_Bitje_ schreef:ze doen het zelf hoor, ze hoeven niet op een manege te rijden
Dat is echt veel te makkelijk gezegd. Alternatieven kosten een hoop geld, of je krijgt de kansen simpelweg niet (omdat veel eigenaren geen manegeruiters willen)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Inney schreef:Vooral respect voor manegepaarden.
En tjah, ik ben ook een manegeruiter. Maar wat moet ik anders? Ik ben al eeuwen op zoek naar een verzorgpaardje, maar die liggen echt niet voor het oprapen.
En ik ben het met je eens dat er vaak in verhouding slechter word gereden, als mensen met een eigen
paard, maar die mensen rijden ook meerdere keren in de week, op vaak 1 paard, die ze naar zichzelf kunnen vormen, als je begrijpt wat ik bedoel. Die kans hebben wij niet.
Heino schreef:_Bitje_ schreef:ze doen het zelf hoor, ze hoeven niet op een manege te rijden
Dat is echt veel te makkelijk gezegd. Alternatieven kosten een hoop geld, of je krijgt de kansen simpelweg niet (omdat veel eigenaren geen manegeruiters willen)
Anya schreef:Nou vooruit, ik tuthola die ik ben.. Inney.. heb je een fiets?
Kun je in De Lutte komen? Kom in ieder geval maar een keer rijden. Ik heb geen bijrijdster nodig (ik heb er twee), maar je mag een keer op Lan.

) Heino schreef:Ik vind je uitspraak dan erg gemeen, alsof manegeruiters er zelf voor zorgen dat ze slechter rijden

Inney schreef:Bitje, ik vind wel dat je een heel negatief beeld van maneges hebt.
Als je op 'mijn' manege langs komt, zul je zien dat die paardjes wel
alles krijgen wat ze nodig hebben, en in ruime stallen staan, of op een
grote weide.
Ja, ik rijd op een manege, maar niet op een typishe manege, er is ook maar
1 les per dag.
Maar er zijn ook gewoon goede maneges, waar het paard voorop staat.
Helaas ziet men vaak het slechtste ervan, en word het goede vergeten.
Ja, jullie kunnen er niet veel aan veranderen, maar er wel aan denken als
jullie zo negatief beginnen, als je snapt wat ik bedoel. Het liefst hadden wij
ook een eigen paardje om naar toe te gaan, of een verzorgpaardje. Maar
dat is helaas voor veel van ons niet mogelijk.

Inney schreef:Ik vind gewoon dat er ontzettend word neergekeken op de manegepaarden en
ruiters.
.
Zeg het dan gewoon recht in mijn gezicht, of geef mij tips hoe ik het kan verbeteren.
), toch krijg ik dat (als eigen paarden ruiter zijnde) ook naar mijn kop.
En zat manegeruiters vertellen rond dat zij mijn paard zoveel beter zouden kunnen rijden maar al ik ze dan uitnodig om het te komen doen dan wordt het stil aan de overkant 
pharagirlke schreef:En ik ben niet iemand die enkel op mijn eigen paard kan rijden (integendeel, ik rijd regelmatig beter weg op andermans paarden), toch krijg ik dat (als eigen paarden ruiter zijnde) ook naar mijn kop.
En zat manegeruiters vertellen rond dat zij mijn paard zoveel beter zouden kunnen rijden maar al ik ze dan uitnodig om het te komen doen dan wordt het stil aan de overkant
Of je nu manege ruiter bent, of een ruiter met eigen paard, aan roddels ontkom je niet.