Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:25

Never a second chance to get a first impression. Gaaf! Geniet ervan :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:19

Bedankt Prrrr :)
Ze is de dagen aan het aftellen :))
Haar wedstrijdkleding hangt al drie weken in haar kamer :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:15

Komen net terug van mijn dochter (7jaar) haar eerste F1 wedstrijd. 210 is een WP. Wat denk je, maak IK een leesfout :oo Kind rijdt verkeerde lijn, krijgt -2 en eindigt op 208 punten. Wat een ellende :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:21

Wat raar...ik doe daar bij een F1 niet moeilijk over...dacht dat een F1/F2 altijd hun punt moesten halen tenzij het echt extreem verkeerd is.

Of is die regel ook al weer aangepast?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:21

Och wat sneu Bloembloem! Maar wat een lage punten voor een F1 proef.. :(:) Hoe waren de punten van andere deelnemers? Ik heb op mijn manege nog nooit een F1/F2/F3 geen winstpunt zien halen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:44

Wat ben ik blij dat jullie net zo denken als ons :o Vroeger ben ik veel op pad
geweest met een jurylid, en die liet het echt niet gebeuren om een kind ( zeker F1 en F2 ) op 2 punten
geen winst te laten rijden.
Jury was er nog wel, maar heb de eer maar aan mezelf gehouden, wil ook niet zo irritante betwetende moeder zijn die het op moet nemen voor haar kind.
Echt heel laag gepunt overigens hoor ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:45

Bellatrix schreef:
Wat raar...ik doe daar bij een F1 niet moeilijk over...dacht dat een F1/F2 altijd hun punt moesten halen tenzij het echt extreem verkeerd is.

Hier ben ik dan wel benieuwd naar }> :D

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:47

BloemBloem schreef:
Bellatrix schreef:

Hier ben ik dan wel benieuwd naar }> :D

Heb je het protocol nog liggen? Ik heb zelf eens de fout gemaakt om na het tellen 209 op te schrijven in plaats van 219.. :o Overigens achteraf gecorrigeerd en excuses aangeboden bij het meisje die alleen maar hartstikke blij was dat ze alsnog een winstpunt had gehaald :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:50

Telt het secretariaat niet na? Overal waar ik kom tellen ze nog een keer na. Wij zijn ook maar mensen en kunnen dus fouten maken.

Ik laat F1/F2 het altijd halen. Kan met 210 maar kan ook met 220. Ligt er echt aan hoe ze rijden. Als ik ze naar de 210 moet trekken overleg ik altijd even met de mensen van de manege en vaak zeggen ze dan dat ze dat kind nog wel een paar keer de proef laten rijden voordat ze door mogen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:52

Bellatrix schreef:
Telt het secretariaat niet na? Overal waar ik kom tellen ze nog een keer na. Wij zijn ook maar mensen en kunnen dus fouten maken.

Ik laat F1/F2 het altijd halen. Kan met 210 maar kan ook met 220. Ligt er echt aan hoe ze rijden. Als ik ze naar de 210 moet trekken overleg ik altijd even met de mensen van de manege en vaak zeggen ze dan dat ze dat kind nog wel een paar keer de proef laten rijden voordat ze door mogen.

Precies dat laatste Bellatrix, van mij hoeft ze niet door, maar met 7 jaar is dit
niet heel motiverend natuurlijk, al ben ik ook wel een harde moeder, en van mening
dat ook dit erbij kan horen.

Heb alleen nog nooit in mijn verleden meegemaakt dat een kind in de F1 geen PP had,
dat is alles, en aangezien ik er al zo lang uit ben, vroeg ik mij gewoon af hoe jullie hier dan
naar kijken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:05

Ik heb 1x een F1 haar punt niet gegeven. Overlegd met de manege en dat was prima. Maar toen kreeg ik een tijd later wel een mail van de FNRS met foto van het protocol erbij en dat het fout was wat ik gedaan had. :x Had haar het punt moeten geven. Moeder had het protocol dus opgestuurd naar de FNRS. Dat vond ik wel te ver gaan, zeker omdat ik overlegd had met de manege.

Maar sindsdien dus altijd de punten wel gegeven. Soms in overleg omdat ik vond dat ze er nog niet klaar voor waren om door te stromen.

En het is idd niet motiverend voor zo'n kleintje. Vanaf de F3 ben ik wel strenger en als ze op 208 uitkomen dan is dat maar zo.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:13

Tja, als ze één van de twee gebroken lijnen net wat netter
had gereden, dan was ze er ook geweest. Haar pony ging ook echt
als een raket, en ze mist soms net nog wat kracht om dit netjes op te lossen,
conclusie, een 5 voor de juistheid van het tempo :+

Nou ja, zo een Happy Meal halen en met goede moed uitkijken op
de volgende wedstrijd hahahaha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:36

Oh, ik geef ook heus wel een 5 bij de F1/F2 maar zorg altijd wel dat er genoeg zevens of achten tegenover staan.

Happy meal! :9

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:54

F1/F2 inderdaad alleen geen promotiepunt als het gevaarlijk is of geen figuur herkenbaar..
Anders maak ik er creatief 210 ofzo van met de tip (via het wedstrijdsecretariaat) om nog een paar keer F1/F2 te starten voordat aan de F3 begonnen wordt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:55

Tilmar schreef:
F1/F2 inderdaad alleen geen promotiepunt als het gevaarlijk is of geen figuur herkenbaar..
Anders maak ik er creatief 210 ofzo van met de tip (via het wedstrijdsecretariaat) om nog een paar keer F1/F2 te starten voordat aan de F3 begonnen wordt.

