Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:23

cindyheyyou schreef:
Nynkefleur,
Rijden er niet nog meer volwassenen mee die dag, dat je in hun prijsuitreiking mee kunt doen? Bij ons starten de volwassenen dan achter elkaar, zodat ze niet de hele dag hoeven wachten.

heel veel succes zondag!

Er starten wel meer volwassenen maar allemaal in hogere klasse (f9+)
en iedereen start door elkaar heen, je mag zelfs een voorkeur opgeven hoe laat je wilt.

iriscap

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:59

Misschien dat iemand mij hier verder kan helpen omdat ik nergens een (recent) antwoord kan vinden..
ik rij al een tijdje fnrs proeven met mn haflinger en ik ga deze maand voor het eerst knhs starten.
Kan je op het moment dat knhs bent gestart nog steeds verder gaan met f-proeven rijden?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:05

Tuurlijk kan dat... deze staan momenteel als 2 losse wedstrijd lijnen

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:20

Super dankjewel! Er word door meerdere mensen bij mij op stal gezegd dat sinds er een samenwerking is dit niet meer mocht..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:41

iriscap schreef:
Super dankjewel! Er word door meerdere mensen bij mij op stal gezegd dat sinds er een samenwerking is dit niet meer mocht..

Als het wedstrijd secretariaat t toestaat mag het gewoon

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:15

iriscap, als je een startpas hebt, mag je wel nog fnrs proefjes rijden. je mag alleen niet meer meedoen met de zitcompetitie. misschien dat ze dat bedoelden bij jou op de manege?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:54

Hoi,

ik heb wat onduidelijkheid over de keuze lichtrijden of doorzitten tijdens de proeven. 1 oktober start ik de F13a. Hierbij staat dat je mag kiezen of je lichtrijd of doorzit. Is dit per onderdeel of is de keuze die je maakt in onderdeel 1 bepalend voor de gehele proef?

Groetjes Marloes

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:12

Je mag het per onderdeel zelf weten!
Behalve als het er expliciet bijstaat.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:00

Ik heb al ruim een jaar geen proefjes meer gereden, dus ben er ff uit. T/m F12 zijn de proeven veranderd en per 2017 ingegaan. Maar nu zag ik dat de hogere proeven ook ineens veranderd zijn (mijn god wat anders zeg!) Maar zijn die nu ook al officieel ingegaan dan?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:20

_Jody_ schreef:
Ik heb al ruim een jaar geen proefjes meer gereden, dus ben er ff uit. T/m F12 zijn de proeven veranderd en per 2017 ingegaan. Maar nu zag ik dat de hogere proeven ook ineens veranderd zijn (mijn god wat anders zeg!) Maar zijn die nu ook al officieel ingegaan dan?

De manegehouder mag kiezen: of de oude proeven gebruiken, maar die worden niet meer bijgewerkt, of over op de bronzen rn.zilveren leerlijn, dus de nieuwe proeven.

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:37

Ik heb een vraag over de nieuwe f14. Bij B en E staat afwenden en arbeiderstap of naar arbeidsdraf. Moet je eerst de wending uit, recht zijn en dan de overgang of moet de overgang in de wending?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:46

Ik zou hem na de wending rijden. Eerst inderdaad recht en dan terug of vooruit.

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:40

Deze vraag zal vast heel vaak gesteld zijn, maar ik stel het toch :o
Zaterdag heb ik een wedstrijd. Onze manege is net genoemd tot een FNRS manege, dus ik begin met F1. Normaal rijd ik tijdens de les met een martingaal, ik rijd op een 4 jarige fries. Is een martingaal toegestaan tijdens de wedstrijd? Ik heb een instructeur gevraagd die zegt van wel. Maar ik wilde het toch even zeker weten :9

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:46

Tot de f12 wel. Vanaf F12 zonder hulpteugels dacht ik?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:49

Waarom start je f1, ik zou lekker wat hoger starten! Tot f3 heb je geen galop

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:58

KirstenHorse schreef:
Waarom start je f1, ik zou lekker wat hoger starten! Tot f3 heb je geen galop

Toen de eerste wedstrijden begonnen, hebben ze iedereen in de F3 laten starten, terwijl sommigen dat nog niet aankonden en daardoor daar nu blijven hangen.
Nu hebben ze afgesproken om gewoon iedereen in de F1 te laten starten.
Ook vind ik het wel fijn om laag te starten, ik weet dat ik die proeven kan en kan ik me dus concentreren op ontspannen wedstrijden te rijden. (tot nu toe gaat het altijd mis door de vele zenuwen die ik heb) :j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:22

