IsabelvS schreef:@ mememe
Idd, ik merk ook zeker dat veel van mijn lesgenootjes bijvoorbeeld graag komen om te rijden, ook om te gaan met paarden maar meer niet. Zo hadde we bijvoorbeeld gister een discussie na de les of je liever een eigen paard hebt of een vriendje. Ik en een ander meisje, liever een paard en de andere een vriendje, omdat ze helemaal geen paard willen. Misschien dat die ruiters inderdaad minder ambitieus zijn of veel te leren, maar er zijn zeker wel ruiters die wél de passie hebben. En misschien meer wel willig zijn, daardoor meer leren en beter het rijden en alles er omheen onder de knie krijgen. Ook omdat ze misschien zoals mememe gaan helpen of werken op een paarden boerderij, waar je ook veel van leert. Zo longeer, verzorg en voer ik pony's op een kinderboerderij. Als er iets met ze aan de hand is, is dat aan mij (en een ander meisje) dat te zien en te behandelen... dit gaat mij goed af, ook als 'manegeruiter'.
Zelf longeer ik ook heel veel en vind dat ook een hele prettige manier. Tuurlijk niet alles zal zo precies en goed gaan als bij iemand die al Z rijdt of een eigen paard heeft.
Maar bij ons in de les weten ze 9 van de 10 keer niet wie Hans Peter Minderhoud is of Edward Gal/Adelinde Cornelissen. Anky weten ze vaak nog wel. Nou verdiep ik me best veel in paarden en alles wat er om heen is.
Zelf heb ik nog nooit een vriendje gehad(jaja en al 17
) dus ik weet niet hoe het dan loopt. Maar ik denk wel dat de paarden bij mij voor alles zouden gaan.