Nou idd dit dus. :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:00

Blij met jullie commentaar hoor :)
Heel lief! Denk ik gelukkig niet alleen maar in het voordeel van mijn eigen kind ;)
Zoals ik al eerder zei, heb ik het nog nooit meegemaakt dat er geen PP werd
gegeven in een F1 proef :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:19

Ik heb in 12 jaar misschien 4 f1/f2 geen promotiepunt gegeven.
Laatst had ik ruiters waar de hele proef iemand de pony vast hield, ook maar subtiel gezegd dat ze geen pp moesten afstempelen, maar een wedstrijdsecretariaat kan dat natuurlijk toch doen dan.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:38

En kijk nou :+:
Ben zo trots op haar! Afbeelding

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:25

Wat zit ze lekker rechtop joh! :D en dan dat blije bekkie erbij, word spontaan helemaal vrolijk :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:04

DeEenhoorn schreef:
Wat zit ze lekker rechtop joh! :D en dan dat blije bekkie erbij, word spontaan helemaal vrolijk :j

Ze zit prachtig al zeg ik het zelf := :D .... goed voor een 6je :+

Ik ga een neut inschenken hahaha, klaar met deze dag :+

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:40

Bloem wat jammer dat ze geen promotiepunt heeft gereden! Ik heb volgens mij in alle jaren misschien 1x iemand geen promotiepunt gegeven in de F1, omdat alle controle ontbrak en figuren niet herkenbaar waren. Anders krijgen ze altijd hun punt van me. Soms met het advies om nog een keer F1 te rijden voordat ze doorgaan naar de F2, en altijd overleg met de manegehouder in zulke situaties. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een manegehouder het in een dergelijke situatie niet met me eens was. Ik zorg er wel altijd voor dat het protocol vol opmerkingen staat. Je wil kinderen niet demotiveren als het een keer niet zo goed gaat...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:23

Ja, er zitten juryleden tussen die blijkbaar vergeten dat ze in de F1 en F2 over het algemeen een kind dat amper kleuter-af is zitten te beoordelen en het geen halszaak is om op dit niveau gewoon positief en opbouwend te zijn en het kind die promotiepunt te gunnen door ergens anders in de proef dan iets hoger te punten, tenzij het wel heel ernstig is. Bij ons rijden ze meestal het hele niveau uit voordat ze doorgaan naar het volgende.
Mijn dochter heeft een tijdje geleden op haar protocol gekregen dat "het niveau te hoog gegrepen" was voor haar. Nu is zij al wat ouder en rijdt op een hoger niveau waarin het regelmatig voorkomt dat je je pp niet haalt, maar een dergelijke opmerking vind ik gewoon niet nodig. Veel opmerkingen an sich zijn altijd fijn op het protocol, dan weet je waar je op moet letten. En wel begrijpelijk voor het niveau dan. En met alleen "tegen de hand" kun je als gup ook niet zoveel. Leg dat dan uit.
Wij hebben op de manege wel een aantal juryleden die simpelweg niet meer gevraagd worden wegens onvriendelijkheid. Streng is niet erg vanaf een bepaald niveau, afkraken wel.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:53

MairiMacBran schreef:
Ja, er zitten juryleden tussen die blijkbaar vergeten dat ze in de F1 en F2 over het algemeen een kind dat amper kleuter-af is zitten te beoordelen en het geen halszaak is om op dit niveau gewoon positief en opbouwend te zijn en het kind die promotiepunt te gunnen door ergens anders in de proef dan iets hoger te punten, tenzij het wel heel ernstig is. Bij ons rijden ze meestal het hele niveau uit voordat ze doorgaan naar het volgende.
Mijn dochter heeft een tijdje geleden op haar protocol gekregen dat "het niveau te hoog gegrepen" was voor haar. Nu is zij al wat ouder en rijdt op een hoger niveau waarin het regelmatig voorkomt dat je je pp niet haalt, maar een dergelijke opmerking vind ik gewoon niet nodig. Veel opmerkingen an sich zijn altijd fijn op het protocol, dan weet je waar je op moet letten. En wel begrijpelijk voor het niveau dan. En met alleen "tegen de hand" kun je als gup ook niet zoveel. Leg dat dan uit.
Wij hebben op de manege wel een aantal juryleden die simpelweg niet meer gevraagd worden wegens onvriendelijkheid. Streng is niet erg vanaf een bepaald niveau, afkraken wel.

Over welk niveau hebben we het als er regelmatig opmerkingen als tegen de hand op het protocol staan?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:05

MairiMacBran schreef:

Hele ellende is natuurlijk het feit dat het een jurysport is :)
Zei al tegen haar, je kan beter gaan springen :+

Haar gebroken lijnen en volte waren echt niet netjes, maar van omstellen heeft het
kind nog nooit gehoord :) Overige figuren waren wel goed, en ze draafde een keer te
vroeg aan. Ik hou ook nooit zo van 6jes juryleden, fout is fout en goed is goed hoor :)

Nu ik een nachtje erover heb geslapen ben ik eigenlijk nog bozer :+
Hahahha! Had haar gewoon die 210 gegeven met als kanttekening dat het
misschien een goed idee is om F1 nog een keer te doen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:18

BloemBloem schreef:
Nu ik een nachtje erover heb geslapen ben ik eigenlijk nog bozer :+
Hahahha! Had haar gewoon die 210 gegeven met als kanttekening dat het
misschien een goed idee is om F1 nog een keer te doen.

Dat laatste had ik inderdaad ook gedaan.

Vaak zet ik er dan op dat ze nog even goed moeten door oefenen in de F1.

Dat zegt voor een manege genoeg maar klinkt niet heel hard voor de ruiter