Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:37

Ik weet niet zeker of dit hier goed staat in dit topic ;)
Sinds dit jaar zijn er bij mij op de manege wat regels veranderd van FNRS.
Nu hebben ze de bronzen en zilveren opleiding.
Zilver is dan F13 t/m F15 + B, L1 en L2.
Bij mij op de manege mag je alleen KNHS starten als je least, en voor leasen heb ik geen geld. Dus ik kan geen KNHS starten.
Ook zijn alleen de proeven t/m de F15 vernieuwd. Betekend dit dat het straks na de F15 ophoud of mag/kan je dan ook verder in de F proefjes? En krijg je dan ook geen zilveren speld als je de KNHS niet rijdt?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:55

Maar het leuke is juist dat je B en L bij de FNRS rijdt!
Dus je hebt geen startkaart nodig. De krijgt vis de fnrs wel promotiepunten voor de B en de L en geen winstpunten.

Mocht het niet duidelijk zijn mag je gerust alles vragen!

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:45

Hoi,

Ik rijd L2/M1 maar met welke F-proeven is dit te vergelijken?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:03

De oude F20 of L2

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:05

Tilmar schreef:
Dus je hebt geen startkaart nodig. De krijgt vis de fnrs wel promotiepunten voor de B en de L en geen winstpunten.

Bedankt! het is net nieuw bij ons en er is nu nog niemand die de f15 uit heeft gereden. Er is 1 iemand die nu in de F14 zit maar die gaat daarna wel officieel starten dus ik kan niet echt 'afkijken' hoe de nieuwe regel werkt.
Worden deze proeven op de FNRS dagen zelf gehouden?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:07

cindyheyyou schreef:
Tilmar schreef:

Bedankt! het is net nieuw bij ons en er is nu nog niemand die de f15 uit heeft gereden. Er is 1 iemand die nu in de F14 zit maar die gaat daarna wel officieel starten dus ik kan niet echt 'afkijken' hoe de nieuwe regel werkt.
Worden deze proeven op de FNRS dagen zelf gehouden?

Binnen de zilver opleiding mag inderdaad op FNRS wedstrijd dagen ook B tm L2 gestart worden.

Dit gaat dan niet voor winstpunten geregistreerd bij de KNHS maar voor promotiepunten geregistreerd in het nieuwe zilveren ruiterpaspoort.

Of de manege deze lijn aan zal houden is aan hen.

allecher

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 00:23

Nog een vraag aan de jury: Hou je de zweep de hele proef in de linkerhand of wissel je comtinu naar de binnenland?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 00:26

Mag allebei.

Vaak is m de hele proef in 1 hand houden t makkelijkste maar wisselen is gewoon toegestaan

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:58

Ik heb aankomende zondag FNRS wedstrijd (een S30 proef)
Ik moet al om 9.00 starten en de manege gaat om 8.00 open
Is knotten eigenlijk verplicht bij S-proeven? Want weet niet of ik het
qua tijd dan ga redden en wil niet gaan stressen omdat ik dat dan op de pony overbreng

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:14

Je krijgt geen punten voor verzorging bij de S proeven. Dus als je zorgt je pony netjes gepoetst is en jij er netjes uitziet dan is dat voldoende, je moet natuurlijk wel een goede indruk maken op de jury :)

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:17

Bedankt, Tilmar :D

sbgeers04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:38

Ilja000 schreef:
Dat lijkt me een heel goede vraag voor je instructeur wij beoordelen alleen wat we in de baan zien.

Helemaal mee eens :j

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:40

Ik heb geen vraag hahaha, maar heb vandaag na 3 jaar weer eens een wedstrijdje meegereden! F9 voor de 2e keer en helaas 208 punten. Va1 reed ik ook en had 185 punten en mag nu door naar Va2 :D
Ging een half rondje te vroeg stappen bij m'n F proef en bij m'n vaardigheid slalomde ik een keer verkeerd bij het eerste pionnetje en wendde ik te laat af een keer. -O- maar op beide paardjes wel trots hoor, er staat niet iedere dag een auto in de rijbaan toch? :))