Martingnaal is tm F20 toegestaan :j

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:39

Nynkex schreef:
Deze vraag zal vast heel vaak gesteld zijn, maar ik stel het toch :o
Zaterdag heb ik een wedstrijd. Onze manege is net genoemd tot een FNRS manege, dus ik begin met F1. Normaal rijd ik tijdens de les met een martingaal, ik rijd op een 4 jarige fries. Is een martingaal toegestaan tijdens de wedstrijd? Ik heb een instructeur gevraagd die zegt van wel. Maar ik wilde het toch even zeker weten :9

Martingaal mag tm F20 dacht ik.. Een thiedeman mag geloof ik tm F11

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:54

ynskek schreef:
Martingnaal is tm F20 toegestaan :j

Dat had Ynske (FNRS jury) hierboven al gezegd. ;)

MariekeRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:25

Hoi, Ik heb 22 oktober, Op mijn verjaardag :D , weer een proefje! Ik ga voor de, helaas, 4e keer de f7 starten en hoop echt op mijn 2e promotiepunt. Waar ik steeds puntebn mee verlies is de middensta en middendraf. Ik voel zelf wel verschil maar op mijn protecol staat steeds: ''Geen verschil'' hoe kan ik meer verschil laten zien aan de jury, of de middendraf en stap beter rijden? Aangezien het op en manegepony is kan ik niet echt uitgebreid trainen. :(:)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:29

Net voor de middenstap of draf je paard iets terug nemen doe ik altijd

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:30

Pippieloverx schreef:
Hoi, Ik heb 22 oktober, Op mijn verjaardag :D , weer een proefje! Ik ga voor de, helaas, 4e keer de f7 starten en hoop echt op mijn 2e promotiepunt. Waar ik steeds puntebn mee verlies is de middensta en middendraf. Ik voel zelf wel verschil maar op mijn protecol staat steeds: ''Geen verschil'' hoe kan ik meer verschil laten zien aan de jury, of de middendraf en stap beter rijden? Aangezien het op en manegepony is kan ik niet echt uitgebreid trainen. :(:)

Dit is een vraag die eigenlijk bij je instructeur hoort.
De jury zit graag dat je van te voren de hoek goed in gaat, het oaard recht stelt op de diagonaal, dan de juiste hulpen geeft voor het verruimen, dan de overgang terug naar de arbeidsgang rijdt, dan van been wisselt en vervolgens weet goed de hoek in gaat.
Laat dus het verschil zien tussen de arbeidsgang en het verruimen. Overigens kun je dat in de les ook goed oefenen.

MariekeRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:30

xxxmh schreef:
Net voor de middenstap of draf je paard iets terug nemen doe ik altijd

Dat had ik ook al ergens gelezen, maar doe je dat om het meer te laten lijken en de jury te ''foppen'' Of om te zorgen dat je paard bijvoorbeeld weer een beetje ''oplet''

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:07

Wat ik altijd doe is voor het verruimen goed terugrijden, dan rechtstellen en verruimen, en voor de letter weer goed terugnemen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:45

Heey ik had een vraagje over de wedstrijden (vaardigheid en S-proeven) :D
Afgelopen zondag heb ik Vaardigheid 2 & S30 gestart.
Eerst werd er gezegd dat S30 niet mocht, omdat ik vaardigheid niet had afgerond. Anderen hadden zich ook daarvoor ingeschreven terwijl die de vaardigheid ook niet hebben afgerond. Ik dus nog een keer navragen en toen heeft degene die bij de FNRS bij het secretariaat zit, erover gebeld en k mocht dus ook de S30 starten.
Ik ben zelf best angstig voor springen en ik durf niet heel veel hoger.
vaardigheid 2 heb ik nu 2x gehaald en ik moet dus over naar de vaardigheid 3.
Maar de vaardigheid 3 is boven wat ik durf qua hoogte. heel misschien zou ik de stijltjes wel durven maar de oxer durf ik echt niet. Nu is er tegen mij gezegd dat ik wel nog de vaardigheid 3 moet afronden om verder te kunnen gaan met de S proeven, dat ik wel vaardigheid & een S proef mag starten, maar niet alleen een S proef. Klopt dat?