Aafj schreef:Ja, dat kan wel, maar die ruiters met eigen paard zijn ook ooit net zo slecht geweest...Dus ze praten uiteindelijk ook over hunzelf.
Er zijn nou eenmaal manegeruiters die misschien nog niet zo lang rijden en het daardoor nog niet helemaal onder de hand hebben, net als de betere ruiters dat vroeger ook hadden, dus ze moeten daar begrip voor hebben en helpen...
MAar dat zeggen ze toch ook?
Desiree schreef:Ik reed op de manege bij de gevorderden, "kon een paard al aan de teugel rijden". Ik dacht dat ik kon rijden en ik kocht iones, mijn eerste paard. Marion en Josette kwamen om mij te feliciteren. Zij hadden al wat langer een eigen paard, waren ex manegeruiters. MAar, zeiden ze, het is niet al rozengeur en maneschijn. Je zult vaak moeten afzien. Hoevaak ik niet piepend voor de staldeur heb gestaan dat ik er weer op moest, zei Marion.
Hoevaak ik niet op mijn paard heb zitten huilen van de schrik, zei Josette.
Ze kregen gelijk. Ik heb nog veel aan hun woorden terug gedacht, toen ik totaal gedesillusioneerd was geraakt nadat iones mij had laten zien dat ik helemaal niet kon rijden. Dat ik op het punt heb gestaan met stoppen en verkopen omdat ik stikte van de schrik.
russel schreef:haha, heel herkenbaar. Zelfs zo erg dat mijn man zei, als je alleen maar naar je paard gaat om er naar te kijken, gaat hij weg
Hij heeft me 6 weken aan laten tobben en toen ik moest toegeven dat hij gelijk had, ben ik er weer op gegaan. Ow heb 2 jaar echt D00R moeten zetten en nu gaat het zo ontzettend goed, nu heb ik pas het gevoel dat ik WAT ga leren..... en nog geen 6 maanden geleden er nog zo hard van afgevallen dat ik dacht dit wordt mijn dood, lijk wel gek.