FNRS zitcompetitie 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley__

Re: FNRS zitcompetitie 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:37

Ik moet zondag op Asterix in Woudenberg, is er iemand hier die mij meer kan vertellen over Asterix?

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:35

Gister op de Haerst gereden, helaas niet door
Zat dan ook niet op een bepaald makkelijk paard wat niet heel erg meewerkte, maar hoorde van de mensen van de stal dat ik m netjes reed en goed uit kon zitten, ook leuk om te horen :j
Verder wel fijn gereden, maar denk dat dit mn laatste jaar geweest is want wil nu wel een keer knhs gaan starten :Y)

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:11

TessNero schreef:
mariska_YeDo schreef:

Hey ik heb je zien rijden! Zij nog tegen mijn moeder, he kijk wat een leuk jasje! :o gefeliciteerd! Welke categorie zat je? Ik ben helaas niet door, maar ben toch heel tervreden!

Ik zat in categorie 2, wanneer was jij aan het rijden? Misschien heb ik jou ook wel gezien :)

In het alleralleraller laatste groepje van categorie 3 haha, reed eerst als 2e, later als eerste omdat de gene voorop de proef verkeerd reed en toen later weer als 3e omdat mijn paard steeds op de rem ging omdat hij bang was voor de witte hekjes. :')

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:01

proficiat voor degene die door zijn *\o/*
voor de andere, volgend jaar weer een poging :)
Van mijn stal zijn er 2 door, categorie 3 en 4.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:17

Netjes!
wij hebben er 6 door :=
Cat 1 2
Cat 2 1
cat 3 1
cat 4 2

TessNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:17

Voor de mensen die naar Groenewoude moeten: Ik ken iemand die hier rijd, dus als je iets over een paard wil weten kan ik haar wel even een appje sturen :o

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:58

TessNero schreef:
Voor de mensen die naar Groenewoude moeten: Ik ken iemand die hier rijd, dus als je iets over een paard wil weten kan ik haar wel even een appje sturen :o

Oeeh weet ze misschien wat over Aranka? :o

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:24

TessNero schreef:

Cranberry? :)

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:29

TessNero schreef:

Asterix :)

MiiszFeliCia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:58

CuteApplePie schreef:
Zat dan ook niet op een bepaald makkelijk paard wat niet heel erg meewerkte, maar hoorde van de mensen van de stal dat ik m netjes reed en goed uit kon zitten, ook leuk om te horen :j
Verder wel fijn gereden, maar denk dat dit mn laatste jaar geweest is want wil nu wel een keer knhs gaan starten :Y)

aaah wat jammer! op welk paard zat je? :)

MiiszFeliCia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:00

CuteApplePie schreef:

oh wacht, zie het al, je moest op Gravin haha!

DodoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:49

En ik ben ook van de partij bij de kwartfinales! Ik zat op een heel leuk paardje van manege Beukers, een topfjord Kay <3 Ik wou m echt meenemen :+: Ik was zo blij toen ik door was *\o/* Wie zyn er nogmeer door naar de kwartfinales? <3

En wie my gezien heeft , ik was dus het kleine meisje uit categorie 3 met de fjord *D Ik had een zwarte bodywarmer aan met het logo van onze stal erop! 8-) Ik had m'n bigsmile op , en zat in groepje 3.2 :D wie mij gezien heeft <3 zag het er een beetje goed uit? :*

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:41

DodoX schreef:
En ik ben ook van de partij bij de kwartfinales! Ik zat op een heel leuk paardje van manege Beukers, een topfjord Kay <3 Ik wou m echt meenemen :+: Ik was zo blij toen ik door was *\o/* Wie zyn er nogmeer door naar de kwartfinales? <3

En wie my gezien heeft , ik was dus het kleine meisje uit categorie 3 met de fjord *D Ik had een zwarte bodywarmer aan met het logo van onze stal erop! 8-) Ik had m'n bigsmile op , en zat in groepje 3.2 :D wie mij gezien heeft <3 zag het er een beetje goed uit? :*

voor welke manege reed je? El Sham ofzo? want die hadden naast onze manege ook bodywarmers van de manege aan, de meeste maneges hadden gewoon wedstrijd jasjes!

DodoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:48

mariska_YeDo schreef:
DodoX schreef:

voor welke manege reed je? El Sham ofzo? want die hadden naast onze manege ook bodywarmers van de manege aan, de meeste maneges hadden gewoon wedstrijd jasjes!

Jaa, elsham :j

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:34

Ik ben door van de voorronde van mijn eigen manege en 28juni in Stuifzand de regiofinale ! Heeft iemand ervaring met Angel van manege Buitenwijck ?

Equirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:00

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:32

Leuk die foto's van manege Thielen! Grappig om mezelf zo terug te zien :P

Op deze foto zie je hoe spannend ik het vond en dat ik het super warm had :') _O-
Afbeelding

Nu ik een foto heb van verlichte zit, ik ben hier zo slecht in, het lukt me niet om netjes te 'staan', het 'staan' lukt wel, maar niet hoe het nu netjes kan zeg maar. Heeft iemand tips voor een betere verlichte zit? :o?
Afbeelding

TessNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:36

DodoX schreef:

Ik ben ook door! Naar welke manege moet jij nu? :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:05

L0veMyHorse schreef:
Leuk die foto's van manege Thielen! Grappig om mezelf zo terug te zien :P

Op deze foto zie je hoe spannend ik het vond en dat ik het super warm had :') _O-
[ [url=m/Rncqde.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu ik een foto heb van verlichte zit, ik ben hier zo slecht in, het lukt me niet om netjes te 'staan', het 'staan' lukt wel, maar niet hoe het nu netjes kan zeg maar. Heeft iemand tips voor een betere verlichte zit? :o?
[ [url=m/i9T1PX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt echt een mooie zit, heel netjes! Tips voor de verlichte zit, teugels iets korter en handen naast de paardenhals. Bovenlichaam iets naar voren maar wel "gestrekt" niet verkleinen zoals bij het springen. daarnaast naar voren kijken :)

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:44

MiiszFeliCia schreef:
CuteApplePie schreef:

oh wacht, zie het al, je moest op Gravin haha!

Haha ja klopt!
Heb ik jou nog ergens gezien?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:51

Vraagje:
Ik keek net de foto's door
Waarom hebben bijna alle ponys en paarden een hulpteugel/slof/bijzet om?
Is daar een reden voor?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:14

Storm2009 schreef:
Vraagje:
Ik keek net de foto's door
Waarom hebben bijna alle ponys en paarden een hulpteugel/slof/bijzet om?
Is daar een reden voor?

Voor zover ik weet is dat zodat ze "lekkerder" zitten. Dus als een paard ontzettend met z'n hoofd in de lucht loopt en ze daardoor heel moeilijk zitten. Ze dat dus niet kunnen doen?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:22

De paarden hebben NOOIT een slof om. Alleen een bijzet of elastiek. In de praktijk zie je de laatste jaren meer elastieken dan bijzetteugels.
De reden is dat de paarden dan allemaal ongeveer in dezelfde houding lopen en ze hun rug wat beter gebruiken. Op die manier kan de ruiter beter beoordeeld worden op houding, zit en functioneel rijden.

TessNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:32

Ik heb even een appje gestuurd voor de mensen die naar Groenewoude moesten, alleen ze had nog nooit op die paarden gereden maar ze zijn wel heel leuk volgens anderen zei ze ;)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:39

TessNero schreef:
Ik heb even een appje gestuurd voor de mensen die naar Groenewoude moesten, alleen ze had nog nooit op die paarden gereden maar ze zijn wel heel leuk volgens anderen zei ze ;)

Ah oke dankjewel! Dan gaan we t allemaal zien zondag *\o/*