maar dat iemand die er ook netjes uitziet ook een voldoende hoort te krijgen. ik bedoelde er dus niet mee dat iemand een onvoldoende heeft gekregen.
maar dat ik het begrijp als een jury misschien een puntje extra geeft voor een compleet tenue

maar ik vind het dus wel apart als iemand verplicht word een tenue aan te schaffen.
daarom zeg ik; dat iemand een voldoende hoort te krijgen als diegene er netjes uitziet. maar tot zover heb ik het niet anders meegemaakt,en ik heb ook niet gezegd dat iemand zonder tenue dan een onvoldoende krijgt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:45

Natuurlijk behoort een ieder die aan de reglementen voldoet een voldoende te krijgen. Daar is geen discussie over nodig.
Feit blijft dat ieder bedrijf zelf mag beslissen hoe de ruiters de rijbaan in gaan. En zo zijn er bedrijven die bijv. vanaf de F6 een witte rijbroek verplichten, of een compleet tenue. Zo zie je ook bedrijven waar iedereen in manegetrui start etc. etc. En of je dat leuk vindt en of je daarmee akkoord gaat, is iets tussen jou en die manege. Daar heeft de jury weer niets mee te maken.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:46

En wat is dan jouw definitie van netjes? Dat is een te vaag begrip. Daarom zijn er reglementen.