Pino16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:45

Hoi, ik had even een vraag.
Ik heb de afgelopen 4 jaar niet gereden, alleen verzorgd.
Voordat ik stopte mocht ik beginnen in de F12.
Ik reed die tijd op pony's tot 1.50 en werd als volwassene tussen de kinderen gedaan met prijsuitreiking.
Nu ga ik binnenkort weer lessen en wil ook weer proefjes rijden.
Ik ga nu alleen op grotere paarden rijden wat ook heel anders zit door de grotere passen. En ik ga tussen de volwassenen rijden want op die manege doen ze dat wel apart. Zelf ben ik ook niet heel groot dus dat word wel wennen op grote paarden.
Ik denk ook wel dat ik veel moet oefenen voor ik weer op mijn niveau zit. Mijn oude ruiterpaspoort heb ik niet meer.
Mag je lager instromen dan waar je ooit bent geëindigd? Of moet ik maar eerst een paar jaar oefenen voordat ik weer proefjes kan/mag doen omdat ik echt niet lager mag starten?
dat ik klein was ben ik ooit tot de f8 gekomen en aantal jaar later in de f6 begonnen. maar nu zijn de regels misschien veranderd dus misschien mag het niet meer? Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven?
Alvast bedankt!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:59

Dat moet je even overleggen met de manegehouder.

Pino16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:03

Okee dankjewel. Ik dacht misschien kan/mag het niet van de FNRS omdat ik al hoger heb gereden en dat misschien nog ergens in hun systeem.staat.. ;)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:33

Je kunt alleen je diploma's niet voor een tweede keer halen, dat houdt de FNRS bij.
En misschien gaan de andere deelnemers protesten als ze horen dat je al F11 gereden hebt en nu lager start.
Misschien kan je buiten mededinging meedoen, dus niet voor de prijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:57

Hoi! Ik wil graag bij proefjes gaan schrijven (heb het nog niet eerder gedaan) omdat ik denk dat ik hier veel van kan leren en daardoor een betere kijk op mijn eigen proefjes krijg. Helaas kan ik bij mijn eigen manege niet schrijven omdat juryleden vaak een eigen schrijver hebben en anders is het een vast persoon van stal.
Als er iemand in omgeving Capelle aan den IJssel / Rotterdam een keertje een schrijver nodig heeft zou ik het heel leuk vinden om te doen! Ik ben nog wel een groentje.
Excuses als dit op Boktmarkt moet.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:33

Leuk initiatief Empire. Ik heb ook veel geschreven en kan het je van harte aanbevelen. Het leukste schrijven is natuurlijk op een beetje je eigen niveau van rijden of iets daarboven. Je steekt er onwijs veel van op. Vaak trof ik een jurylid dat best bereid was veel uit te leggen tijdens de proef. In de tijd dat ik veel schreef zaten ze altijd te springen om schrijvers, begreep dat dat tegenwoordig heel anders is? Hoop dat je snel een keer de kans krijgt. Succes

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:04

Ik heb ook vaak geschreven en het is erg leuk en leerzaam maar ook nog eens heel gezellig haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:50

truus1957 schreef:
Leuk initiatief Empire. Ik heb ook veel geschreven en kan het je van harte aanbevelen. Het leukste schrijven is natuurlijk op een beetje je eigen niveau van rijden of iets daarboven. Je steekt er onwijs veel van op. Vaak trof ik een jurylid dat best bereid was veel uit te leggen tijdens de proef. In de tijd dat ik veel schreef zaten ze altijd te springen om schrijvers, begreep dat dat tegenwoordig heel anders is? Hoop dat je snel een keer de kans krijgt. Succes

Ik heb een week geleden wat FNRS stallen in de buurt een bericht gestuurd, maar de meesten hebben liever schrijvers die zij al kennen. Er zijn hier in de omgeving genoeg schrijvers, ik weet niet hoe dat in andere delen van het land is.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:24

Dat is jammer. Ik hoor altijd alleen maar dat er te weinig vrijwilligers zijn. Je zou ook eens wat rijverenigingen kunnen bellen of mailen en je vraag voorleggen. In de impuls en B dressuur valt voor jou ook genoeg op te steken.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:53

Ik snap het wel een beetje... Ik was in dubio of ik xEmpire zou vragen.
Het probleem is: ik ken haar helemaal niet en een wedstrijd secretariaat kent haar ook niet.
Als ik tegen een organisatie zeg dat ik een schrijver heb en ze heeft ineens de dag ervoor iets anders of ze komt niet opdagen dan hebben we echt een probleem. Want inderdaad, vaak is er tekort aan vrijwilligers.

Dus vandaar dat zowel juryleden als wedstrijdorganisaties wat voorzichtig zijn. Niks ten nadele van xEmpire hoor, misschien is die wel super betrouwbaar, maar hoe weet ik dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:57

Ik snap het als stallen/juryleden het risico niet willen nemen. Maar ach, ik kon het proberen. :D
Als ik zeg dat ik kom dan kom ik ook echt, maar ik snap het als mensen het niet aandurven aangezien er genoeg mensen zijn die betrouwbaar lijken maar onverwachts toch niet komen opdagen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:02

Je zit voor mij te ver weg anders had je wel een keer bij mij mogen schrijven.