Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:29

met de galop ;)
ik ga als een gek schuin de bak door, en ik ben nu nog bezig om langzaam langere stukken te galoperen :j kost gewoon nog een paar maanden eer ik een rustige rechtopstaande en vooral hanteerbare galop heb..
en dat voor een 13 jarige..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:31

Je kan best F3 starten, maar dat is in overleg met de manegeeigenaar, die kan bv zeggen dat je niet voor uitslag mee mag doen oid.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:50

Ik ben ook vaker HC gestart, waar het precies voor staat geen idee. Maar 't lijkt op met 'spek en bonen' mee doen. (wie heeft die uitdrukking verzonnen??) Bijv. toen een paardje nog met thiedemann liep en dat mag niet boven de F12. En ook een paar keer met een paard terug in de F8 gegaan omdat ik vond dat de oefeningen hoger nog niet gingen zoals ik dat wilde.

Hm, stel dat ik weer een wedstrijdje zou willen gaan rijden, moet ik dan daarvoor mijn paspoort opsturen? Mijn paspoort gaat namelijk tot de F12 en heb al 1 wp in F14, maar dat staat behalve op mijn protocollen nergens geregristreerd nu denk ik... Dus moet je persé een nieuw paspoort tot de F20 hebben om nu mee te doen?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:14

Het is voor jezelf wel het handigst natuurlijk. En voor het secretariaat. Gewoon even contact opnemen met de FNRS.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:16

HC = Horse Concours.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:41

Bellatrix schreef:
HC = Horse Concours.

Aaah nu heb ik het wel kunnen vinden.
Hors concours = outside or beyond competition
Nja iig, dat vulde ik in op de inschrijflijst, maar volgens mij wel altijd eerst gevraagd aan instructeur/eigenaar.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:25

Iemand die ik ken reed F10 en dan moet je doorzitten tenzij lichtrijden word gevraagd hij heeft hee de proef lichtgereden maar nergens minpunten of lagere punten.
Hij reed ook niet netjes op de letter en is een keer verkeerd gereden hij eindigden met 215 punten en mag door naar de F12 omdat hij de oneven aantallen mag overslaan omdat die L heeft gereden
klopt dit of heeft de jury dan niet goed opgelet of iets anders ik was er nogal verbaasd over

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:26

:?

Dat klinkt raar. Is dat een regel van de manege? Als hij van de FNRS is moet ik het boek es opnieuw lezen want dat ken ik niet. :')

Maar heb jij de proef gezien van die persoon?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:30

Van dat doorzitten ben ik bang dat de jury niet opgelet heeft.

Van het overslaan heb ik nog nooit gehoord. Alleen tussen de F1 en F6 kun je schuiven en evt. overslaan.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:35

Dat vind ik ook wel heel raar klinken Twilight1! Waarom zou je ineens proefjes over mogen slaan? De FNRS kijkt véél meer naar de hulpen, dus als je L1 bent bij KNHS wil dat nog niet zeggen dat je netjes een F10 proefje kan rijden (En dat blijkt dus maar weer!)
Poeh, ben dus wel benieuwd waarom deze ruiter dan zo speciaal is :)

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:48

had gister weer wedstrijd.
225 punten dus niks te klagen.
alleen vond het wel raar dat er aan het eind stond belonen na de hoek terwijl ik dat wel had gedaan.
maarja

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:49

Heb je beloond na de 1e hoekletter?

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:49

ja.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:09

Had je het niet per ongeluk VOOR de hoekletter gedaan?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:22

Ik denk, dat als ze dat wist, dat ze de vraag dan niet hier hoefde te stellen. Hmm misschien iets anders wat lijkt op belonen? Teugels te los? Complimentjes gegeven?
Ik zelf wachtte meestal heel lang met belonen, maar dat komt waars ook door het C-H-E-A de bak verlaten.. :P

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:24

Het is belonen na de eerste hoekletter nadat je bij C links of rechtsaf bent gegaan. En in dit geval heeft ze echt vóór de hoekletter beloond, weet ik toevallig (was zelf de jury). Ik heb er heel goed op gelet omdat er veel meer waren die het deden het het dus waarschijnlijk niet uitgelegd wordt in de les.
Misschien heb je het in een reflex gedaan?

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:45

hmm okee. voor zover ik & me trouwe suporters weten had ik het erna gedaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:52

nou ik rij F11 en heb al 2 PP's,maar de B wil niet erg vlotten bij mij,ik vind het een groot verschil hoe de fnrs jureert of de knhs.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:57

Hallo! Even voor de juryleden hier.

Vorig weekend was er bij op de manege waar ik instructrice ben FNRS wedstrijd waar uiteraard een aantal van mijn pupillen aan mee deden.
Nou hoorde ik de dag na de wedstrijd (ik was er zelf niet) dat er in de F3 en F4 3-en waren gegeven voor de verkeerde galop. Één pony springt nooit rechtsom goed aan (ook al een wat ouder, ietwat vastgeroest diertje, dat leert niemand hem meer af, heerlijke beginnerspony) kindje krijgt een 3.. Ander kindje kreeg ook een 3, had het niet in de gaten. Volgend kindje had ook een 3, heeft 2x geprobeerd te corrigeren maar dit lukte niet. Ik vond dit wel erg cru afgestraft.. Wat is de norm hier voor? Anders moet ik gewoon nóg meer aandacht besteden aan de linker en rechtergalop en het verschil hier in..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:01

In de F3 en F4 een 3 voor de galop? Naar mijn weten mag je de verkeerde galop pas 'afstraffen' vanaf F5....

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:25

Njah.. en een 3 vind ik wel heel erg laag. Zelfs in de B en L geven ze nog een 5 als je de galop corrigeert..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:26

Het mag ook gewoon niet, verkeerde galop mag ik pas beoordelen vanaf de F5...

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:30

Kijk dank je wel! Kan ik de volgende keer dat deze jury er weer is, er haar op aanspreken! Vond het wel sneu.. hadden m'n kindjes het nét niet gehaald.. 206, 204 en 209..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:32

Ho, ik weet natuurlijk niet wat de verdere cijfers en opmerkingen waren. Kan zijn dat andere dingen in de proef ook niet goed waren. Ik heb het protocol natuurlijk niet gezien en de proef ook niet. ;)

Maar de verkeerde galop had ze niet met een 3 mogen afstraffen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:09

Ik geef toch wel een 5 voor de verkeerde galop in de F3 en F4 als het niet gecorrigeerd wordt. Heb eigenlijk nooit gehoord van een regel dat je pas in de F5 daarop hoeft te letten. Ik vind ook wel dat een kindje zich bewust moet zijn of het in de linker of rechter galop zit. Als de hulpen goed gegeven worden (dat gaat nog wel eens fout...) en de pony springt fout aan en ze nemen de pony terug en springen dan goed aan dan wordt het een 6.

Snoevie schreef:
nou ik rij F11 en heb al 2 PP's,maar de B wil niet erg vlotten bij mij,ik vind het een groot verschil hoe de fnrs jureert of de knhs.

En dat is zeker waar. Bij de KNHS moet het best wel goed gaan allemaal...al heb je dan geen stelling dan heb je meteen een 5 voor een figuur. Laat staan als je in de M terecht komt :+