Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) , ze weet precies wat ik wil en ze speelt op me in als het niet wil. Vroeger was het bij mij zo, de les wou niet ik chagerijnig, mijn instructrice kwaad op mij , omdat ze dat niet wil zien. En nu ik rijd gewoon normaal en als het niet wil dan wil het niet en de week erna gewoon over nieuw.
), rijd nu nog maar F5.
Anya schreef:Ik moet eerst heel veel tijd besteden aan het afleren van verkeerde gewoontes.

Heino schreef:Maar daardoor zou je juist denken dat manege-ruiters creatiever en handiger zijn, juist omdat ze zoveel paarden onder hun kont krijgen dat ze zich wel móeten aanpassen. Dus kunnen ze beter inspelen op de individuele behoeftes van een privépaard.
Heino schreef:Dat risico loop je toch net zo goed bij niet-manegeruiters?
Dat werkt absoluut twee kanten op!
)Anya schreef:Heino schreef:Maar daardoor zou je juist denken dat manege-ruiters creatiever en handiger zijn, juist omdat ze zoveel paarden onder hun kont krijgen dat ze zich wel móeten aanpassen. Dus kunnen ze beter inspelen op de individuele behoeftes van een privépaard.
als ze GOED les zouden krijgen zou dat opgaan.
Maar ze leren doorgaans niet inspelen op de behoefte van verschillende paarden
ze leren op ongeveer dezelfde manier met alle paarden omgaan..hooguit wat meer been geven bij de paarden met het 'kwartje-is-op-kunstje'.
_Bitje_ schreef:het is trouwens wel zo dat manegeruiters verders geen verdere ervaringen hebben zoals wedstrijden(officiele) en ze rijden misschien maar 1x in de week.
Het is gewoon zo dat een manegeruiter minder kan dan een
ruiter met een eigen (verzorg)paard
Anya schreef:als ze GOED les zouden krijgen zou dat opgaan.
Maar ze leren doorgaans niet inspelen op de behoefte van verschillende paarden
ze leren op ongeveer dezelfde manier met alle paarden omgaan..hooguit wat meer been geven bij de paarden met het 'kwartje-is-op-kunstje'.
Snoevie schreef:en vergevorderde manegeles?mensen denken vaak al heel wat als ze daarin zitten.

Juist door dat kneedbaardere en minder vastgeroeste.
.